'...O KRUHU, VINU, AUTIMA, SIGURNOSTI I MIRU'

Što je dobar život? Kustoski kolektiv WHW otvorio svoju prvu izložbu u bečkom Kunsthalleu

09.03.2020 u 08:57

Bionic
Reading

Izložba zagrebačkog kustoskog kolektiva WHW '... o kruhu, vinu, autima, sigurnosti i miru', koja obuhvaća radove četrdesetak međunarodnih umjetnika, među njima i djela Mladena Stilinovića, Vlatke Horvat i Hane Miletić, otvorena je u nedjelju navečer u bečkoj Kunsthalle

Riječ je o prvoj izložbi članica WHW-a - Nataše Ilić, Sabine Sabolović i Ivet Ćurlin - koje su 2019. imenovane direktoricama bečke Kunsthalle, jedne od najvažnijih institucija suvremene umjetnosti u austrijskoj metropoli.

'Dobrodošli u Beč', rekla je prigodom otvorenja izložbe na hrvatskom jeziku bečka savjetnica kulture i znanosti Veronica Kaup-Hasler.

  • +2
Izložba '…o kruhu, vinu, autima, sigurnosti i miru' Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo fotografije

Naglasila je da se jako raduje da je vodstvo Kunsthalle preuzeo kolektiv WHW, koji je profesionalan, kreativan, fantastičan, i koji je povezan i surađuje s mnogim umjetnicima u svijetu, što svjedoči izložba na kojoj sudjeluju mnoge međunarodne umjetnice u novom kontekstu.

'Ovo je izuzetna izložba koja objedinjuje različite medijske konstrukcije, instalacije, pozicije o aktualnim pitanjima u svijetu i otvara nove mogućnosti za njihovo rješavanje', izjavila je Hini Kaup-Hasler. Ocijenila je da je prekrasno da je sve to objedinjeno na jednom mjestu na određeno vrijeme. Dodala je da je datum otvorenja izložbe Međunarodni dan žena izabran kako bi se naglasila feministička perspektiva jer je u središtu njezine vizije društvena i ekološka reprodukcija.

Po njezinim riječima, izložba nudi pogled u različita umjetnička stremljenja i postavlja pitanje što je 'dobar život', kroz radove međunarodnih umjetnica i umjetničkih kolektiva, koji šalju obećavajuće signale za socijalne promjene i nove oblike zajedničkog života.

Kaup-Hasler zaželjela je novom vodstvu Kunsthalle uspjeh u radu.

Kolektiv WHM podsjetio je da naziv izložbe citira libanonskog autora Bilala Khbeiza, koji piše po čemu se razlikuju snovi ljudi s globalnog juga i onih sa zapada, po čemu kruh, vino, auti, sigurnost i mir definiraju ideju 'dobrog života' nedokučivog u velikom dijelu svijeta.

Zbog klimatskih i gospodarskih promjena gotovo dva desetljeća kasnije te osnovne stvari sve više počinju izmicati i ljudima u dijelovima svijeta gdje su se podrazumijevale.

Izložba, prema WHW-u, nije priznavanje poraza niti mračna kritika svega onoga što u svijetu ne valja, nego nastoji iznova promišljati 'dobar život' kao kolektivno i individualno iskustvo, te postavlja umjetničku subjektivnost kao mjesto s kojeg se može zamisliti napuštanje fatalne dijalektike modernog kapitalizma dok već postoji mnogo moralnih, ekoloških i znanstvenih argumenata kako poštenije organizirati ekonomije.

'Ovo je izložba protiv kapitalizma i uništavanja čovjekova okoliša i ako se o tome počne više razmišljati onda je to uspjeh, ona nudi mogućnost promišljanja koje vodi svijetu budućnosti razumijevanja i pravednosti za sve', naglašava WHW.

Izložba je postavljena na svim lokacijama i međuprostorima bečke Kunsthalle.

Uz instalacije, crteže, kolaže, video i filmske zapise, skulpture, ekološke intervencije i projekte četrdesetak međunarodnih umjetnika i umjetnica, izloženi su radovi Mladena Stilinovića, Vlatke Horvat i Hane Miletić & Globe Aroma, zatim Ines Doujak, Marwe Arsanlos, Phila Collinsa, Milice Tomić, Sonie Boyce, Giorgi Gaga Gagoshidze, Hito Steyerl & Miloša Trakilovića, Selme Selman i mnogih drugih.

U ulaznoj prostoriji Kunsthalle u Muzejskoj četvrti na drvenom dugačkom stolu prikazan je rad turske umjetnice Banu Cennetoglu o austrijskom dnevnom tisku.

Slijedi je intervencija Mladena Stilinovića (1947- 2016.) 'For Marie Antoinette '68' - koja prikazuje štruce kruha, oplemenjene naizmjenično kolačima i kamenjem, postavljene na pod kao staza koja vodi u glavne izložbene prostorije - a njome je reagirao na poznatu rečenicu Marie Antoinette: 'Ako nemaju kruha neka jedu kolače'.

Ta staza vodi posjetitelje u Stilinovićevu instalaciju 'Ambijent novca' u kojoj novčanice vise sa stropa dok su na podu kovanice, kao prostor svakodnevnice koji je definiran novcem ali on većini stalno izmiče.

Na izložbi se može razgledati i instalacija 'Balance Beam' Vlatke Horvat, te 'Radionica filc' Hane Miletić, koja će voditi i jednu od umjetničkih radionica u sklopu te velike manifestacije umjetnosti.

U sklopu izložbe u prostorijama Kunsthalle na Karlsplatzu i u Museumsquartieru održavati će se različite popratne manifestacije: serija predavanja i radionica umjetnika, vođene ture na različitim jezicima, kao i posebni programi za djecu. Izložba ostaje otvorena do 8. svibnja.