Ako ne gledate 'Ludu bivšu djevojku', krajnji je čas da ispravite tu pogrešku!

• 22.10.2017 u 15:14

Ne dajte se predrasudama iz rubrike 'ajme-majko-to-je-mjuzikl'! Još se manje obazirite na glupe kvalifikacije tipa 'to je ŽENSKA serija'. Serija 'Luda bivša djevojka' (Crazy ex-girlfriend) vrhunski je duhovita priča o mladoj ženi sa svom silom emocionalnih problema i njezinim pokušajima da pronađe ljubav, a usput je i riječ o priči koja je ispričana na način koji još dosad niste vidjeli ni čuli

Kada mi je moj životni i gledateljski partner prije par godina predložio da pogledamo novu seriju 'Crazy Ex-Girlfriend' i opisao mi o čemu je riječ, zamalo sam posumnjala da mu se pri povratku kući iz grada dogodila neka nezgoda koju je zaboravio zbog neuroloških oštećenja. Mjuzikl? On meni predlaže da gledamo mjuzikl? Kojoj se gradskoj službi trebam obrattii da saznam je li bilo incidenata s padanjem pješaka u šahtove na širem području centra?

No nakon nekoliko klikova na Googleu i sama sam se, moram priznati, zainteresirala. Riječ je, naime, o seriji kojoj je koautorica mlada američka komičarka Rachel Bloom, koja je svoju komičarsku karijeru gradila oko skečeva koji su bili - pjesme. I vrlo je brzo postalo jasno da serija u kojoj dio storije namjerava pjevati - nije tek još jedan mjuzikl. Ostavimo sad po strani moje osobne predrasude prema mjuziklu, koji je sam po sebi vrijedna umjetnička forma, ali mi osobno na filmu i televiziji uglavnom ide na živce, no čak će i oni koji mjuzikle vole nakon prvog pogleda na 'Ludu bivšu djevojku' shvatiti da je to mjuzikl kao nijedan dosad.

'Luda bivša djevojka' nedavno je ušla u svoju treću sezonu i možete je gledati na Netflixu, a već je u prvoj sezoni zaradila brojne nominacije i nagrade. Priča je to o Rebecci Bunch, mladoj, uspješnoj odvjetnici koja, osim na poslovnom planu, ni u čemu drugome nije osobito ostvarena, a muče je i brojni emocionalni problemi, pa jednoga dana, nakon što u gradu sretne svojeg bivšeg dečka s kampiranja u srednjoj školi - pukne i odluči preseliti u njegov rodni grad ne bi li oživjela zadnji trenutak u životu kada je bila sretna.

Promotivni video za treću sezonu serije 'Luda bivša djevojka' Autor: Youtube

Preselivši se u ne osobito atraktivno predgrađe Los Agelesa - West Covinu - Rebecca se potpuno posvećuje svojem tajnom planu ponovnog zavođenja bivšeg dečka, a usput susreće nove prijatelje, poslodavca, susjede i suparnike, a svaki je njezin korak popraćen iznimno duhovitim songovima, u kojima Rachel Bloom i drugi glumci/pjevači u seriji rekreiraju i parodiraju razne glazbene žanrove. Osim tipičnih numera kakve bismo vidjeli u holivudskim ili brodvejskim mjuzklima, vidjet ćemo tu i parodije na najveće R&B hitove, glam rock bendove, francuske šansone i zapravo sve što vam može pasti na pamet, s tim da su tekstovi tih pjesama redovito genijalni komentari i na radnju i na problematiku kojom se pojedina epizoda bavi. Svačega tu ima - od naglašeno i smiješno seksualiziranih pjesama koje govore o tome kako se Rebecca sprema za izlazak, preko pjesme u kojoj glavna junakinja svoje raspoloženje opisuje kao sexy French depression pa do ultrasmiješnog songa o jogi.

Ono što je, međutim, možda još važnije jest to da 'Luda bivša djevojka' nije samo trajnaninanena humoristični mjuzikl o šašavoj ženi na rubu tridesete koja u vlastitom ljubavnom i privatnom životu najbolje od svega sabotira samu sebe. Serija je to koja zapravo govori o usamljenosti i traženju samih sebe, o problemima koje ljudi svakodnevno imaju u komunikaciji jedni s drugima, o bježanju od vlastitih demona i nimalo lakoj borbi da se vlastiti život donekle dovede u red. Pjesmice i humor ovdje su zato da bi nam olakšale, da bi nas zabavile, ali u pozadini ove serije zapravo je jedna teška priča i univerzalan problem.

Jedan od najboljih songova iz treće sezone serije 'Luda bivša djevojka' Autor: Youtube

'Luda bivša djevojka' ušla je, dakle, u svoju treću sezonu. Bez prevelikih spoilera reći ću samo da se Rebeccino putovanje nastavlja s nimalo smanjenom žestinom i nakon što se, na kraju druge sezone, učinilo da je sve otišlo dođavola. Već je prvih par epizoda i prvih par izvrsnih songova pokazalo da je ekipa i dalje u sjajnoj formi. Nemojte zato nikako slušati vlastite predrasude prema mjuziklima. Još manje slušajte one koji vam govore da je to 'ženska serija' i da je zbog toga trivijalna i glupa jer to su još veće bedastoće. Ako dosad niste gledali ovo malo remek-djelo Rachel Bloom, sada imate izvrsnu priliku nadoknaditi propušteno i pridružiti se ostatku svijeta, koji već odavno uživa s njom.