DJEČJI TURIZAM

Sedam dana u međunarodnom kampu za 2.000 kuna

18.07.2011 u 09:16

Bionic
Reading

Sa završetkom školske godine i dolaskom ljeta u hrvatska turistička odredišta na Jadran, osim klasičnih odmorišnih turista iz cijelog svijeta, počinje stizati i posebna skupina gostiju - djeca i mladi školske dobi - koji u različitim ljetnim školama stranih jezika, sportskim i drugim kampovima najčešće u grupama i bez roditelja spajaju ljetni odmor i učenje

Jedna od rijetkih hrvatskih specijaliziranih putničkih agencija za dječji i omladinski turizam Eklata iz Splita i ove je godine početkom srpnja otvorila svoj međunarodni ljetni kamp Eklata s učenjem stranih jezika i drugim aktivnostima za djecu i mlade u Zaostrogu na Makarskoj rivijeri.

Uz taj, slični se programi na hrvatskom Jadranu mogu naći još i u ljetnom kampu za djecu i mlade Euroclub na otoku Šolti, u kampu Pine Beach resort u Pakoštanima (gdje se govori samo engleski jezik), u kampu Veli Jože Camping, također u Savudriji te na otoku mladosti Obonjanu u sklopu programa 'kids' touroperatora adriatica.net.

Ipak, od svih kamp Eklata u Zaostrogu izdvaja se po tome što je to jedan od rijetkih cjelovitih ljetnih međunarodnih kampova, koji se po riječima direktora i voditelja Eklate i člana Upravnog odbora Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Jurice Glavine, naslanja i na njihov, nedavno obnovljen moderan hostel istog naziva.

Ističući kako su ljetni kampovi u Europi i svijetu već odavno postali sastavni dio života djece i mladih te svojevrsni kulturni i sociološki fenomen, Glavina napominje da u Hrvatskoj taj segment ponude još nije ni izdaleka dovoljno zaživio s obzirom na prirodne i prostorne potencijale niti mu je do sada dano puno važnosti u sklopu hrvatskog turizma.

To objašnjava time što je u Hrvatskoj općenito, po njegovoj ocjeni, prisutan problem slabog razvoja selektivnih oblika turističke ponude, pa tako i dječjeg i turizma za mlade, ali i problem samog poimanja putovanja i kulture putovanja. Stoga smatra da bi bilo dobro da se djeca od malih nogu uče putovanjima, a time i uvažavanju različitih stavova, načina ponašanja, kultura i učenja i izvan svoje prirodne svakodnevne sredine.

U Hrvatskoj je problem i to što roditelji često nemaju dovoljno informacija o takvoj ponudi, često ni dovoljno novca da tako nešto priušte svojoj djeci, iako postoji trend sve više onih koji štede kako bi djeci to mogli priuštiti u Hrvatskoj ili u inozemstvu. Trend je i da sve više djece i mladih iz Hrvatske odlaze u inozemstvo na ljetno učenje stranih jezika ili druge programe, ali teško je dati procjenu o kojim se brojkama radi jer te odlaske organiziraju brojni organizatori, od osnovnih i srednjih do škola stranih jezika, a nerijetko i same obitelji informirajući se kod prijatelja, rodbine i putem interneta.

Agencija Eklata se u ta kretanja uključila odavno te proteklih više od deset godina na Jadranskoj obali organizirala međunarodne ljetne kampove pod imenom Camp Eklata koje je do sada polazilo više desetaka tisuća djece i mladih. Ovog ljeta Eklata za taj kamp bilježi 20 do 25 posto povećanje broja djece i mladih u odnosu na prošlo ljeto. Svakog ljeta, u srpnju i kolovozu, kroz taj kamp prođe tisuću do 1.300 djece i mladih. Prema strukturi polaznika ovog će ljeta imati otprilike pola domaćih, pola stranih, pri čemu domaća djeca i mladi dolaze iz gotovo svih hrvatskih krajeva, a stranih najviše iz Poljske, Češke, Slovačke, Italije i Rusije.

'Lokacija za slične kampove u Hrvatskoj ima i više nego dovoljno samo ih treba osposobiti za djecu, mlade i njihove potrebe. Zadnjih se godina u tom smislu događaju različite aktivnosti, nije da kampova i škola u prirodi i sličnog nema, ali s obzirom na različite i sporadične organizatore, većinom se radi o nekonkurentnim programima (od škola stranih jezika do likovnih kolonija) koje se nude samo članovima određenih udruga, klubova, škola i slično koji to i organiziraju', ističe Glavina.

Iako ovog ljeta bilježe veliko povećanje u odnosu na prošlo, ističe da su im 'zlatna vremena' bila krajem 1990-ih pa do negdje 2003. kada su imali najveći odaziv djece i mladih, ali kaže da su zadovoljni i ovogodišnjim bukingom, kao i da su po cijeni i deseterostruko povoljniji od sličnih ljetnih kampova za učenje stranih jezika u Oxfordu ili drugdje u Europi. U Oxfordu se 14 dana to plaća oko 2.000 eura, a u kampu Eklata u Zaostrogu program od sedam dana oko 2.000 kuna, s tim da imaju različite pakete cijena, pa i one koje kombiniraju smještaj roditeljima u blizini kampa.