tužna vijest

Preminuo Mladen Tudor, istaknuti fotograf i dugogodišnji član Sekcije za fotografiju ULUPUH-a

  • Autor: V. Ba. / Hina
  • Zadnja izmjena 01.06.2022 12:20
  • Objavljeno 01.06.2022 u 12:20
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Elena Schweitzer / Panthermedia / Profimedia

Mladen Tudor, istaknuti hrvatski fotograf i umjetnik, dugogodišnji član Sekcije za fotografiju ULUPUH-a, preminuo je u utorak, 31. svibnja, u Zagrebu u 87. godini života, priopćila je u srijedu Hrvatska udruga likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti (ULUPUH)

Posljednji ispraćaj Mladena Tudora bit će u ponedjeljak, 6. lipnja, u 12 sati na Krematoriju.

Tudor je rođen u Splitu 1935. godine, a 1955. diplomirao je na Foto-odsjeku Škole za primijenjenu umjetnosti u Zagrebu. Od 1957. do 1974. zaposlen je u NIŠPO-u Vjesnik te radi za redakcije Vjesnika u srijedu, Globusa i Starta. Od 1974. napušta stalno zaposlenje i prelazi u slobodnu profesiju.

Objavio je nekoliko monografija (Foto: Mladen Tudor, 1980., Mediteranske igre, 1983., Sinjska alka 1987.). Postavio je izložbe Tošo Dabac, Slike za čuvanje, 1982. i Objektiv rata, 1992. u Zagrebu.

Autor je 12 plakata Documenta Croatica 1991. u sklopu humanitarne akcije "Dobro je činiti dobro".

Za vizualni identitet VIII. mediteranskih igara u Splitu 1983. dobio je kao član CIO tima godišnju nagradu "Vladimir Nazor".

Mladen Tudor prvi put samostalno izlaže 1981., a otad je izlagao na sedam samostalnih i većem broju skupnih izložbi. Artistički i intelektualno formirao se u ozračju grupe EXAT - 51 (Eksperimentalni atelje 1951.) koja je u vrijeme strogih umjetničkih pravila socrealizma aktivistički djelovala s ciljem afirmacije umjetnosti kao takve.

Grupa koju su u početku činili arhitekti i slikari oslikavala je dominantne umjetničke trendove (u Tudorovom slučaju posebice geometrizam) te apstrakcije kroz sintezu svih disciplina likovnog stvaralaštva (tzv. total dizajnu) na kojem temelju leži i današnja Hrvatska udruga likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti (ULUPUH).

Kroz svoj rad Tudor je dokumentirao društvenu i povijesnu stvarnost, prikazujući svakodnevicu anonimnih aktera te artikulirajući prostor fotografske slike. Njegove su fotografije bez bilješke o naslovu i mjestu jer upravo svojim naizgled jednostavnim sadržajem prikazuju složenu epohu jednog vremena, daleko od skromnih zahtjeva novinske ilustracije.

Pratite nas na društvenim mrežama:

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!