LJUBAVNI TROKUT ČUDESNOG KRAJA

'Nije bila Peta, bila je Deveta' premijerno u Komediji

04.11.2016 u 08:54

Bionic
Reading

Zagrebačko Gradsko kazalište Komedija novu sezonu nastavlja u petak 11. studenoga premijerom predstave 'Nije bila Peta, bila je Deveta' po tekstu jednog od najizvođenijih imena suvremenog talijanskog kazališnog repertoara Alde Nicolaja, koju za zagrebačku publiku redatelj Damir Mađarić, kako je rečeno u četvrtak u Zagrebu, postavlja kao veselu komediju na rubu apsurda u kojoj će uživati i mladi i stari

'Riječ je o tipičnoj komediji gdje se zaplet razvija kroz ljubavni trokut a sve se završava čudesnim krajem', kazao je redatelj Mađarić na konferenciji za novinare u bistro & wine baru Pod zidom.

Aldo Nicolaj iznimno je produktivan pisac koji je do sada napisao stotinjak dramskih djela a ovo je njegov najizvođeniji komad, kojemu će to biti treće uprizorenje u hrvatskome kazalištu, dodao je, istaknuvši kako je riječ o predstavi koja sadrži savršeni teatarski komični sklop, punoj ironije i dobre zabave.

'To je komedija apsurda, pomalo crna, s jednim iznenađujućim zapletom koji vodi pomalo i u kriminalistički milje. Nije banalna, nije 'na prvu loptu', ima podtekstove, progovara na duhovit, zabavan, apsurdan i čak i pomalo nadrealan način, a tako komad i završava. Puna je izvrsnih dijaloga i situacija i to drži cijeli komad', pojasnio je Mađarić.

'Nija bila Peta, bila je Deveta', u originalu 'Non era la quinta, era la nonna' (1973.), jedna je od najuspješnijih komedija suvremenog talijanskog komediografa rumunjskog porijekla Alde Nicolaja, autora brojnih kazališnih i televizijskih djela podjednako rado igranih u autorovoj domovini kao i drugim europskim zemljama.

Iako se naslovom referira na slavne Beethovenove simfonije, u toj veseloj komediji Beethoven igra tek dekorativnu ulogu, a glavni je lik 'ljupka aždaja' Eva, atraktivna, intrigantna i misteriozna ljepotica koja, gdjegod se pojavi, ruši sve pred sobom.

To iskustvo prolazi i Bruno, ambiciozni prevoditelj kojemu Eva prvo u sudaru skrši automobil, zatim ga otpremi u bolnicu, a potom u zatvor, na što on odgovara potpunom zaslijepljenošću od ljubavi prema njoj. Nakon što Eva na glavu okrene Brunin stan, učini to i sa njegovim životom, tražeći novi dokaz ljubavi: ona je naime, udana i od Brune traži da njezinog muža Marija, koji pak ne zna cijeniti Evinu bezuvjetnu ljubav, što prije preseli na onaj svijet...

Evu glumi Mila Elegović, Brunu Igor Mešin a Marija Zlatko Ožbolt. Složili su se kako je riječ o glumački izuzetno zahtjevnoj predstavi, koja obiluje 'finom igrom riječi verbalnog teatra', a koju su glumci razvijali kroz 'međusobno nadigravanje i pronicanje' u koje su upleli i svoje glumačko umijeće ali i svoja međusobna osobna intimna iskustva.

'Glumcima je Nicolaj dao doista težak zadatak s tom predstavom', kazala je Elegović, no proces njezina nastanka u Komediji obilježen je jednom divnom glumačkom i redateljskom sinergijom, koja je urodila divnom predstavom, poručila je.

Nicolajevu dinamičnu ljubavnu zavrzlamu s ljubavnim trokutom i zločinom u središtu, punoj crnog humora, groteske i brojnih paradoksalnih komičnih situacija, za Komediju je preveo Ivo Juriša.

Scenografiju radi Marta Crnobrnja, koja je istaknula kako je, budući je u središtu priče žena, i scenografija koncipirana tako da je sve podčinjeno ženi, njezinu svijetu i viđenju svijeta, najavivši 'jednu jednostavnu scenografiju u čijem je središtu žena'.

Kostime osmišljava Marija Šarić Ban, koja je stvorila 'jednu malu kolekciju' također posvećenu središnjem ženskom liku a, kako je kazala, budući je predstavu doživjela kao 'jedan mali triler', inspiraciju za nju potražila je u filmovima Alfreda Hitchcocka.

Autorski tim još čini autor glazbe Dinko Appelt.

Na najnoviji Komedijin premijerni naslov osvrnuo se i v.d. ravnatelja toga kazališta Adam Končić, koji je kazao kako je to 'komad o tri života, tri sudbine troje ljudi u zrelim godinama, koji se nose sa svojim ljubavnim problemima', za čije je izvođenje Komedija odabrala 'jedan probrani glumački trojac koji zrači glumačkim ali i životnim iskustvom', a koji je 'itekako znao izvesti Nicolajeve vrlo kompleksne uloge'.

'Na čelu kreativnog tima je Damir Mađarić, redatelj koji je itekako dosad izbrusio zanat, a kojemu je to prva suradnja s Komedijom', napomenuo je Končić.