od 6. do 11. rujna

Kako će izgledati trgovine za 30 godina? Izložba 'Supermarket budućnosti' uskoro u Zagrebu

04.08.2022 u 11:23

Bionic
Reading

Zagrebačka Galerija Putolovac ugostit će od 6. do 11. rujna 'Supermarket budućnosti', nizozemsku izložbu dizajna hrane koja propituje hoće li trgovine kakve danas poznajemo preživjeti za 30 godina, što će se tada u njima moći kupiti, vidjeti, kušati

Meso bez životinja, mlijeko bez krava, pijanstvo bez alkohola i večera putem Zooma, nisu samo budućnost, to već postoji i dio je ogromne prehrambene tranzicije koja propituje našu upotrebu namirnica, tehnologije proizvodnje i kulinarske navike, napominje se u najavi.

Supermarket je u fokusu kao mjesto na kojem se susreću svi društveni slojevi i predstavljaju novi proizvodi, ali i koje može promicati bolje kupovne navike ljudi s ciljem održivije i zdravije alternative za bolji svijet.

Tu do izražaja dolazi uloga dizajnera, koji sve više rade na pronalaženju inovativnih rješenja za probleme društvene prehrane, često u suradnji sa znanstvenicima, poljoprivrednicima i proizvođačima, iako je njihov utjecaj na društvo često vrlo ograničen.

"Supermarket budućnosti" putem sedam tema predstavlja rezultate istraživanja o ulozi dizajna u postojećem prehrambenom sustavu, od primijenjenog dizajna do spekulativnih vizija budućnosti, te široku paletu projekata dizajna hrane nastalih za bolji svijet.

Izložba predstavlja radove dizajnera hrane iz cijeloga svijeta, među kojima i Studija Marije Vogelzang, jednog od najboljih na svijetu za dizajn hrane, Kuang-Yia Kua, tajvanskog spekulativnog dizajnera i stomatologa te grčke umjetnice Louise Zahareas koja dizajnira posuđe prilagođeno objedima putem video poziva.

Izložbu kustosica Chloé Rutzerveld i Annelies Hermsen iz World Design Embassies, predstavljaju Zagreb Design Week i Nizozemsko veleposlanstvo, a premijerno je bila prikazana na zadnjem Dutch Design Weeku.

Po riječima Rutzerveld, proizvodni proces hrane i njena potrošnja će se neizbježno mijenjati i u sljedećih nekoliko godina morat ćemo točno odrediti kako će te promjene izgledati, a u čemu će ključnu ulogu odigrati dizajneri hrane i inovatori.

"Već postoje pametna rješenja koja hranu čine održivijom, ali mnogi ljudi se i dalje drže starih navika. Velika je razlika između toga što ljudi govore i što rade", ustvrdila je kustosica koja će u rujnu održati i predavanje na Akademiji likovnih umjetnosti, tijekom Zagreb Design Weeka.