TRINAEST GODINA POSLIJE

Vukovarski željeznički kolodvor i dalje ruševina

21.08.2010 u 08:00

Bionic
Reading

Vukovar trinaest godina od početka mirne reintegracije hrvatskog Podunavlja još uvijek čeka pristojan željeznički kolodvor. Iz tog grada na Dunavu, na krajnjem istoku Hrvatske, dnevno prometuje jedna željeznička linija i Vukovarce preko Vinkovaca spaja sa Zagrebom. U Hrvatskim željeznicama ne namjeravaju uvesti nove linije, a nepoznat je datum obnove zgrade kolodvora

Kako saznajemo u HŽ-u, izrađena je barem projektna dokumentacija, glavni projekt čeka odobrenje ministarstava, ali ništa više. Glasnogovornica HŽ Vlatka Škorić izvijestila nas je da će posao obnove zgrade biti znatno skuplji u usporedbi s drugim kolodvorima jer je objekt zaštićeno kulturno dobro.

No, što to znači Vukovarcima koji, propuste li jutarnji vlak u 5 sati i 18 minuta, više nemaju druge veze vlakom za Zagreb. U nezavidnoj su situaciji i ako propuste vlak u 15 sati i 23 minute iz Zagreba jer tada više nemaju šanse vlakom doći kući taj dan. Ova jedina linija ipak predstavlja napredak jer do rujna 2007. godine nije bilo ni nje.

Jedan par vlakova na dan je dovoljan

Na pitanje o uvođenju novih linija za Vukovar dobili smo odgovor da to nije u planu. 'S obzirom na trenutačnu potražnju za prijevoznom uslugom smatramo da je jedan par vlakova na dan dovoljan.'

Vukovarcima je nešto lakše posjetiti regionalno središte, Osijek. Tamo će vlakom doći tako da se upute do Vinkovaca pa presjednu na jedan od vlakova. Prije jedna od najisplativijih pruga u SFRJ, od Vinkovaca do Osijeka otvorena je krajem 2008. godine, 17 godina nakon što je zbog rata promet prekinut.

Glasnogovornica HŽ-a Škorić nije nam znala precizirati datum početka radova na obnovi vukovarskog kolodvora. 'Preduvjet za početak radova je izdavanje potvrde glavnog projekta. Nakon toga slijede razgovori s drugim zainteresiranim stranama radi sufinanciranja projekta. Pokretanje aktivnosti ovisi o osiguranju realnih izvora financiranja', obavijestila nas je.

Prometni ured u montažnom kontejneru

Za usporedbu, 2003. godine u Vukovaru su tadašnji pomoćnik ministra pomorstva, prometa i veza Nikola Kancijan i predsjednik uprave Hrvatskih željeznica Marijan Drempetić o istom poslu razgovarali s bivšim gradonačelnikom Vladimirom Štenglom. Ipak, zgrada stoji jednako poluruševna, a posao prometnog ureda odvija se u obližnjem montažnom kontejneru.

Značaj željeznice za Vukovar naglašen je i početkom svibnja ove godine na sastanku župana Bože Galić i predsjednika uprave HŽ Holdinga Zorana Popovca te predsjednika HŽ Infrastrukture Branimira Jerneića. Galić je tada rekao da je Vukovarsko-srijemska županija vezana za željeznicu i da je ona važan čimbenik u strategiji razvoja te županije. Pritom je naglasio da HŽ Luka Vukovar svojim ulaganjima značajno mogu doprinijeti razvoju tog kraja.

U sadašnjoj ruševini, a budućem uređenom kolodvoru, uprava Luke Vukovar željela bi zauzeti prostorije prvog kata jer one nisu potrebne Hrvatskim željeznicama.