PREMIJERA U FRANKFURTU

Citroen DS3 spreman luksuzom konkurirati Miniju

27.08.2009 u 09:00

Bionic
Reading

U klasi luksuznih kompaktnih mališana BMW-ov Mini Cooper dugo nije imao konkurenciju, nudeći svojim kupcima vrhunski osjećaj u malenom i ne baš jeftinom paketu. Francuzi se sada nadaju da će to promijeniti, a formulu za uspjeh kriju iza legendarne oznake DS

Premda su mnogi fanovi francuskog proizvođača skočili na najavu s početka godine da Citroen planira uskrsnuti model DS – Déesse, kod nas poznatiji kao 'žaba', razočaranje je stiglo u obliku kasnije potvrde da neće jedan već čak tri modela ponijeti poznatu oznaku. U osnovi, Francuzi žele stvoriti luksuzni podbrand u tri najpopularnije klase, segmentu B, C i D, što se, sudeći prema prvom modelu koji su nam predstavili, i ne čini kao tako loša ideja.

Model DS3 zasnovan je na modelu C3, s kojim dijeli platformu, motore, elemente prijenosa i dimenzije – dugačak je 3,95 metara, širok 1,71 i visok 1,46 metara, a zapremina prtljažnika iznosi 285 litara. Dva automobila, što će mnogima biti najvažnije, izgledaju primjetno različito, a svakako je dodatni plus što su Francuzi nastojali smanjiti broj vidljivih elemenata koje će dijeliti. DS3 stoga ima nove prekidače, pa čak i novi oblik ključa. Zapravo, valja pohvaliti Citroen što je konačnu verziju ostavio u gotovo neizmijenjenom stanju u odnosu na koncept predstavljen u Ženevi svega nekoliko mjeseci ranije. Minijev konkurent imat će tamne A, B i C nosače za dinamičniji izgled, kupci će moći birati između četiri boje krova - crvene, plave, bijele i crne - kućišta retrovizora u boji kroma ili karoserije te nekoliko različitih boja aluminijskih naplataka. Iznutra će armatura biti ponuđena u šest različitih boja, a ručica mjenjača u pet.

Sve to kupcima će omogućiti da personaliziraju svoj model. Premda ćemo se za konačan dojam morati strpjeti do otvorenja frankfurtskog salona gdje će automobil biti i službeno predstavljen, valja priznati da na fotografijama DS3 izgleda veoma luksuzno, s kvalitetnim materijalima i za Citroen neobično dobrom ergonomijom. Umjesto digitalnih pokazivača tu su standardni analogni koji se nalaze ispred vozača, a ne, kako smo navikli, na središtu konzole, Francuzi su se čak suzdržali od opremanja kontrola desecima različitih prekidača te se odlučili za jednostavan i logičan raspored tipki. Završna obrada s mekom plastikom i lakiranim plastičnim komponentama izgleda odlično, kao i elegantno uklopljen digitalni displej, te pojedine tipke s kromiranim obrubom.

Francuski luksuzni mališan, kao što smo već rekli, prvi je u DS liniji, a u prodaji bi se trebao pojaviti već koncem ove ili početkom iduće godine. Premda je zasnovan na modelu C3, DS3 bi trebao raspolagati primjetno krućim ovjesom te direktnijim upravljačem. Pod poklopcem će mu se naći dvije dizelske jedinice sa 90 i 110 KS, kao i tri verzije 1,6-litrenog četverocilindraša razvijenog u suradnji s BMW-om sa 95 120 i 150 KS (turbopunjena izvedba). Svi motori upareni su s peterostupanjskim ili šesterostupanjskim ručnim mjenjačima, a medijski izvještaji zasad ne spominju automatski mjenjač.

Cijena po kojoj Citroen planira prodavati svoj najluksuzniji model u kompaktnoj gradskoj klasi zasad nije poznata. Ipak, ona bi nam mogla pomoći definirati i kolika će biti premija na cijenu DS4 modela koji stiže 2011. ili pak DS5 modela koji stiže godinu dana kasnije.