NIZ SJAJNIH OSTVARENJA

Dodijeljene nagrade ovogodišnjim pobjednicima Festivala 25FPS

27.09.2020 u 22:25

Bionic
Reading

Festival 25FPS u Kinu SC dodijelio je nagrade i završio projekcijama dobitnika

Filmovi ‘Kako nestati’ skupine Total Refusal, ‘Apiyemiyekî?’ Ane Vaz i ‘Lažno sunce’ Doriana Jespersa dobitnici su ovogodišnjih glavnih nagrada Festivala 25FPS, koji završava u nedjelju projekcijom nagrađenih radova u Kinu SC.

Tri jednakovrijedna GrandPrixa dodijelio je svaki član Velikog žirija po svom izboru.

Alžirsko-francuska filmska umjetnica Randa Maroufi kao najbolji je odabrala antiratni ‘Kako nestati’ austrijskog trojca Total Refusal (Robin Klengel, Leonhard Müllner i Michael Stumpf), film o neposluhu i dezerterstvu u virtualnom i stvarnom ratovanju, snimljen na podlozi krajolika poznate videoigre Battlefield V.

Taj poetičan esej nagradila je ‘za poruku mira koja se prenosi putem hiperrealistične tjelesne izvedbe, zaj čin odbacivanja, čin nepristajanja i nepoštivanja pravila igre, za stav prisvajanja digitalnog javnog prostora i industrije zabave, za otpor’, istaknula je u obrazloženju.

Španjolska filmska kustosica i spisateljica María Palacios Cruz najboljim je proglasila film ‘Apiyemiyekî?’ brazilske autorice Ane Vaz, koji uz pomoć arhiva crteža dokumentira susret naroda Waimiri-Atroari s 'civiliziranim' čovjekom i otkriva genocide počinjene nad autohtonim stanovništvom brazilske Amazone.

‘Dodjeljujem Grand Prix izrazito senzoričkom i audiovizualno inventivnom filmu, koji je ujedno i odgovor na aktualnu političku situaciju’, ustvrdila je Cruz, dodavši kako taj rad pokazuje da je postavljanje pitanja katkada i potrebnije od odgovora te da na neka pitanja ne postoje odgovori.

Davor Sanvincenti, hrvatski multimedijalni umjetnik svoj je Grand Prix dodijelio filmu ‘Lažno sunce’ belgijskog autora Doriana Jespersa koji ‘alatima filmskog jezika zamućuje pojmove estetike, naracije i zvučnih tekstura’.

Ocijenio ga je ‘impresivnim i halucinogenim djelom, koje iskrenom lakoćom snažno prenosi ljudska stanja do gledatelja’, a nagradio ‘radi rijetke vidljive refrakcije svjetla kojoj smo svjedočili’.

Isti je film osvojio i Nagradu publike.

Najbolje filmove odabrao i Žiri kritike

Svoje je favorite odabrao i Žiri kritike - filmski kritičar, sociolog i anglist Luka Antonina, povjesničarka umjetnosti i kustosica Ana Kutleša te filmska kritičarka Dina Pokrajac.

Nagradu kritike dobio je film ‘Iz moje pustinje’ Venete Androve, bugarsko-njemačke autorice koja nas ‘originalnim postupcima i duhovitom naracijom uvlači u faustovsku romansu između mladog investitora i umjetničkog objekta u njegovom posjedu.’

Posebno priznanje kritičari su dodijelili ‘Testfilmu #1’, hrvatsko-nizozemskog kolektiva Telcosystems, filmu manifestu koji se bavi samom osnovom eksperimentalnog filma: kritičkom dekonstrukcijom filmske tehnologije koja ga istovremeno omogućuje i sputava.

‘TESTFILM#1 jasno nam poručuje da ni jedna mašina u rukama čovjeka nije neutralna. To je poziv u borbu protiv uniformne, zgrtanjem profita pokretane ideologije koja stoji iza principa koji DCP (digitalni filmski paket) predstavlja’, istaknuli su.

Nagradu Green DCP, koja osigurava profesionalnu izdradu DCP-a za kratkometražni film, dobio je ‘Kako razgovarati s mamom’ Dalije Dozet.

Riječ je o intimističkom putopisnom eseju nastalom na vrhuncu epidemije i netom nakon potresa u Zagrebu, u kojem autorica kroz priču o putovanju na drugi kraj svijeta istražuje načine za razgovor s vlastitom majkom i izražavanje kroz pokretne slike.

U natjecateljskom programu festivala, čije se šesnaesto izdanje održalo od 24. do 27. rujna u zagrebačkom Kinu Studentskog centra, sudjelovalo je 29 filmova, a tradicionalno je priređen i popratni program performansa i posebnih projekcija.

Nakon Zagreba, festival će se s nagrađenim filmovima i izborom iz ovogodišnjeg programa 28. i 29. rujna održati u riječkom Art kinu.