KINO PROGRAM

Neovisna dokufikcija Lionela Rogosina premijerno u kinu Tuškanac

22.03.2021 u 13:48

Bionic
Reading

Zagrebačko kino Tuškanac donosi 24. i 25. ožujka program 'Neovisna dokufikcija Lionela Rogosina', s premijernim projekcijama dokumentaraca tog prvaka američkog nezavisnog filma iz pedesetih i šezdesetih godina prošlog stoljeća

Prikazat će se filmovi 'U Boweryju' (1956), 'Dobra vremena, prekrasna vremena' (1966), 'Vrati se, Afriko!' (1959) i 'Crni korijeni' (1970). Lionel Rogosin (New York, 1924.- Los Angeles, 2000.) zarekao se po povratku iz Drugog svjetskog rata da će se boriti protiv fašizma, rasizma i drugih zala suvremenog svijeta i s vremenom počeo amaterski snimati.

Dokufikcijski film 'U Boweryju' smjestio je u četvrt iz naslova koja je bila zloglasna po vrlo lošim životnim uvjetima i stanovništvu ogrezlom u siromaštvo i alkoholizam. Film je premijerno prikazan na festivalu u Veneciji gdje je postao prvo američko ostvarenje koje je osvojilo nagradu za najbolji dokumentarac.

U proljeće 1957. sa suprugom je otišao u Južnoafričku Republiku, gdje se upoznao s borcima protiv rasističkog režima i krenuo u tajno snimanje antirežimskog filma. Pravili su se da su dio komercijalne produkcije, zapravo radeći prvi dugometražni film o južnoafričkom crnačkom stanovništvu i uvjetima u kojima ono živi.  Rezultat je film 'Vrati se, Afriko!' koji je naišao na kritičarske panegirike i opću podršku.

Treći Rogosinov dugometražni film 'Dobra vremena, prekrasna vremena' kompilacijski je dokumentarac, gotovo u potpunosti sastavljen od arhivskih snimaka s dokumentarnim prizorima zabava. Prikazivan na brojnim američkim sveučilišnim kampusima, film je navodno vidjelo oko milijun studenata te se smatra da je odigrao veliku ulogu u studentskom i uopće omladinskom suprotstavljanju kultu ratovanja i ratu u Vijetnamu, ističe se u najavi.

U 'Crnim korijenima' ponovno obrađuje temu rasizma, ali ovaj put u rodnom New Yorku, s jednostavnim konceptom - ljudi sjede u baru i iznose svoja iskustva na zadanu temu, povremeno zasviraju i zapjevaju, a kamera uz njih često snima lica uličnih prolaznika. 'Iako manje poznat, riječ je o možda najboljem filmu autorova iznimnog opusa', ističe se u najavi.