BoJack Horseman u četvrtoj sezoni - i Netflix konja za trku ima!

• 10.09.2017 u 10:00

Zaboravite na sve ograde koje ste ikada imali prema animiranim serijama! 'BoJack Horseman', serija čiju je četvrtu sezonu Netflix upravo izbacio ovih dana, jedna je od najboljih serija koje se trenutno mogu pogledati u televizijskom svemiru. Sasvim na istoj razini kao i jednako tako genijalna serija 'Rick i Morty', BoJack je remek-djelo u svojoj vlastitoj kategoriji - naizgled suluda komedija koja zapravo govori o depresiji, njezinim korijenima i razornim učincima

BoJack Horseman sredovječni je konj koji je tijekom devedesetih bio zvijezda uspješnog sitcoma 'Horsin' Around', a sada je pomalo zaboravljen, premda financijski dobro potkožen stanovnik kalifornijskog Hollywoo(d)a. Sklon alkoholu, drogi, kratkotrajnim, neozbiljnim i neodgovornim seksualnim susretima, iskorištavanju naklonosti i prijateljstava svih koji su mu bliski - BoJack je istodobno kolosalna šupčina i tragična figura. Od prve sezone, kada ga upoznajemo kako u jednom televizijskom talk-showu pokušava obraniti čast svojeg sada već prezrenog sitcoma, BoJack pokušava nekako pronaći svrhu i smisao vlastitog života. I ne samo to. Pokušava i nekako pomiriti vlastito gađenje prema samom sebi s potrebom da ga okolina voli, poštuje i uvažava.

To je osnovna premisa Netflixove animirane serije 'BoJack Horseman' i ovih je dana na tom streaming servisu upravo izbačena četvrta sezona. Ako dosad još niste gledali BoJacka i ne znate ništa o njemu, na prvi će vam se pogled možda učiniti kao još jedna huncutarija tvoraca animiranih serija, čija se djela vrlo često (nerijetko i s dobrim razlogom) uvrštavaju u rubriku: 'To je ona ekipa koja se napuši pa smišlja sumanute priče i likove'. Prvi susret sa serijom doista može i potvrditi tu tezu - glavni je lik, zaboga, KONJ! I ne samo to - riječ je o konju koji je posve antropomorfiziran: govori, razmišlja, živi te od vrata nadolje i izgleda kao čovjek, a da stvar bude bolja, on i njegova priča obitavaju u svijetu u kojem takve, antropomorfizirane životinje žive ravnopravno s ljudima. Tako su i mnogi BoJackovi prijatelji i kolege jednako često i životinje i ljudi - agentica Princess Carolyn je mačka, cimer Todd je čovjek, prijatelj i rival Mr. Peanutbutter je labrador, njegova žena i BoJackova biografistica/prijateljica je čovjek, BoJackova cura u jednoj je sezoni sova, producent filma u kojem glumi je kornjača...

No iako izgradnja takvog svijeta za seriju doista može zvučati tek kao još jedan napušeni manevar ekscentričnih animatora, on je u ovoj seriji mnogo više. On je šarena pozadina koja autorima serije omogućuje pričanje priča koje se inače ne bi mogle ispričati i koje bi možda, da su smještene u 'običan', svima nam poznat svijet, zvučale pomalo dosadno i didaktički. Odličan primjer za takvo što bila je, recimo, epizoda iz treće sezone u kojoj BoJack odlazi na filmski festival u podvodni 'riblji' grad, gdje mora, da bi u njemu mogao disati i živjeti, nositi posebnu masku s opskrbom kisikom. Zbog maske ne može ni s kim razgovarati, ali ga okolnosti - i vlastiti problemi koje, dakako, nosi kamo god pošao - natjeraju na to da uvidi manjkavosti u vlastitom načinu komunikacije i na to da si je sam nametnuo izolaciju od ostatka svijeta.

Završetak treće sezone 'BoJacka Horsemana' Autor: Netflix

Četvrta sezona 'BoJacka' počinje nakon izuzetno potresnog završetka treće, razvijenog u dvije zadnje epizode, i sezona počinje epizodom u kojoj BoJacka nema. Nitko ne zna gdje je - prijateljica Diane ostavlja mu gomile glasovnih poruka i obavještava ga o onome što se zbiva, ali cijelih prvih pola sata nove sezone nemamo pojma što se zbilo s BoJackom nakon završne scene prošle epizode. Na neki način to udara i pečat na ovu sezonu, koja se malo više nego prije bavi drugim likovima iz BoJackova života. Veliku će ulogu tako ovdje dobiti i Mr. Peanutbutter sa svojom novootkrivenom političkom karijerom, i Todd, sa svojom potragom za srećom u svijetu u čije se etikete ne uklapa, i Princess Carolyn sa svojom potrebom za potomstvom...

BoJack je, naravno, i dalje središnji lik serije i susrest ćemo ga već u drugoj epizodi četvrte sezone, uronjenog u vlastitu prošlost koju nastoji rekonstruirati doslovno i metaforički, no isto će se tako vrlo brzo i vratiti u svoj dotadašnji život, gdje ga čeka novi izazov, odnosno možebitna nova članica obitelji.

Foršpan za četvrtu sezonu 'BoJacka Horsemana' Autor: Netflix

Obitelj i sve njezine emotivne, konkretne, psihološke i fizičke manifestacije jedna su od glavnih tema ove sezone i već je nakon nekoliko epizoda jasno da su se autori u novih 12 epizoda odlučili pozabaviti tim dijelom BoJackovih demona, ali da će u priču uključiti i ostale likove - svakog sa svojom verzijom takvih previranja. Bez prevelikih spoilera, recimo samo da ćemo malo dublje zaroniti u povijest BoJackovih emotivnih nedostataka i nesposobnosti, ali spomenimo još nešto - u ovoj se sezoni primjećuje i jedan izraziti feministički ton. Bilo ga je u 'BoJacku' i prije, ali sada već od prvih par epizoda jako lijepo vidimo razoran utjecaj patrijarhata na odnose među likovima u seriji.

I sve to uz šareni svijet antropomorfiziranih životinja i ljudi, uz hrpetinu iznimno duhovitih dijaloga i pozadinskih, nacrtanih šala koje će posebno znati cijeniti svi oni gledatelji koji vole pop-kulturne reference. Nemojte zato i dalje gajiti predrasude prema animiranim serijama - 'BoJack Horseman' serija je koja nam pokazuje ono najbolje što je moguće postići na televiziji upravo s tim izražajnim sredstvom. Pogledajte je, jamčim da će vam to biti jedno od najboljih televizijskih iskustava koje vam se ikada dogodilo.