'JEDNINA MNOŽINE'

Boris Ljubičić u Berlinu predstavlja svoje najpoznatije logotipe

27.11.2018 u 09:28

Bionic
Reading

Izložba 'Jednina množine: simbol, znak, logo, brend', koja prvi put predstavlja pregled dizajnerskog rada Borisa Ljubičića u području dizajna zaštitnih znakova i logotipa institucija, tvrtki, manifestacija i proizvoda od 1970. do danas, otvara se 27. studenoga u Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Berlinu

Riječ je o novoj verziji izložbe prvotno održane u siječnju ove godine u zagrebačkoj HDD galeriji, koja je u međuvremenu gostovala u Splitu, Puli, Varaždinu.

Ta je putujuća izložba nastala zahvaljujući potpori Ministarstva vanjskih i europskih poslova RH za projekte predstavljanja hrvatske kulture u inozemstvu, a njeno berlinsko gostovanje samo je prvo u nizu postaja. Prati je dvojezična publikacija na 112 stranica.

Iz Hrvatskog dizajnerskog društva (HDD) najavljuju da će izložbu otvoriti hrvatski veleposlanik u Njemačkoj Gordan Grlić – Radman, asistentica kustosa izložbe i dizajnerica Monika Džakić te Boris Ljubičić.

  • +10
Boris Ljubičić: Jednina množine Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HDD

Po riječima kustosa izložbe Marka Goluba, Boris Ljubičić je od početka 1970-ih do danas svojim radom u značajnoj mjeri obilježio vizualnu kulturu i praksu vizualnog komuniciranja u Hrvatskoj te je dobitnik brojnih međunarodnih priznanja i nagrada. Golub je ocijenio kako većinu Ljubičićeve produkcije u tom području odlikuje bogatstvo značenja i potreba autora da realiziranim radom ponekad kaže iznimno puno o temi kojom se bavi, a da pritom ne zanemari estetsku komponentu dizajna.

'Ljubičić upravo znak i logo vidi kao savršene dizajnerske artefakte, najkonciznije vizualne iskaze određene ideje koja povezuje i spaja sva značenja i vrijednosti iza onoga za što ili koga su dizajnirani', istaknuo je.

Među ostalim, on je autor znaka VIII Mediteranskih igara u Splitu 1979., koji je nakon toga postao službeni međunarodni znak te sportske manifestacije; loga Dubrovačkih ljetnih igara, Muzičkog biennala Zagreb, Eurosonga 1990., Turističkog saveza Grada Splita, Fabrike duhana Sarajevo, YASSA-e, Francka, Hrvatske radiotelevizije, Hrvatske izvještajne novinske agencije, Hrvatske turističke zajednice, Zagrebačkog velesajma.

Uz izložbu je tiskana i posebna dvojezična publikacija na engleskom i njemačkom jeziku sa 112 stranica.