ZBOGOM KILOGRAMIMA

Kako izdržati dijetu? Sedam najboljih stručnih savjeta

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 25.10.2013 14:14
  • Objavljeno 19.10.2009 u 08:00
žena mršavljenje dijeta

žena mršavljenje dijeta

Izvor: Guliver/Getty Images / Autor: -

Biti na dijeti nije lako. Potreban je iznimno čvrst karakter za odolijevanje raznim slatkim i slanim napastima. Poznati svjetski stručnjaci pripremili su nekoliko savjeta za sve one koji žele uspjeti u skidanju suvišnih kilograma

Svima je poznata formula za uspješno mršavljenje – jedi manje, a vježbaj više. Zvuči prilično jednostavno, ali u kontekstu realnog života, dijeta je sve samo ne jednostavna.

Kako unatoč tomu smršavjeti? Odgovor na to dali su poznati svjetski stručnjaci za dijete, a mi vam donosimo neke od njihovih savjeta.

1. Pijte puno vode ili drugih niskokaloričnih napitaka

Ljudi ponekad zamijene žeđ s gladi pa završe pred punim tanjurom unoseći kalorije koje im nisu potrebne. Umjesto toga, trebali su samo popiti čašu hladne vode. 'Ako ne volite običnu vodu, dodajte u nju limun ili malo nekog soka. Dopušteno je piti i ledeni čaj, ali pazite da je niskokaloričan', savjetuje Cynthia Sass iz američkog Društva za dijetu.

Guliver/Getty Images

Guliver/Getty Images

Izvor: Guliver/Getty Images / Autor: -

Ne morate se odreći slatkog, ali morate smanjiti količine
2. Razmislite što dodati prehrani, a ne što izbaciti
Započnite tako što ćete tijekom dana uzeti pet do devet porcija preporučenoga voća i povrća. 'Zvuči puno, ali zapravo nije. Voće i povrće organizmu daju potrebna vlakna i osoba se osjeća sitije pa ne poseže za drugom nezdravom hranom s puno kalorija', ističe nutricionistica Laura Pansiero. Voće i povrće ulaze u kategoriju onoga što stalno možete dodavati svojoj prehrani jer ne deblja, a zdravo je. Stručnjaci savjetuju da je uvijek najbolje odabrati sezonsko voće i povrće. Učinite to glavnim jelom, a ne samo prilogom.

3. Razmislite jeste li stvarno gladni
'Čak i ako osjećate da ste gladni, potražite fizičke znakove gladi. Glad je način na koji vam tijelo govori da mu je potrebno gorivo. Ako žudnja za hranom ne dolazi od pravog osjećaja gladi, ništa što pojedete neće vas zadovoljiti', napominje stručnjakinja Michelle May, autorica knjige 'Jesam li gladan?'. Ako se nakon što pojedete osjećate dobro, znači da ste utažili zdravu glad. Ako se pak osjećate napuhnuto ili umorno, tada ipak nije bila riječ o gladi. Želudac nije veliki organ i ne treba previše hrane da bi ga se napunilo. Stoga, birajte porcije normalne veličine.

4. Pažljivo birajte noćne grickalice
Jedenje bez razmišljanja najčešće se događa nakon večere. Tada se većina ljudi smiri i opusti. 'Sjesti u naslonjač ispred televizora s vrećicom čipsa ili keksa tipična je primjer nesvjesnog jedenja. Ljudi tada jedu zbog navike, a ne zbog gladi', tvrdi nutricionistica Malena Perdomo. Umjesto nezdravih grickalica, birajte one zdrave – voće ili povrće, dijetni jogurt ili malo nemasnog sladoleda. Ako si nikako ne možete pomoći, zaključajte kuhinju u određeno doba.

Guliver/Getty Images

Guliver/Getty Images

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal.hr

Voće i povrće smijete jesti u velikim količinama
5. Uživajte u omiljenoj hrani
'Mislim da izbacivanje omiljene hrane iz jelovnika vodi do debljanja jer potiče prejedanje', kaže Sass. Umjesto da u potpunosti odbacite hranu koju volite, radije se odlučite za manje količine. Drugim riječima, kada idući put budete išli u kupnju, nemojte kupiti pakiranje omiljenoga peciva, već uzmite samo jedno. Uvijek birajte manje porcije. Možete i dalje uživati u omiljenoj hrani, ali u malim količinama.

6. 'Napasnu hranu' držite dalje od kuće
Kada, primjerice, imate strašnu potrebu za slatkim, otiđite u slastičarnicu i počastite se sladoledom ili kolačem. 'Na taj način to pretvarate u svojevrstan događaj, a i ne morate brinuti da 'napasnu hranu' imate kod kuće. Osim toga, to je zabavan i ugodan način na koji sebi pomažete u skidanju kilograma, a ipak se ne morate odreći slastica', savjetuje Pansiero. Kada vas doma obuzme snažna želja za slatkim, počastite se voćem.

7. Jedite nekoliko malih obroka dnevno

Ako u organizam unosite manje kalorija nego što ih sagorijevate, izgubit ćete kilograme. Međutim, kad ste stalno gladni, jedenje manje kalorija predstavlja pravi izazov. 'Istraživanja pokazuju da ljudi koji jedu četiri do pet obroka na dan bolje mogu kontrolirati apetit i težinu', ističe znanstvenica Rebecca Reeves koja se bavi proučavanjem pretilosti. Ona ljudima preporučuje da dnevnu dozu kalorija podijele u nekoliko manjih obroka i da uživaju u njima tijekom cijeloga dana. Večera mora biti zadnji obrok.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi