PRVI ČOVJEK TDR-A

'Ulaskom u EU nestat će jeftine cigarete'

  • Autor: O.I. Novokmet
  • Zadnja izmjena 24.03.2010 13:23
  • Objavljeno 24.03.2010 u 12:54
Davor Tomašković

Davor Tomašković

Izvor: Cropix / Autor: Cropix

'Prihvaćanjem smjernica EU-a o novoj politici trošarina, kojom se povećavaju i izjednačavaju porezna opterećenja na sve cigarete, u Hrvatskoj će nestati jeftinih brendova, dostupnih socijalno najugroženijim potrošačima', upozorio je Davor Tomašković, predsjednik Uprave TDR-a, predstavljajući poslovanje rovinjske kompanije

Iz TDR-a pozivaju vlast na osiguranje prijelaznog razdoblja u slijeđenju europskih smjernica, upozoravajući da ćemo ulaskom u EU izgubiti srednju kategoriju cigareta, pa će najjeftinija cigareta York poskupjeti na 20 kuna, a Marlboro na tek 26 kuna. 'Hrvati već plaćaju najskuplje cigarete u Europi, čija kutija prema paritetu kupovne moći košta oko 5,4 eura', kazao je Tomašković

Država nije polučila željeni efekt povećanjem trošarina jer su proračunski prihodi od trošarina ipak pali, poručili su iz TDR-a. U proračun se od trošarina u protekloj godini slilo oko tri milijarde kuna, od čega je TDR sudjelovao sa 2,4 milijarde kuna. Godinu dana ranije proračun je od trošarina na cigarete uprihodio 3,1 milijardu kuna.

Porezna opterećenja motiviraju pušače da kupuju u Bosni i Srbiji, od čega naš proračun nema koristi. Oko 80 milijuna kutija cigareta, vrijednih oko milijardu kuna, u Hrvatsku se godišnje unese neprijavljeno, kroz crno tržište ili pogranični promet, čime proračun godišnje izgubi 450 do 500 milijuna kuna.

Prihod TDR-a je u 2009. godini pao na 231 milijun eura u odnosu na 258 ostvarenih godinu ranije, a prodano je 12,5 milijardi komada cigareta, od čega je više od pola ostvareno na inozemnom tržištu.

Ukupno duhansko tržište palo je za 8 posto. Potrošači su se orijentirali prema jeftinim brendovima, tako je udio najjeftinijeg brenda TDR-a, Yorka, u 2009. narastao s dva na čak deset posto, a broj korisnika rezanog duhana koji onda sami motaju se utrostručio. U TDR-u priznaju da su izgubili 5,7 posto tržišnog udjela, a najveći dio za njih izgubljenog tržišta osvojio je Phillip Morris. Očekuju da će se pad hrvatskog tržišta u 2010. nastaviti, a procjenjuju ga na od 5 do 8 posto, ovisno o tome hoće li biti daljnjeg povećanja poreza.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi