ČETIRI NASLOVA

Kratki ciklus novog japanskog filma u 'Tuškancu' posvećen glazbi

09.10.2017 u 15:08

Bionic
Reading

Filmom 'Pjesma na usnama' Takahira Mikija u zagrebačkom kinu Tuškanac 9. listopada počinje kratki ciklus novog japanskog filma, u okviru kojega će se prikazati ukupno četiri filma novije japanske filmske produkcije kojima je tematska poveznica glazba

Uz romantičnu glazbenu dramu 'Pjesmu na usnama', priču o nekad slavnoj i nadarenoj pijanistici koja se vraća u rodni gradić i priprema školski zbor za natjecanje, ciklus donosi tinejdžersku dramu 'Muzikalni zec i dječak', u režiji Takujija Suzukia, glazbenu dramu 'Maestro!' Shotaroa Kobayashija te humornu dramu 'Abraxas' Naokija Katoa.

Film 'Maestro!' prati glazbeni orkestar koji prestao je djelovati iz ekonomskih razloga, no kada se ponovno okupe shvate da zvuče loše i pred njima je izazov s novim dirigentom.

Središnji lik filma 'Muzikalni zec i dječak' je povučen i sramežljiv Katsuhisa koji uz pomoć zeca otkrije dio škole gdje redovito vježba glazbeni sastav i odlučuje im se pridružiti. Zanimljivo je da su glumci u filmu, dijelom lokalni naturščici koji su prošli audiciju za film, vježbali cijelu godinu i stvorili vlastitu glazbu.

U središtu filma 'Abraxas' je budistički svećenik koji je u mladosti bio pjevač i gitarist punk rock benda u Tokiju. Sada se nalazi u duhovnoj i egzistencijalnoj krizi, pa se odluči vratiti glazbi.

'Autori filmova iz ovog ciklusa, bez obzira posezali za književnim ili stripovskim predlošcima, kao da su se vodili riječima Slavka Mihalića da je glazba najčudesniji dokaz da ljudi nisu sami i izgubljeni', ustvrdio je u najavi ciklusa filmski kritičar Josip Grozdanić.

'Upravo je to ono što u sva četiri filma iz ciklusa više ili manje suptilno i slojevito naglašavaju njihovi autori', dodao je.

Po njegovim riječima, autori također na različite no značenjski srodne načine elaboriraju Beethovenove riječi o glazbi kao posredniku između duhovnog i osjetilnog života, o njoj kao putu izlaska iz teških i tjeskobnih životnih situacija.