KALORIČNE VARKE

Kako nas zdrava hrana može zavarati?

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 03.07.2013 09:43
  • Objavljeno 03.07.2013 u 08:29
Cheesecake torta kolač

Cheesecake torta kolač

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Tinkstock

Novo istraživanje otkriva kako se naš mozak zna preračunati u kalorijama: skloni smo, naime, povjerovati da dodavanje zdravih preljeva na inače nezdravo jelo znači da ćemo konzumirati manje kalorija

U studiji koju je proveo Forbes, a objavio časopis Journal of Consumer Psychology, sudionici su zamoljeni da procijene kalorijski iznos obroka sa zdravom osnovom, poput salate te one s nezdravom osnovom, poput kolača.

Kad je preljev od voća dodan komadu torte, sudionici su procijenili da takav obrok ima 16 posto manje kalorija od onog čiju su kalorijsku vrijednosti procijenili bez zdravog preljeva.

To znači, objašnjava Forbes, da naš mozak očito misli kako zdravi dodatak hrani na neki način oduzima kalorije hrani koja deblja.

Kada su procjenjivali broj kalorija u zdravom jelu, ocjene sudionika bile su više ili manje točne, bez obzira jesu li preljevi bili zdravi ili nezdravi.

Zanimljivo: kaloričnu tortu od mrkve, primjerice, ocijenili su, i to samo zato što sadrži povrće, zdravijom od čokoladne torte, iako je kolač od mrkve sadržavao dvostruko više ugljikohidrata i masti.

Istraživanje je također pokazalo da će konzumenti pojesti veće količine nezdrave hrane ako taj obrok ima zdrav preljev. Prije tri godine časopis Dietary Decoys objavio je slično istraživanje koje je promatralo kako naš mozak reagira na određene namirnice na jelovniku. Istraživači su ponudili studentima jelovnike iz dva restorana: jedan koji je nudio pomfrit, pileće medaljone i pečeni krumpir, a drugi isto to uz salatu.

Tridesettri posto studenata odabiralo je pomfrit s menija na kojem je ponuđena salata, iako se pomfrit smatra jednom od najmanje zdravih namirnica. Nasuprot tome, samo deset posto ispitanika iz druge skupine izabralo je pomfrit.

Pratite nas na društvenim mrežama:

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!