BOUREK U SPLITU

Dijalog mediteranskog i bećarskog

02.08.2010 u 14:30

Bionic
Reading

Izložba 'Bećarska rapsodija: skulpture, slike, teatar i animirani film' zamišljena je kao otvoreni dijalog između umjetnika Zlatka Boureka i stalnog postava Galerije Meštrović u Splitu

U koordinaciji Splitskog ljeta i Muzeja Ivana Meštrovića 1. kolovoza otvorena je izložba 'Bećarska rapsodija' umjetnika Zlatka Boureka u Galeriji Meštrović u Splitu.

Umjesto klasične monografske izložbe koja bi prikazala opus Zlatka Boureka koji je 80. rođendan proslavio lutkarskom predstavom za odrasle 'Jedini neuspjeh Adolfa H.', 'Bećarska rapsodija' donosi intervenciju Bourekovih djela u prostor stalnog postava galerije.

Razvedeni Bourekov opus koji obuhvaća čak četiri segmenta djelovanja (1966 – 2010) - slikarstvo, skulpturu, teatar i animirani film - razmješten je po skoro čitavom prostoru galerije.

Tijekom večeri otvaranja izložbe gudački kvartet Tartini (Miran Kobl, Romeo Drucker, Aleksandar Milošev, Miloš Mlejnik) iz Slovenije izveo je u dvorani galerije  koncert, a na programu su bili Wolfova 'Talijanska serenada,' Ravelov 'Gudački kvartet' te Schumannov 'Kvintet za klavir i gudače', uz podršku Vesne Podrug na klaviru te Wladimira Kossjanenka na violi.

U vrtu su tako postavljeni čiklovi, čamci kojima upravljaju Bebe, jedni od stalnih likova Bourekove likovnosti, a slike i skulpture nalaze skoro u svim dvoranama galerije, dok su animirani radovi i djela vezana uz teatar postavljeni u Atelijeru za modeliranje gline.

Zlatko Bourek je kao kostimograf i scenograf već dugo vezan uz Splitsko ljeto, no ambicija izložbe ne zaustavlja se samo na teatarskim poveznicama. Cilj izložbe koja nastoji uprizoriti dijalog dvaju umjetnika čiji se izričaji tek djelomično preklapaju jest revitalizacija reprezentativnog prostora Galerije Meštrović, no također i približavanje novoj publici opusa kipara Ivana Meštrovića, na tragu akcije 'Meštart: Na dasci/Atelijer Meštrović&Street art' koja je donijela grafiterske interpetacije znanih Meštrovićevh motiva početkom godine u Zagrebu.

Dijalog Bourekovih djela 'sardoničnog i grotesknog' karaktera te razvedenog kolorita i klasičnog svijeta Meštrovićevih djela nije nužno ni jednostavan ni organski, kako u pogledu materijalnog postavljanja, tako i u pogledu divergentnih umjetničkih poetika. Prema autorici izložbe, Barbari Vujanović, zajednička točka umjetnika jest okrenutost figuraciji koja se kod Meštrovića zaustavlja na klasičnim formama antičke i kršćanske tematike, dok se u Bourekovom slučaju ona stalno nadograđuje te dovodi skoro do granice neprepoznatljivosti.

Izložba će svoje sljedeće izdanje doživjeti u Atelijeru Meštrović u Zagrebu na zimu 2010/2011.