'Tvornička jutra'

Lauba najavljuje izložbu grafičke mape Milana Trenca koja istražuje odnos pop-arta i soc-realizma

  • Autor: V. Ba. / Hina
  • Zadnja izmjena 01.12.2021 14:19
  • Objavljeno 01.12.2021 u 14:19
Milan Trenc na otvaranju svoje izložbe '10001 majmun' u Galeriji Forum

Milan Trenc na otvaranju svoje izložbe '10001 majmun' u Galeriji Forum

Izvor: Pixsell / Autor: Dalibor Urukalovic/PIXSELL

Kako se ističe u najavi, predstavljeni radovi označavaju odmak od uobičajenih tehnologija Trencovog stvaranja te istražuju tehniku sitotiska

Kuća za ljude i umjetnost Lauba predstavlja od 15. prosinca izložbu grafičke mape 'Tvornička jutra' Milana Trenca, kojom umjetnik istražuje međusobni odnos dvaju istovremeno razvikanih i osporavanih stilova proteklog stoljeća, pop-arta i soc-realizma.

Kako se ističe u najavi, predstavljeni radovi označavaju odmak od uobičajene tehnologije Trencovog stvaranja, videa, filma i digitalnog tiska jer istražuje tehniku sitotiska koristeći kao ishodište kadrove stripa 'Maljčiki' (Studentski list, 1981.) inspiriranog hitom beogradske grupe Idoli.

Na sadržajnom planu, dodaje se, predstavljene ideje mitologiziraju soc-realističku svakodnevicu kao službeni mit 'klasno osnaženog' proletarijata kroz prizmu konzumerističke paradigme kapitalističkog ethosa.

Time se stvara 'konglomerat idejnih apsurda koji kroz vizualnu transformaciju pop-arta stavljaju gledaoca u poziciju zbunjenog konzumenta prisiljenog dešifrirati i raščlanjivati simbole i vizualne signale te ih u toj raščlambi i ponovno iščitati kao elemente manipulacije koji su prisutni u oba žanra, a i šire u kontekstu dogovorenih stilskih obilježja'.

'Visoka estetiziranost Trencovih radova koja je konzistentna kroz sve faze njegovog izrazito raznolikog i bogatog opusa očita je i u ovom univerzumu te svojim koloritom i čvrstoćom linije daje radovima trajnu estetsku kvalitetu koja nadilazi efemerno kozerstvo samog projekta', napominje se u najavi.

Milan Trenc (1962.) bavi se animacijom, stripom, ilustracijom, filmskom i televizijskom režijom te pisanjem scenarija i knjiga. Diplomirao je filmsku režiju na Akademiji dramske umjetnosti u klasi profeseora Kreše Golika, a početkom osamdesetih prošlog stoljeća, uz studij režije, počinje objavljivati stripove u Poletu i Studentskom listu.

Od 1985. godine, pa do njegova gašenja bio je glavni ilustrator magazina Start, a od 1991. do 2004. boravi u New Yorku gdje objavljuje stripove u Heavy Metal Magazinu. Ilustracije mu se pojavljuju u The New York Timesu, Timeu, The Wall Street Journalu, New Yorkeru, Fortune Magazinu, Washinton Postu, Business Weeku i ostalim važnijim američkim listovima.

Za svoje ilustracije u The New York Timesu dobio je nagrade magazina Print (1993.) i Society of Publication Designers (2003.), a zapažen je i po knjizi za djecu 'Noć u muzeju' po kojoj je snimljen istoimeni holivudski film.

Izlagao je u prestižnim svjetskim muzejima, na grupnim izložbama u Centre Georges Pompidou, Paris, Art in General, New York i Sherry Frumkin Gallery, Los Angeles, a ostvario je i niz samostalnih izložbi. Redovni je profesor na ALU Zagreb.

Njegova grafička mapa tiskana je u suradnji s Nacionalnom i sveučilišnom knjižnicom u Zagrebu.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!