FEŠTA U SPLITU

Dioklecijan i Priska vraćaju nas 17. stoljeća unazad

19.08.2011 u 10:34

Bionic
Reading

Tradicionalna kostimirana glazbeno-zabavna priredba Dani Dioklecijana, kojom se podsjeća na vladavinu Dioklecijana u čije je doba prije 1700 godina izgrađena njegova palača u Splitu, bit će otvorena u petak navečer i trajat će do 23. kolovoza.

Tijekom četvorodnevne priredbe car Dioklecijan bit će glumac splitskoga HNK Čedo Martinić, a carica Priska bit će modna kreatorica Anamarija Asanović, najavljeno je na konferenciji za novinare u splitskoj Gradskoj upravi.

Tijekom te manifestacije, kako je rečeno, Split će zaživjeti starim sjajem u bogatom programu u kojem je, među ostalim, predviđeno postrojavanje rimske legije te diplomatski bal u togama, koncerti dalmatinskih klapa u togama, "govor" cara Dioklecijana Splićanima, borba gladijatora, povorka rimskih vojnika, starorimski nogomet, performanse uličnih zabavljača te drugi glazbeno-zabavni događaji. Najavljeno je i posluživanje starih rimskih jela.

Uvod u Dane Dioklecijana bit će humanitarna akcija u kojoj će se novac od prodaje lovorovih vijenčića na Rivi prikupljati za pomoć u spašavanju života mlade Šibenčanke Nikoline Gulin, rekao je organizator i pokretač Dana Dioklecijana Tonči Šundov.

Na ovogodišnjim 7. danima Dioklecijana sudjelovat će, kao i prošle godine, postrojba iz Italije odjevena u drevne odore iz Dioklecijanova doba. Direktor splitske Turističke zajednice Vedran Matošić izvijestio je kako je u tijeku osnutak naše "Dioklecijanove legije" koja će vjerojatno biti predstavljena na Danima Dioklecijana sljedeće godine.

"Dani Dioklecijana pokazuju snagu Splita i naše povijesti", rekao je Matošić, dodajući da će ubuduće Dani Dioklecijana vjerojatno trajati dulje od četiri dana. Po njegovim riječima, ubuduće bi Dani Dioklecijana trebali biti povijesni spektakl u sklopu kojeg bi se organizirali simpoziji, seminari i događaji koji bi podsjećali na Dioklecijana te na druge povijesne ličnosti Splita.

Splitski dogradonačelnik Jure Šundov istaknuo je da su Dani Dioklecijana "temelj za dodatno brendiranje Splita" te da mogućnosti te manifestacije nisu dovoljno iskorištene.