Muzej iluzija trebao bi dobiti novog vlasnika. Iz Invera Equity Partnersa, fonda koji je vlasnik ovog brenda, potvrdili su da dovršavaju pregovore s jednom od najvećih američkih grupacija u zabavnoj industriji. Više detalja nisu otkrili, osim da će i njihovi ulagači biti zadovoljni
Jedan od naših najpoznatijih zabavnih brendova, Muzej iluzija, uskoro bi trebao prijeći u nove ruke. Slaven Kordić i Kemal Sikirić iz jednog od naših najvećih fondova privatnog kapitala, Invera Equity Partners, otkrili su ovu informaciju na konferenciji 'Izazov promjene'.
Oni trenutno upravljaju brendom Muzej iluzija, a on se od 2023. iz Hrvatske proširio na gotovo 30 zemalja s ukupno 60 muzeja. Preuzeli su ga dvije godine ranije, kad je brojio 12 muzeja kojima su vlasnici upravljali franšizno. Sad kažu da je sama tvrtka nadmašila čitav fond koji u svom portfelju, između ostalog, drži Entrio, Kompare i Marles.
'Krenuli smo s pripremom 18 mjeseci prije izlaska na tržište. Uzeli smo investicijskog bankara i tim ljudi koji je specijaliziran za out of home entertainment. Kad smo bili spremni, izašli smo na tržište. Kontaktirali smo s više od 200 kupaca, od čega smo dobili 108 potpisanih ugovora o povjerljivosti.
Dobili smo 10 ponuda te smo šest kupaca pustili u drugi krug. Jedan je odmah odustao, njega smo diskvalificirali. Ušli smo u pregovore s dva kupca u toj branši, a jedan je najveći dok je drugi nešto manji. Sad smo u ekskluzivi s jednim i to traje tri mjeseca, a trajat će još nekoliko tjedana. Cijene ne smijemo komentirati, ali svi će zaraditi', komentirao je Kordić.
Nova infrastruktura
Sikirić je dodao da će svi biti zadovoljni jer su, kaže, postigli tržišnu cijenu. To su postigli zahvaljujući povećanju broja zaposlenih s pet na 500, a uskoro će zaposliti još 100 ljudi, ali i širenju na vrlo zahtjevno američko tržište. Broj muzeja povećan je s 20 na 60.
'Morali smo kompletno napraviti novu infrastrukturu. Morali smo zaposliti CEO-a i stvoriti cijeli headquarter i onda se pomučiti kako financirati sve to', rekao je Kordić.
U tome im je pomogla američka kultura. Naime ondje su građani skloni plaćanju sadržaja, a u Europi to nije običaj, štoviše brojni su muzeji potpuno besplatni. Procjene koje su radili otkrile su im da bi idealna cijena ulaznice za takav sadržaj u Las Vegasu bila oko 45 dolara. Stoga ne čudi to da je ulaznica za Muzej iluzija, primjerice, u Kansas Cityju skuplja nego u Parizu.
Trebalo je i pratiti navike Amerikanaca. Naime posjetitelji ne traže iste stvari u Kansasu i New Yorku, zbog čega je trebalo diversificirati ponudu jer u poslovanju, tvrde u Inveri, treba voditi računa i o regionalnim razlikama.
'Amerika je jako izazovna, pogotovo zabavna industrija u njoj, jer imate jako puno konkurencije. Shvatili smo da ima jako puno potencijala. Uzeli smo američkog CEO-a, jer pokušati shvatiti američko tržište sjedeći u Zagrebu jako je optimistično. Mislili smo da možemo imati jednu strategiju za cijelu Ameriku, a na kraju se ispostavilo da je svaki grad tržište za sebe', objasnio je Kemal Sikirić.
Dovođenje u red
Slična stvar bila je s poslovanjem. 'Ne možete zaposliti čovjeka iz Clevelanda da vodi muzej u Vegasu. CEO kojeg smo uzeli bio je jako dobar za unaprjeđenje biznisa, ali nama je trebao netko tko još bolje razumije menadžment, pa smo ga zamijenili s Kim Schaefer. Taj dio bio je iznimno bitan – da imamo nekog tko je prezentabilan i ima vrhunski CV. Od šest kupaca u drugom krugu, četiri grupe su je osobno poznavale. To daje neki komfor da se radi o dobroj priči', dodao je.
Muzej iluzija je najvrjedniji eksponat u portfelju Invere. Kordić i Sikirić kažu da je brend nadmašio vrijednost njihovog fonda te dodaju kako je realizacija cijele transakcije već trebala biti obavljena, no ipak će se dogoditi u sljedećim tjednima jer žele sve dovesti u red. Pritom se cijena neće mijenjati.
'Uvijek gledamo da postoji dobar proizvod ili dobra usluga. Gledamo menadžment, imamo tim koji radi na procesima, na procedurama, da ta firma može jako brzo rasti, bilo internacionalno, bilo globalno. Nismo pasivni investitori. Imamo svoj način na koji organiziramo firme i što tražimo od svega', rekao je Kordić.
Inače, po njihovim riječima, tržište fondova privatnog kapitala u Hrvatskoj do prije 10 godina nije ni postojalo. Sad je jedno od najbrže rastućih, što dokazuje i činjenica da Invera ima nekoliko značajnih brendova u svom portfelju koje će nastojati razvijati, ali i prodavati većim ulagačima.