Attico JE IN

Dvije Talijanke, koje stoje iza hit brenda, otkrile su uspješnu modnu formulu, a mnogi se pitaju: Kako nešto na granici kiča može izgledati tako dobro?

  • Autor: Matea Duhaček
  • Zadnja izmjena 24.09.2022 20:32
  • Objavljeno 24.09.2022 u 20:32
Giorgia Tordini, Rosie Huntington-Whiteley, Gilda Ambrosio

Giorgia Tordini, Rosie Huntington-Whiteley, Gilda Ambrosio

Izvor: Profimedia / Autor: Sansho Scott/BFA / Shutterstock Editorial / Profimedia

Modni brend Attico ruši stroge granice seksi, chic i ležerne odjeće te predstavlja impresivne modne komade. U haljini ovog brenda bit ćete zamijećeni, to je sigurno. Gledajući kreacije koje pršte perjem, sjajem i šljokicama, uz dodatak izazovnih krojeva i proreza, mnogi se pitaju kako nešto na granici kiča može izgledati tako dobro? Giorgia Tordini i Gilda Ambrosio, koje stoje iza Attica, otkrile su zanimljivu modnu formulu pomoću koje danas stoje uz bok modnih legendi, a sve je započelo - ogrtačem

Attico je šest godina star brend neodoljivog talijanskog dua koji čine Gilda Ambrosio i Giorgia Tordini. Njihova pretjerana moda čisti je užitak, pomalo neumjerena, kičasta, ali jako opojna. Nedavna Atticova zabava organizirana na njujorškom Manhattanu pokazala je u punom sjaju prepoznatljive mini haljine za velike događaje, kreacije u kojima ćete uvijek biti primijećeni i zapamćeni.

Nasljednica Ivy Getty šepurila se u kombinezonu otvorenih ramena i posutom raznobojnim šljokicama; dizajnerica cipela Amina Muaddi prošetala se prostorijom u limetazelenoj minihaljini s crnim šavovima i izrezima; DJ-ica Kitty Cash pozirala je u vrućem ružičastom satenskom grudnjak-topu i zeleno-crnoj kožnoj minici na zebraste pruge. Usporedbe radi, i za bolje stvaranje dojma, Nadia Lee, influencerica koja je postala umjetnica, izgledala je vrlo 'pitomo' u oskudnoj haljini s uzorkom leoparda i prorezom preko torza.

Iako je crna haljina u većini prilika nepogrešiv izbor, to nije slučaj s Atticom. Kada je riječ o ovom brendu, onda su sjaj, blještavilo, hrabri prorezi i izazovni krojevi prvo što trebate potražiti. Osim ako ste disko legenda Gloria Gaynor, koja je dan nakon 79. rođendana na spomenutom partyju izvela hitove 'Killing Me Softly' i 'I Will Survive' u crnoj haljini s rukavima obrubljenim perjem, također dizajnom Attica.

Osnivačice Attica, koje su otvorile svoju prvu pop-up trgovinu u ulici Wooster u SoHou, najbolje od svih predstavljale su svoj brend. Tridesetogodišnja Gilda Ambrosio nosila je višebojnu šljokičastu haljinu s izrezima i prorezima koji su previše komplicirani da bi se sažeto opisali, a pristajala joj je kao salivena. S druge je strane 37-godišnja Giorgia Tordini izgledala tip-top spremna za diskoteku u haljini šarenog printa s dodatkom volana i izreza.

Odjeća po kojoj je poznat Attico živo podsjeća na onu rock glam božica koje su vladale u svoje vrijeme: Cher u danima u kojima ju je odijevao Bob Mackie te Biance Jagger i Jerry Hall u razdoblju Studija 54. Ipak, ovaj brend svojim dizajnom nevjerojatno uspješno uspijeva izbjeći osjećaj nostalgije ili kostimiranja. Dua Lipa, Rihanna i Beyoncé odjenut će Attico - i to ne samo na pozornici.

Moda, gotovo nevezano za trendove, uvijek ima tendenciju da ogoli i pokaže kožu, a Atticov zavodljiv dizajn ističe se nevjerojatnom sposobnošću brisanja granica između pretjerivanja i chica. Popriličan je to podvig, s obzirom na omjer gole kože, perja i sjaja.

Promatrajući Atticove modne kreacije, čak i oni najiskusniji u modnom svijetu se pitaju – kako nešto što tako lako može biti totalni gaf na kraju ispadne pun pogodak? 'Radi se o ultimativnom talijanskom stilu, koji je glamurozan, ali bez pretjerivanja i razmetanja', kaže za NY Times poznata dizajnerica cipela Amina Muaddi, koja je upoznala osnivačice Attica u Milanu prije deset godina. 'Žestoko je, zabavno, koketno. Mlade žene, i žene općenito, žele se osjećati kao djevojke, ali i izgledati kao one kad izađu', dodaje.

Prije nego što su 2016. predstavile Attico, Ambrosio i Tordini odvojeno su prikupile, kako će se kasnije pokazati, ključnu publiku tijekom buma popularnosti uličnog stila. Riječ je, naravno, o modnim influencericama. Njihov modni stil lelujao je negdje između predimenzioniranih Yeezusovih majica kratkih rukava i ekstremno širokih traperica, ljubičastog Pradinog kaputa i minica, svilenih haljina i Nikeovih tenisica.

Obje visoke, vitke i s dugom kosom, vrlo lako bi se mogle zamijeniti za sestre kojima slaganje modnih kombinacija jako dobro ide od ruke. Osim modnog ukusa, nadopunjuju se i njihove osobnosti. Tako sama Tordini za sebe kaže da je introvertna dok se Ambrosio opisuje druželjubivom, otvorenom i odvažnom.

Odrasle su u modnom okruženju. Otac Giorgie Tordini vlasnik je izložbenog prostora u Milanu dok obitelj Gilde Ambrosio posjeduje trgovine odjećom u Napulju. Studirale su modu u Milanu i radile kao konzultantice za modne brendove, a usput su postale street style zvijezde te jedne od prvih modnih influencerica.

Koliko god su im drugi brendovi voljeli slati odjeću, Ambrosio i Tordini namjeravale su stvoriti svoj brend. Konkretne planove počele su kovati tijekom vožnje taksijem između revija na njujorškom Tjednu mode u rujnu 2015. godine. 'Samo smo razmišljale o modi i onome što želimo učiniti', kazala je Tordini za New York Times i dodala: 'Naprimjer, onome što je nedostajalo, kako bismo se željele odjenuti, kakav je naš stav te kakva je žena koju smo zamišljali.'

Sve je počelo jednim odjevnim predmetom - ogrtačem - nastalim na temeljima vintage stilova koje su pronašle na Showplaceu, tržištu takve umjetnosti, dizajna i mode na Manhattanu. Svidjela im se ideja nečega što je seksi poput donjeg rublja, ali i tako svestrano. Može se pritom nositi samostalno, kao haljina, ili kao jakna preko traperica. Skicirale su kolekciju od 38 ogrtača i kratkih haljina, zamišljajući svijet svoje žene - gdje živi, koju glazbu sluša, što čita, kamo putuje. Ime je bila zadnja karika koja je nedostajala.

'Attico na talijanskom znači penthouse. Sažima čitavu priču i omogućuje vam da odmah zamislite o čemu se radi', rekla je Tordini. Godine 2016. prikazale su prvu Atticovu kolekciju u stanu u Milanu, uređenom i namještenom u stilu art decoa.

U to vrijeme Tjedan mode u Milanu bio je samo za luksuzne modne legende i velike face - kao što su Prada, Armani, Bottega Veneta, Dolce & Gabbana – i godinama se nije mijenjao. Pogled na nov, neovisan brend, posebno onaj koji su dizajnirale žene, bio je dašak svježeg zraka. Kao i njihovi stav i energija.

'Modne slike više nisu bile seksi', rekao je Vito Fernicola, fotograf koji je snimao Atticove kampanje. 'Kada su njih dvije lansirale brend, bilo je to stvarno šareno i seksi.'

  • +22
  • +19

Gilda Ambrosio i Giorgia Tordini

Izvor: Profimedia / Autor: Independent Photo Agency Srl / Alamy / Alamy / Profimedia

Net-a-Porter je prvi preuzeo Atticovu kolekciju, uz gotovo 100 drugih trgovaca. Godinu kasnije Ambrosio i Tordini razgovarale su s potencijalnim investitorom Pietrom Ruffinijem. Njegov otac Remo Ruffini, modni mogul i milijarder koji stoji iza Monclera, financirao je novi investicijski instrument, Archive Srl, a Ruffini je s partnerom Stefanom Marcovaldijem istraživao potencijalna modna ulaganja. Na kraju je tvrtka preuzela 49 posto udjela u Atticu.

'Jedan od glavnih razloga za to što smo odlučili investirati bio je potencijal koji smo vidjeli u tom snažnom odmicanju od stereotipa o velikim i nevjerojatnim luksuznim brendovima', rekao je Pietro Ruffini. 'Također, sjećam se da su i prije našeg ulaganja mnogi ljudi koje sam poznavao, odnosno sve njihove djevojke, ozbiljno uzimali u obzir Attico kada je bila riječ o velikom događaju ili izlasku na kojem je bilo važno ostaviti dojam.'

Ženu koja nosi Attico privlači neka vrsta globalnog glamura, poznatog i samim osnivačicama čije vrijeme provedeno izvan Milana uključuje česta zaustavljanja u New Yorku, Las Vegasu i na Ibizi. Pogotovo na Ibizi, jer je dečko Gilde Ambrosio Gabriele Simeoni, partner u tamošnjem klubu DC10. ‘Ljudi iz cijelog svijeta putuju da bi došli tamo', rekla je Tordini.

Privlačnost brenda također je prožeta fantazijom. Dizajn pop-up trgovine u SoHou djelo je talijanskog Studiobooma, a obilježavaju ga tepih od zida do zida i odgovarajuće zavjese od poda do stropa koje tapeciraju zidove. Cipele i ručne torbice izložene su posvuda na nizu spiralnih stubišta koja predstavljaju utjelovljenje etosa Attica. Put do penthousea, kao što Ambrosio ističe, kreće se odozdo prema gore.

Pratite nas na društvenim mrežama:

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!