KRITKE MLADIH FILMOFEELA

'Dobra žena' – između moralnog zakona i obitelji

  • Autor: Luka Čubrić
  • Zadnja izmjena 15.07.2016 16:50
  • Objavljeno 15.07.2016 u 16:50
Dobra žena Mirjana Karanović

Dobra žena Mirjana Karanović

Izvor: Promo fotografije / Autor: PFF

Tportal u suradnji s Festivalom igranog filma u Puli donosi filmske kritike mladih autora koji sudjeluju u platformi Filmska kritika mladih filmofila pod stručnim vodstvom filmskog kritičara i urednika časopisa Filmonaut Marija Kozine. Donosimo tekst Luke Čubrića o 'Dobroj ženi' Mirjane Karanović

Redateljski debi poznate srpske glumice Mirjane Karanović 'Dobra žena' govori o kućanici Mileni koja se suočava s mračnom prošlošću svoga muža. Film progovara o ratnoj prošlosti, nasljeđu postratne Srbije te položaju žena u društvu.

Milena, središnji lik filma, održava naizgled skladan život koji se postupno počinje urušavati nakon što pronađe muževu videokazetu sa snimkama pogubljenja bosanskih civila. Film se gradi na liku koji ni u jednom trenutku ne izražava svoje mišljenje vezano uz temu ratnih zločina što je čini pasivnim promatračem. Međutim, njezin muž i kći unose razdor u obitelj zbog suprotstavljenih mišljenja, gdje s jedne strane Vlada kao ratni veteran smatra svoje ratne podvige činom herojstva, a kći Nataša kroz nevladinu udrugu pokušava dovesti zločince pred lice pravde. Milena ne pokušava riješiti njihov sukob nego ga nastoji pod svaku cijenu izbjeći: zato i Nataši sugerira da je posjećuje kada oca nema.


Istovremeno Milena pri rutinskom liječničkom pregledu saznaje za zdravstvene probleme koje poput teme ratnog zločina potire pod tepih. No ovo zanemarivanje u Mileni izaziva sve veći nemir: odluka o tome hoće li o postojanju videokazete obavijestiti nadležne vlasti teška je jer dovodi u pitanje moralni zakon i vjernost svojoj obitelji. S obzirom na to da je okružena ženama koje muževi varaju ili zlostavljaju, njezin nemir možda proizlazi i iz slutnje da bi takva odluka mogla dovesti i do njezine emancipacije od svog patrijarhalnog muža i sredine koja sa sobom nosi novu vrstu odgovornosti.

Ostali likovi doimaju se nedorečenima pa se pojavljuju u epizodnim ulogama kojima se njihove priče natuknu, ali ne razrade. Zato se njihove priče koriste kao povod za Mileninu konačnu odluku. Centriranost oko lika koji teško pokazuje svoje iskrene emocije (čak i kada je sama) problematična je utoliko što se kadrovi čine duljima nego što jesu, čime se gubi na dojmljivosti prikaza.

Unatoč nedostacima u karakterizaciji likova, film uspijeva u prikazu borbe Milene za pravdu i vlastitu emancipaciju što je naposljetku čini dobrom ženom.

Sve kritike mladih filmofeela možete pročitati na ovom linku.

436277,436609,436612,436435

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!