NOVI TREND

Chick lit koji je prešao na mračnu stranu

15.01.2014 u 14:25

Bionic
Reading

Guardianova kolumnistica Lucie Whitehouse, autorica trilera 'Before We Met', otkriva zašto je u zadnje vrijeme došlo do trenda romana koji kombiniraju romansu, dezintegraciju bračne zajednice i triler, tzv. chick noira ili 'chick lita koji je prešao na tamnu stranu'

U izdavačkim vodama očit je trenutačni entuzijazam za chick noir, novi val psiholoških trilera koji ciljaju na žensku publiku. Za razliku od klasičnog chick lita, novi romani nemaju sretan završetak i vjenčanice na kraju priče, već samo brojne obrate u zapletu i izmučene likove.

'To su trileri koji su prebačeni u domaću, obiteljsku sferu djelovanja, priče o intimnim izdajama i problematičnim odnosima', opisala je novi žanr Rosamund Urwin, novinarka magazina Evening Standard.

Različite romane chick noira obično povezuje strah od nepoznavanja nezgodnih i mračnih strana bliskih osoba, obično partnera. Trend je pokrenuo bestseler roman 'Gone Girl' autorice Gillian Flynn o toksičnom odnosu nesimpatičnog Nicka i psihopatkinje Amy, koji je doživio i filmsku adaptaciju u kojoj glume Ben Affleck i Rosamund Pike. Jedna od 'pokretačica' bila je i knjiga 'Before I Go to Sleep' od S. J. Watsona

Novi val u centar zbivanja i misterija stavlja uglavnom – bračne parove, smatra Whitehouse. Nick i Amy su u braku, kao i protagonisti romana 'The Husband's Secret' Liane Moriarty, bestseler o ženi koja nakon suprugove smrti otkriva njegov tajni život.

Prošlogodišnji impresivni debitantski roman 'How to Be A Good Wife' Emme Chapman donosi priču o dugogodišnjem braku koji se iznenada pretvara u horor, dok su glavni likovi trilera 'The Silent Wife' autorice A. S. A. Harrison vjenčani u svemu osim na papiru.

U romanu 'You Should Have Known' Jean Hanff Korelitz riječ je o psihologinji koja na terapiji osuđuje žene zbog nevjerovanja instinktima, samo da bi tijekom romana polako počela uviđati da uopće ne poznaje vlastitog supruga. Brak koji kreće nizbrdo na najgori mogući način okosnica je i romana 'Season to Taste' Natalie Young, o ženi koja ubija i na kraju pojede svog supruga.

Chick noir sugerira da je chick lit prešao na mračnu stranu: žanr istražuje potencijalne opasnosti braka, predanog i kompleksnog odnosa. Što leži ispod novog vala trilera o bračnoj tematici? Cinici će napomenuti da se autori samo trude kopirati i ponoviti svjetski uspjeh romana Gillian Flynn. Whitehouse donosi dvije teorije o iznenadnom trendu.

'Prvo, u brak stupamo sve kasnije, a žene se udaju s većim rizikom gubitka. Mnoge su uplašene da će izgubiti sebe i svoj identitet udajom i majčinstvom, karijere i financijsku nezavisnost. Brak je jedan od najintimnijih odnosa i to može biti zastrašujuće za ljude koji su navikli biti samodostatni.

Druga stvar, živimo u doba izlaganja. Svakodnevno, putem svih medija, Facebooka, Twittera, reality showova, bombardirani smo informacijama o privatnim životima drugih ljudi. I dok se ljudi osjećaju oslobođenima i potaknutima na dijeljenje osobnih stvari s drugima, za mnoge otkrivanje tajni o odnosima u braku ostaje zabranjeno. Ako je brak dobar, zbog odanosti, ako je loš, zbog srama. Brak zadire u područja seksa i financija te nitko osim dvije osobe direktno uključene u njega ne zna cijelu istinu. A za pisce psiholoških trilera, to su neodoljivi mamci', zaključila je.