MATURANTI

Evo hrvatskog automobila godine 2012.

20.01.2012 u 07:00

Bionic
Reading

Hrvatski novinarski žiri, na temelju vlastitih kriterija, odlučio je da je hrvatski automobil godine za 2012. Kia Rio, a mi smo odlučili finaliste pogledati kroz vozačku prizmu

Finaliste ste već upoznali. A i pobjednicu. Zbor hrvatskih automobilističkih novinara izabrao je Kiju Rio kao hrvatski automobil godine 2012. zbog odličnog omjera cijene i kvalitete te velikog skoka koji je učinila u usporedbi s dosadašnjim modelom. U žiriju sjede iskusni kolege iz struke i najvažnijih medija koji prate automobile u Hrvatskoj, a među njima je i Auto Bild. U njihovom ocjenjivanju vrednuju se i vozačke kvalitete, ali one nipošto nisu presudna stvar.

Ovdje, u istom tom izboru, ali na EVO način, tražimo samo odgovor na pitanje koji je od ovih finalista najbolji za vožnju; maleni čvrsti VW Up, pobjednica Kia Rio, zrela Toyota Yaris, još oštriji Ford Focus, ugodni Peugeot 508 ili nezgrapni bijeli frižider – Chevy Orlando. Prvo biste njega otpisali, ali moramo biti objektivni. Svaki ima iste šanse. Kao i prije dvije godine, sjedamo u finaliste i odlazimo u Ozalj koji nudi nekoliko lijepih vozačkih cesta i dobru scenografiju za snimanje. U prilog nam ide i zubato sunce u posljednjim sunčanim danima ove godine...

Vožnja autocestom prema Karlovcu odmah je iznjedrila dvije zvijezde; očekivanu u obliku Peugeota 508 i pomalo neočekivanu u obliku Chevyja Orlanda koji dobro nabire brzinu zahvaljujući velikom dizelskom motoru i pritom diše na niskim okretajima. Pri 160 km/h brojač okretaja pokazuje 3000 o/min i malenu potrošnju. Ugodno iznenađenje, nažalost neupotrebljivo zbog ograničenja na našim cestama. Peugeot 508 ovdje je apsolutni kralj i poput spužve upija neravnine nudeći vrhunsku udobnost i brzinu zahvaljujući snažnom dizelašu. Dok kutijica s malim znakom Up izvana izgleda poput kutije cipela šutnute niz hodnik, u unutrašnjosti je sasvim udobno, ali izvana po neravninama djeluje kao da je u žiži borbe. Iako je u njemu najslabiji motor, junački probija ograničenje brzine i juri 160 km/h, na samoj granici tolerancije za dečke u plavom.

Od prvog trenutka zadovoljni smiješak pruža 'onaj' osjećaj da je sve savršeno učvršćeno jer nema zvukova, a vrata su se još prije zatvorila dubokim, ozbiljnim zvukom. Kia Rio nema baš srčani motor, ali savršeno čini ono za što je namijenjena: bit će dobar obiteljski sluga za pristojne novce, a i neće baciti u očaj potrošnjom ili servisnim troškovima zahvaljujući sedmogodišnjem jamstvu. Tu i tamo javi se pokojim cvrčkom i katkad je zbunjena USB stickom, ali barem ima mjesto gdje ga možete zataknuti.

Ford Focus izgleda neobično, ali je precizan, brz, tih, efikasan u upijanju valova na autocesti i ničime ne iritira vozača, osim pomalo mrtvim servoupravljačem koji se već ovdje čini preciznim, ali i iritirajuće bezosjećajnim. U cijeloj skupini lako biste zaboravili na Toyotu Yaris sa začelja kolone u kojoj je najzabavnije čeprkati po multimedijalnom sustavu, a i na relaciji Zagreb-Karlovac imate dovoljno vremena da otkrijete sve funkcije. Čini se pomalo bučnom, iako je motor vrlo dobar jer nudi solidne performanse pri višim okretajima.

Iako autocestu ne priznajemo kao mjesto po kojem bismo ocijenili automobile, ovdje se već razaznaje potencijal svakog automobila i nazire se najveće pitanje dana koje se nadvilo nad našu kolonu dok vozimo prema Karlovcu, odnosno Ozlju.

Nastavak priče i koji je pobjednik izbora hrvatskog automobila godine prema mišljenju novinara EVO magazina možete pročitati u aktualnom 71. broju.