PROMO

Aprilia SR GT 400 - skuter za svaku priliku i podlogu

08.12.2025 u 08:19

Bionic
Reading

Aprilia SR GT 400 novi je GT u srednjem segmentu koji krši sva pravila i primjenjuje Aprilijinu motociklističku stručnost na skuter. Agilan je, reaktivan i stabilan, zahvaljujući Aprilijinoj šasiji i agregatu od 36 KS i 400 cm³

SR GT 400 JE 100-postotna Aprilia: snažan, lagan i privlačan, precizne vožnje uz savršeno držanje ceste i potpunu kontrolu, uz elektroniku dostojnu sportskog motocikla. Grad, putovanje ili pustolovina: SR GT 400 dizajniran je kako bi osvjio asfalt svakodnevnih cesta, kao i udaljenije rute.

Aprilia debitira u segmentu GT skutera srednjeg segmenta, mijenjajući sva pravila - kao što je to i inače slučaj. Aprilia SR GT 400 je crossover koji u svijet skutera donosi filozofiju dizajna, inovaciju i motociklističko iskustvo koje su Apriliju učinile ikonom na cesti i izvan nje.

Aprilia SR GT 400 predstavlja performanse i pustolovinu. U prometu je okretan i upravljiv, u kombiniranim uvjetima je reaktivan, a pri velikim brzinama stabilan. A kada ponestane asfalta, ne posustaje. Novi SR GT 400 ne prihvaća polovična rješenja, s ciljem da bude mjerilo svog segmenta zbog stila i tehnologije, kao i svega što svaki motociklist traži od dvokotača: uzbuđenje, zabavu i užitak u vožnji.

Aprilia SR GT 400 kombinira precizno izrađenu šasiju, dizajniranu od strane stručnjaka koji su izgradili izvanredne motocikle koji dominiraju i na asfaltu i izvan njega, te cijeli niz tehnološke opreme sa snažnim 400 cm³, 4-ventilskim, tekućinom hlađenim jednocilindričnim agregatom koji se može pohvaliti snagom od 36 KS. Težak samo 186 kg s tekućinama, SR GT 400 je na vrhu svoje klase po omjeru snage i težine.

APRILIA SR GT 400, HRABAR DIZAJN I KARAKTER

Aprilijin dizajnerski centar inspiraciju za oblik SR GT 400 crpio je iz Aprilia sportskih motocikala i svijeta off-road vožnje.

Rezultat je zapanjujući skuter snažne osobnosti koji izražava pravu dinamičnost, zahvaljujući svom dotjeranom, oštrom oklopu koji podsjeća na enduro motocikle, gdje je svaki detalj bez određene funkcije eliminiran.

SR GT 400 ističe se minimalističkim dizajnom koji ostavlja snažan prvi dojam. Prednjim dijelom dominira trodijelni LED svjetlosni sklop, prepoznatljiva značajka Aprilia sportskih motocikala. Vjetrobran se uzdiže i sužava okomito u čistom off-road stilu, nudeći izvrsnu zaštitu i mogućnost podešavanja u pet položaja.

Bočne strane SR GT-a oživljavaju upečatljivi prorezi, dok ergonomska podnica priziva vanjske zaštite off-road motocikala.

Bočni pogled na Aprilia SR GT 400 prenosi snažan osjećaj dinamičnosti, sa smanjenim prevjesima i zategnutim linijama koje ističu njegov sportski duh. Središnji tunel sadrži spremnik goriva te spaja prednji i stražnji dio skutera, dajući SR GT-u pravi dojam motocikla. Hrabrost i dinamičnost SR GT 400 također su poboljšani dizajnom njegovog vitkog, elegantnog stražnjeg dijela; stražnja svjetla su u potpunosti integrirana u držač registarske pločice, ostavljajući ga potpuno slobodnim, podsjećajući na visoke blatobrane enduro motocikala.

100-POSTOTNA APRILIA ŠASIJA

SR GT 400 je 100 posto Aprilia; okvir i šasija dizajnirani su i proizvedeni prema najvišim standardima, pružajući precizne dinamičke performanse i veći osjećaj sigurnosti i kontrole bez obzira na uvjete vožnje.

Dvostruki cjevasti okvir, izrađen od potpuno novih iznimno čvrstih čeličnih cijevi, dizajniran je motociklističkim pristupom. Fino podešavajući dizajn i presjek cijevi, Aprilijini tehničari uspjeli su postići izuzetno visoku krutost, povećavajući preciznost vožnje, osjećaj prednjeg dijela i stabilnost. To je omogućilo još jedan radikalan izbor: smanjeni kut glave upravljača koji smanjuje predtrag prednjeg kotača, za maksimalnu upravljivost. To rezultira sigurnom i ugodnom vožnjom, zahvaljujući savršenoj ravnoteži između agilnosti i stabilnosti.

Ovjes je također inspiriran motociklističkim svijetom: prednji ovjes opremljen je preokrenutom vilicom s dvostrukom krunom od 41 mm i pristojnih 120 mm hoda. Tijekom testiranja razvijena je specifična kalibracija kako bi se osigurala savršena potpora za sportsku vožnju, nudeći udobnost i dobru apsorpciju neravnina čak i na najgrubljim cestama.

Isto vrijedi i za stražnji ovjes SR GT 400, gdje dvostruki plinski amortizer s odvojenim spremnikom preuzima opterećenje, s podesivim pred opterećenjem opruge i hodom od 120 mm.

Još jedan ključni cilj ovog projekta bio je smanjenje težine: okvir, agregat, nadgradnja i naplatci od aluminijske legure novog dizajna s pet fino suženih razdvojenih krakova, doprinose ukupnoj težini od samo 186 kg spreman za vožnju što rezultira rekordnim omjerom snage i težine za kategoriju od približno 7 kg po kW. To se također pozitivno odražava na ubrzanje, koje je među najboljima u svojoj klasi, s vremenom od 5 sekundi od 0 do 60 metara.

Velikodušni kočni sustav također sadrži rješenja koja se obično nalaze na motociklima, s prednjim plutajućim diskom od 300 mm te radijalno postavljenom čeljusti s četiri klipa i sinteriranim pločicama. Straga se nalazi disk od 240 mm i čeljust s dva klipa. Sve to podržava dvo kanalni ABS sustav s dvije mape rada, ili na oba kotača ili samo na prednjem kotaču.

GRAD, PUTOVANJE, PUSTOLOVINA: APRILIA SR GT SPREMAN JE ZA SVE

Vožnja Aprilia SR GT 400 pravo je uzbuđenje: reaktivan i živahan pri kretanju, agilan i lako upravljiv u prometu i na zavojitim cestama te stabilan pri većim brzinama. Nadalje, uvijek je spreman za izlazak s asfalta, kako bi dosegao manje prometna mjesta na manje prometnim rutama.

Aktivan položaj vožnje i široki, izloženi upravljač sa štitnicima za ruke evociraju tipičnu ergonomiju adventure motocikala, nudeći najbolju moguću kontrolu, dok ovjes dugog hoda i veliki razmak od tla - minimalno 190 mm - omogućuju vozačima da s lakoćom savladaju prepreke tipične za off-road rute.

Pustolovni duh SR GT 400 nadopunjuju gume Mitas Enduro Trail, razvijene posebno za ovaj model: dimenzija 120/70 sprijeda i 150/70 straga, na naplatcima od 16’’ i 14’’, ove široke gume imaju terenski profil koji je prikladan za sve cestovne površine, od asfalta do opločnika i od zemljanih cesta do laganog terena.

Adventure je također sinonim za putovanje, a SR GT 400 spreman je za duge udaljenosti zahvaljujući svom obimnom spremniku goriva od 12 litara koji jamči doseg od preko 300 km.

NAJBOLJA ELEKTRONIKA U KLASI

Elektronička oprema na SR GT 400 nastavlja Aprilijinu tradiciju te je dizajnirana i izrađena kako bi naglasila užitak u vožnji uz maksimalnu sigurnost.

ATC (Aprilia Traction Control) sustav može se podesiti na dvije razine intervencije, a može se i deaktivirati, čak i tijekom vožnje. ATC MAX i ATC MIN označavaju razine intervencije.

Kočni sustav podržava Bosch dvo kanalni ABS s dva načina rada, na oba kotača ili samo na prednjem. ABS se može deaktivirati na stražnjem kotaču ili vozač može odabrati da ga deaktivira svaki put kada se odabere razina ATC OFF. To pruža savršenu postavku za off-road vožnju: kontrola proklizavanja deaktivirana, a ABS aktivan samo na prednjem kotaču.

Svi indikatori mogu se prikazati i njima upravljati na jednostavan, intuitivan način putem instrument ploče s 5-inčnim TFT zaslonom u boji i upečatljivim grafičkim sučeljem, koje pruža lako čitljive informacije u svim uvjetima osvjetljenja, kao i automatsko podešavanje između dnevnog i noćnog načina rada.

Aprilia MIA je Aprilijina multimedijska platforma koja omogućuje vozaču povezivanje pametnog telefona s vozilom, dodatak koji dodatno proširuje funkcionalnost instrument ploče. Sustav također omogućuje pristup glasovnim naredbama, telefonskim pozivima i glazbi putem tipki na upravljaču, kao i navigacijsku funkciju koja omogućuje vozaču da prati piktogramske upute izravno na instrument ploči.

UDOBNOST DOSTOJNA VELIKIH PUTNIKA

Udobnost i sportski duh idu ruku pod ruku na Apriliji SR GT 400: položaj vožnje je udoban i opušten, idealan za svladavanje čak i najvećih udaljenosti. Unatoč razmaku od tla od 190 mm, visina sjedala ograničena je na 820 mm, tako da svi vozači mogu čvrsto držati noge na tlu kad god im je potrebno.

Vrhunska razina udobnosti također je poboljšana potpunom zaštitom od strujanja zraka, postignutom nakon detaljnih aerodinamičkih studija na prednjem dijelu vozila (što je također omogućilo postizanje najbolje stabilnosti pri velikim brzinama). Vjetrobran, sa svojim smanjenim površinom, jamči zaštitu u svim uvjetima, zahvaljujući i mogućnosti ručnog podešavanja visine u pet položaja, s ukupnim rasponom od 70 mm.

Sustav bez ključa dolazi u serijskoj opremi, omogućujući pokretanje vozila s elektroničkim ključem u džepu vozača. Agregat se pokreće pritiskom na tipku. Pretinac ispod sjedala i poklopac spremnika goriva mogu se otvoriti pomoću tipke ili daljinski, elektroničkim ključem, koji se također može koristiti za aktiviranje funkcije Bike Finder - sustava za daljinsko prepoznavanje vozila koji uključuje sve pokazivače smjer što je vrlo korisno na prepunim parkiralištima!

Pretinac ispod sjedala može primiti integralnu kacigu i druge predmete, poput rukavica. Središnji tunel opremljen je praktičnim pretincem za pohranu s USB-C utičnicom za punjenje mobilnih uređaja.

AGREGAT: UČINKOVITOST, SNAGA I PERFORMANSE

Vrhunska šasija Aprilia SR GT 400 zahtijevala je isti takav agregat koji bi ostvarivao nove razine performansi i užitka u vožnji.

Agregat 400 HPE Euro 5+ je 4-taktni, 4-ventilski, tekućinom hlađeni agregat s elektroničkim ubrizgavanjem, inspiriran filozofijom dizajna koja kombinira visoke razine performansi i voznosti s lakoćom i kompaktnošću: ključ za postizanje vrhunske dinamike vožnje. S maksimalnom snagom od 36 KS (26,4 kW) pri 7.500 okretaja u minuti i maksimalnim okretnim momentom od 37,7 Nm pri 5.700 okretaja u minuti, agregat 400 HPE može se pohvaliti nizom naprednih tehničkih rješenja.

Duža, težinski optimizirana klipnjača i lakši klip od prešane aluminijske legure – koji se obično nalaze na vrhunskim motociklima – pomažu u smanjenju izmjeničnih inercijskih sila, smanjujući vibracije i povećavajući udobnost, posebno pri stalnoj, višoj brzini, naglašavajući prikladnost SR GT 400 za putovanja izvan grada.

Inovativni patentirani sustav pod nazivom PCV - Pozitivna ventilacija kartera, koji se sastoji od dvije lopatice integrirane u kućište motora, smanjuje gubitke pumpanja i povećava snagu. Performanse agregata, u smislu snage i okretnog momenta, profitiraju od specifičnog usisnog sustava i optimiziranih parametara podizanja ventila. Progresivni zatezač lanca doprinosi tišem radu sustava razvoda.

Ukupna učinkovitost agregata također je poboljšana optimiziranom geometrijom komore za izgaranje temeljenom na CFD izračunima, s visokotlačnom brizgaljkom koja povećava atomizaciju goriva i korištenjem motornog ulja niske viskoznosti (5W-40). Posebno dizajniran ispušni sustav, sa svojim smjelim, motociklističkim ispušnim cijevima, pruža grleni, sportski zvuk.

Konačno, poklopac variomata ima specifičan dizajn za poboljšanje hlađenja remena.

BOJE, DODATNA I ZAŠTITNA OPREMA

Aprilia SR GT 400 dolazi u četiri kombinacije boja.

Uz Rugged Black, tu su i dvije različite metalik sive nijanse: Boulder Grey, s mat završnom obradom i toplim tonom, te Dusty Grey, sa sjajnom završnom obradom i hladnijim tonovima.

Ove boje uparene su s detaljima u boji aluminija, poput rukohvata suvozača, ruba podnice, završetka ispuha i središnje konzole.

Sportsko crno dvo-razinsko sjedalo naglašeno je kontrastnim dvostrukim crveno/crnim i sivo/crnim šavovima, dok se crveni detalji ruba kotača ističu na crnim naplatcima.

Ponudu modela upotpunjuje Aprilia SR GT 400 u Rally Replica boji, inspiriranoj grafikom Aprilia Tuareg Rallyja, motocikla koji je dominirao u posljednja dva izdanja Africa Eco Racea, iscrpljujućeg relija na povijesnim cestama Dakara u Africi.

Mat crna boja s upečatljivom grafikom, poput velikog natpisa 'Aprilia' koji se proteže duž cijelog boka motocikla, uparena je s drugim trkaćim detaljima, poput zlatnih vilica i crvenih opruga amortizera. Opremu upotpunjuje posebno sjedalo, naglašeno odvažnom crvenom trakom na stražnjem dijelu, te Aprilia MIA sustav povezivosti u serijskoj opremi.

Ponuda dodatne opreme za Aprilia SR GT 400 dizajnirana je za dodatno povećanje udobnosti i funkcionalnosti.

U kombinaciji s prostranim pretincem ispod sjedala, dostupan je i ultra otporni ABS četvrtasti stražnji prtljažnik za dodatno povećanje nosivosti. Karakterizira ga robusni stil s istinski advanture duhom, stražnji prtljažnik postavlja se na stražnji nosač prtljage, koji je također dodatak, jednostavnim i intuitivnim uklanjanjem rukohvata suvozača. Opremljen hermetičkim zatvaračem koji sprječava ulazak vode ili prašine, može primiti integralnu kacigu. Ukrašen je Aprilia logotipom, naslonom, uklonjivom unutarnjim podstavom i bravom s personaliziranim ključem.

Bočne zaštite, izrađene od čeličnih cijevi obojenih u mat crno, odražavaju sportske linije vozila, a istovremeno ga štite od slučajnih udaraca.

Sportska podnica, s protukliznom površinom i aluminijskim umetcima, naglašavaju sportski karakter.

Grijane ručice osiguravaju maksimalnu udobnost u svim vremenskim uvjetima; Zahvaljujući Aprilia MIA sustavu, koji je također dostupan kao dodatna oprema, razina temperature može se podesiti izravno s upravljača na tri različite razine, vidljive na instrument ploči.

Ponudu dodatne opreme upotpunjuju navlaka za noge, Aprilia MIA sustav povezivanja (serijska oprema na verziji Rally Replica) koji povezuje pametni telefon s vozilom putem Bluetootha, elektronički sustav protiv krađe i vanjska navlaka.

Tehnička odjeća koju je razvila Aprilia, dostupna na STORE.APRILIA.COM, također nadopunjuje stil i karakteristike Aprilije SR GT 400.

Overtake integralna kaciga: razvijena u zračnom tunelu kako bi se smanjile turbulencije, poboljšala stabilnost i poboljšala zvučna izolacija pri velikim brzinama. Opremljena učinkovitim sustavom ventilacije, ova kaciga također dolazi s uvlačivim unutarnjim zatamnjenim vizirom. Uključuje Pinlock vizir protiv zamagljivanja, nosač za akcijsku kameru i deflektor zraka za štitnik za bradu. Dostupna je u bijeloj i crnoj boji.

Jakna Speed ​​Blast Air Tex: razvijena u suradnji s Alpinestarsom, može se pohvaliti vrhunskom vanjskim slojem od poli-tkanine koja nudi visoku razinu otpornosti na habanje i kidanje. Opremljena otvorima za zrak i mrežastim pločama na prsima, leđima i rukama za povećanje ventilacije, savršena je za sve vremenske uvjete. Štitnici Nucleon Flex Plus na ramenima i laktovima imaju ergonomski dizajn, jamčeći veliku slobodu kretanja.

Majica Next Rival Tech: razvijena u suradnji s Alpinestarsom, ovo je savršen odjevni predmet za vožnju u urbanim okruženjima. Nudi vrhunsku otpornost na habanje zahvaljujući ojačanjima na ramenima, laktovima i leđima. Glavni sloj izrađen je od tkane tkanine, što joj daje ležeran izgled. Štitnici Nucleon Flex Plus u području ramena i laktova osiguravaju najvišu razinu zaštite.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Agregat: HPE jednocilindrični četverotaktni

Zapremnina: 399 cm³

Provrt/Hod: 84 mm/72 mm

Najveća snaga: 36 KS (26,4 kW) pri 7.500 o/min

Najveći okretni moment: 37,7 Nm pri 5700 o/min

Razvod: Jedno bregasto vratilo iznad glave (SOHC) s 4 ventila

Hlađenje: Tekućinom

Sustav napajanja: Elektroničko ubrizgavanje

Podmazivanje: Suhi karter

Paljenje: Electric

Mjenjač: Automatski variomat CVT

Spojka: Više lamelna centrifugalna spojka u uljnoj kupki

Okvir: Dvostruki, od visoko otpornih čeličnih cijevi

Prednji ovjes: Preokrenuta hidraulična prednja vilica 41 mm. 120 mm hod kotača

Stražnji ovjes: Dva amortizera s odvojenim plinskim spremnikom, podesivost pred naprezanja opruge, 120 mm hoda

Kočni sustav: Bosch dvo-kanalni ABS

Prednja kočnica: Plutajući disk Ø 300 mm, radijalna kliješta s 4  nasuprotna klipa 28 mm

Stražnja kočnica: 240 mm Ø disk, kliješta s dva klipa

Prednja guma: Bez zračnica 120/70-16”

Stražnja guma: Bez zračnica 150/70-14”

Međuosovinski razmak: 1535 mm

Težina s tekućinama: 186 kg

Spremnik goriva: 12 litara

Homologacija: Euro 5+