mirisi za sva vremena

Dobar parfem je vječan, a ovo je sedam kultnih: U ovome se krije tajna njihove privlačnosti

  • Autor: M.D.
  • Zadnja izmjena 28.11.2022 09:29
  • Objavljeno 28.11.2022 u 09:29
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Sergio Azenha / Alamy / Alamy / Profimedia

Poput kakvog kultnog modnog komada ili nezaboravnog filma, određeni mirisi zadržavaju se godinama lako pretvorenih u desetljeća i u konačnici postaju legendarni, pri tome zadržavajući svoju auru u društvu koje se stalno mijenja. Ovo je sedam kultnih parfema

Od svog nastanka, veliki klasici uvijek utjelovljuju ravnotežu između temeljnog trenda i hrabre pristranosti. Osim kvalitete sirovina i točnosti kompozicije, mitski parfem ima svoj karakter, ističe se bez pretjeranog odskakanja od većine', objašnjava povjesničarka Elisabeth de Feydeau za francuski Vogue. Sjetimo se samo Shalimara - posve u skladu s omamljujućim puderastim trendom iz 1920-ih, njegova se različitost ogleda u nekoliko kapi etil vanilina koje ga uzdižu u rang vodećeg ženskog orijentalnog mirisa koji se i danas nalazi u vrhu prodaje.

Ono što parfem čini kultnim i prepoznatljivim prije svega je njegova dugotrajnosti, nepobjediva usprkos evoluciji ukusa potrošača. Kako bi to postigle, velike parfemske kuće natječu se u tehnikama.

  • Modificiraju formulu početnog parfema kako bi ga modernizirali. Na primjer, Givenchy L'Interdit, Miss Dior.
  • Igranje na dobitne mirisne karte. Sylvain Eyraud, direktor marketinga i komunikacija Takasago objašnjava: 'S jedne strane, želja za regresivnim užicima navodi brendove da kreiraju slađe varijacije, s notama veltola/maltola ili vanilije (La Vie est Belle Intensément, Lancôme). S druge strane, želja za svježinom izražena je kroz snažnije cvjetne verzije (Angel Nova, Mugler)'.
  • Neprestano obnavljanje imidža klasike, i to preko muza koje ih nose s novom snagom i porukom. Kao primjeri tu su Marion Cotillard, utjelovljenje francuskog chica za Chanel br.5, ili pak Julija Roberts i njezin legendarni osmijeh za La Vie est Belle.

Sedam najlegendarnijih parfema svih vremena

Chanel N°5

Nastao kao 'umjetni parfem' koji je od Ernesta Beauxa naručila Gabrielle Chanel, umorna od cvjetnih parfema tog vremena, sastoji se od 80 mirisa uključujući ekstremnu koncentraciju aldehida. Godine 1921. godine inaugurira eru moderne parfumerije, a danas ovaj parfem zadržava svoj kultni status, a modna kuća nastoji osigurati održivost svojih sirovina na poljima u Grasseu.

Guerlain Shalimar

Predstavljen 1925. godine, Shalimar od samog početka zavodi svojim izrazito egzotičnim tragom vanilije i kristalizira se u mirisu pjenušavosti burnih dvadesetih. Iako su određene sirovine koje su sada zabranjene uklonjene iz početne formule, kuća nastoji očuvati bit Shalimara zahvaljujući gotovo neprimjetnim alternativnim notama.

Miss Dior

Svojevrstan produžetak Diorove siluete žene-cvijeća, zamišljen kao završni detalj couture haljine, Miss Dior , zeleni i sofisticirani miris, od svog stvaranja 1947. bio je zamišljen kao mirisna inkarnacija New Looka. Današnja, modernizirana verzija ovog parfema lišena je zemljanih i tamnih nota, i obogaćena buketom ruža, irisa, božura i đurđica. Nova Miss Dior formula djeluje poput naramka svježeg cvijeća, s baršunastim mirisom u tragovima.

Givenchy, L'Interdit

Ovim parfemom Hubert de Givenchy izjavio je ljubav svojoj muzi 1957. godine, L'Interdit, opojni puderasti buket, ostao je povlastica za Audrey Hepburn sve dok nije stavljen na tržište dvije godine kasnije. U novoj verziji parfema, lansiranoj 2018. godine, metalni učinak aldehida i puderasta zrna tonke su nestali. Zamijenjeni su blistavim bijelim cvijećem i zadimljenim duom vetiver i pačulija.

Opium, Yves Saint Laurent

Od svog lansiranja 1977. godine, istočnjačka mješavina Opiuma postigla je nevjerojatan uspjeh. Cenzuriran u nekoliko zemalja zbog svog evokativnog naziva, ovaj 'parfem skandala' je inaugurirao eru marketinga, množeći predviđanja prodaje za 15. Danas isto srce jasmina i ista istočnjačka baza korišteni su za Black Opium, koji je, zahvaljujući modernijem, pomalo kofeinskom mirisnom tragu, neizostavan parfem od 2014.

Angel, Mugler

Godine 1992. Mugler je potpisao svoj prvi parfem, gurmansko orijentalni (pačuli, čokolada, vanilija, karamela) koji se isticao zahvaljujući etil maltolu, prehrambenom spoju koji nikada prije nije viđen u parfumeriji. Do danas originalna formula nije se promijenila ni za kapi. Kuća, od početka provjerenoj formuli, posegnula je za ponovnom upotrebom destiliranih latica ruže za verziju Angel Nova.

Lancôme, La Vie est Belle

5521 verzija i tri godine rada bile su potrebne da se zamisli ovaj blockbuster predstavljen 2012. Njegova tajna? Ultra-gurmanski akord irisa/pačulija/vanilije koji je uvijek u trendu. Od lansiranja La Vie est Belle ruši sve rekorde prodaje u Francuskoj. Izvorna esencija ostala je netaknuta.

Pratite nas na društvenim mrežama:

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!