Od svih pilota, HTV izabrao seriju po formuli 'kak se mi, purgeri, zafrkavamo, ne?'

30.08.2017 u 13:00

Humoristična serija o frizerskom salonu koji odlučuje početi šišati i muškarce zato da bi se kći vlasnice lakše udala - to je ono što je HTV odabrao od četiri pilota koje je prikazao prije gotovo godinu dana

Ne znam sjeća li se toga itko osim mene, ali Hrvatska televizija prije nešto manje od godinu dana prikazala je četiri pilota za nove domaće serije. Iako je među njima bilo i boljih i lošijih, bilo je to nešto što me obradovalo - barem nekakav znak života, otvorenosti prema novome, pokazatelj da javnu televiziju zanima razvijanje i onih domaćih sadržaja koji nisu samo priče o povijesti i ratnim junacima. Bio je to i prvi put da sam zapazila taj fenomen da HRT gledateljima na uvid daje pilote koje razmatra. Sve u svemu, pozitivan događaj.

Kada sam HRT-u bila poslala upit o tome što će biti s tim pilotima, bili su mi odgovorili da će u sljedećih pola godina ili tako nekako odlučiti što će dalje s time, i to mi je, moram priznati, malo ispuhalo balon oduševljenja. Pola godine! Pa to je gore od lista čekanja u domaćim bolnicama! A i mo'š mislit' kako su u tih pola godine imali pregršt sadržaja za popunjavanje programa i privlačenje publike. Sve sam dragulj do dragulja.

No ovih dana - niti godinu dana nakon prikazivanja ta četiri pilota (dakle, doista još dulje od lista čekanja u zdravstvenim ustanovama) - odlučila sam opet priupitati HRT što misle s tim pilotima. Priznajem, nisam očekivala nikakav pozitivan odgovor. Hrtovci se inače jako vole hvaliti novim serijama i filmovima u kojima sudjeluju i koje će prikazivati, a o ovome se baš nisu oglašavali. Već sam bila spremna na odgovor u kojem će mi navesti neke razloge zbog kojih nikako ne mogu razviti nijednu od četiri predložene serije i da će sve završiti na uobičajenom filingu da ono što im plaćamo u pristojbi nije dovoljno za barem nešto malo pristojnih igranih sadržaja.

Srećom - prevarila sam se.

Iako to možda i nije baš tolika sreća. S HRT-a su mi, naime, javili da je 'od četiri pilot-projekta odabrana igrana serija 'ko te šiša' u dvadeset nastavaka, za koju je i potpisan ugovor'.

Pjesma iz serije 'ko te šiša' Autor: Plavi film

Podsjetimo se - četiri pilota prikazana prije godinu dana bila su za serije 'Areta', ''ko te šiša', 'Papar i sol' te 'U čemu je kvaka'. Nijedan od prikazanih pilota nije bio loš, ali originalnošću, duhovitošću i nečim novim prije svega je odisao pilot za 'Papar i sol', a zatim i 'U čemu je kvaka', dok sam već tada za pilot serije ''ko te šiša' napisala da je nekako najviše generički, pomalo već viđena, šprancerska i štancerska formula iz rubrike 'kak se mi, purgeri, zafrkavamo, ne?'. Iako su u njoj glumili dobri glumci, iako je bila očito vrlo fino snimljena i producirana, epizoda te serije djelovala je kao nešto što smo vidjeli već sto puta, a humor u njoj kao nešto poboljšana verzija viceva o Bobiju i Rudiju.

Istina, već sam tada bila napisala da neće biti katastrofa ako HTV odabere bilo koji od četiri prikazana pilota - i pri tome stojim i sada. Ovaj odabir nije katastrofa (premda se, naravno, nikada ne zna u što će se serija kasnije pretvoriti), ali u prikazanom izboru mi se činilo da upravo taj nikoga ne može impresionirati. Bio je suviše običan, dok su 'Sol i papar' i 'U čemu je kvaka', u usporedbi s njime, prštali dobrim, drugačijim, svježijim idejama.

No eto - HTV je odabrao ziheraški, odnosno još malo onoga istog na što je već navikao prikazivati. Seriju koja će se vjerojatno svidjeti manje zahtjevnom gledateljstvu, koja - barem po pilotu - ne djeluje kao da je svjesna ijednog svjetskog trenda u proizvodnji kvalitetnog igranog TV sadržaja i još jednu komedijicu koja se može snimati u dva sobička (jer je riječ o dva salona - frizerskom i brijačkom), pa je to potencijalno vrlo jeftino.

Da se i ja, kao i naslov te serije, poslužim otrcanom izrekom - bolje išta nego ništa, i dobro je da će se snimati barem jedna nova domaća serija osim 'Generala'. No da sam pomalo razočarana, moram priznati da jesam.