PRIHODI RASLI, ALI...

Ovako stoji biznis Mate Rimca, jedna brojka iznenađuje

29.06.2018 u 12:20

Bionic
Reading

Tvrtka Rimac Automobili u vlasništvu Mate Rimca 2017. završila je s 50,3 milijuna kuna prihoda, što je za 7,9 posto više odnosu na godinu prije. Međutim zbog još snažnijeg rasta rashoda koji su se gotovo udvostručili na ukupno 87,7 milijuna kuna firma je lanjsku godinu, prema podacima Fine, završila s 32,9 milijuna kuna gubitaka

Pod stavkom rashoda Rimcu su rasle sve komponente od troška osoblja do materijalnih troškova.

Za radnike je u 2017. izdvojio 4,7 milijuna kuna više nego godinu prije dok su mu materijalni troškovi (osobito dio koji pokriva usluge za izradu proizvoda, troškove sajmova, propagande i sl.) porasli za 20,5 milijuna kuna.

Iz toga se može iščitati kako je Rimac u snažnom investicijskom ciklusu razvoja novih proizvoda dok ga trenutno ne zabrinjava financijska slika kompanije.

Krila za to su mu dala velika strana ulaganja u njegovu tvrtku. Dosad su investitori u Rimac Automobile uložili gotovo 450 milijuna kuna.

Zadnje veliko ulaganje došlo je od njemačkog Porschea koji je nedavno kupio udio od 10 posto u Rimčevoj tvrtki. Lani je kineska Camel Grupa, najveći proizvođač baterija u Aziji, uložila 30 milijuna eura. Udjele u Rimac Automobilima ima i jedan od najbogatijih Kolumbijaca, Kanayet Yepes te ulagači iz Hong Konga. Sam Rimac je još uvijek većinski vlasnik kompanije.

Prije dvije godine procijenio je vrijednost svoje kompanije na oko 70 milijuna eura. Ona je danas sigurno značajno veća osobito nakon prezentacije početkom ožujka u Ženevi njegovog novog električnog superautomobila, C_Two. Već u nekoliko tjedana uspio je rasprodati svu planiranu količinu od 150 primjeraka novog automobila čija je pojedinačna vrijednost 1,7 milijuna eura. Do prve isporuke modela C_Two trebalo bi doći 2020. godine.

  • +21
Mate Rimac - poduzetnik godine Izvor: Pixsell / Autor: Matija Habljak/PIXSELL

Inače Rimcu nije temeljni cilj masovna proizvodnja električnih automobila, već mu oni služe kao izlog njegovih pojedinih komponenti poput baterija i pogonskog sustava. Svi su oni osmišljeni u Rimac automobilima i kao takvi se prodaju drugim proizvođačima.

Primjerice, u veljači 2017. proizvođač luksuznih automobila Aston Martin je objavio da će Rimac automobili raditi hibridni baterijski set za njihov novi model AM-RB 001. Tom su prilikom Rimčevu tvrtku predstavili kao priznatu kompaniju čija tehnologija baterija prednjači u svijetu.

Sa svojim kineskim partnerom Camel Grupom Rimac u Kini gradi tvornicu električnih motora i baterija vrijednu milijardu kuna koja bi trebala biti gotova do kraja godine. Rimac Automobili u tome sudjeluje s pet milijuna eura u novcu te sa znanjem i tehnologijom. Za to dobio 40 posto udjela u novoj tvornici.

  • +22
Rimac C_Two Izvor: Promo fotografije / Autor: Rimac Automobili

U planu mu je i gradnja novog pogona u blizini Zagreba gdje bi krenuo u masovniju proizvodnju svojih proizvoda - pogonskih i baterijskih sustava, infotainmenta i drugi sustava.

Osim Rimac Automobila, Rimac je vlasnik i tvrtke Greyp Bikes koja proizvodi električne bicikle. Zajedno zapošljavaju gotovo 400 radnika. Prošlu godinu Greyp Bikes je završio s 3,6 milijuna kuna prihoda (2,8 posto manje nego godinu prije) i gubitkom od 2,7 milijuna kuna.