Prodaja automobila u Europskoj uniji snažno je porasla u rujnu, uz ponudu novih modela i kontinuirani interes građana za hibridne modele, pokazalo je u utorak izvješće udruge proizvođača ACEA
U rujnu su u Uniji registrirana 888.672 nova automobila, za 10 posto više nego u istom lanjskom mjesecu, izračunala je udruga.
Na kraju ljeta prodaja novih automobila bila je porasla za 5,3 posto.
Poticaj prodaji u ljetnim mjesecima bili su novi modeli, napominju u udruzi.
Od siječnja do rujna registriran je pak otprilike 8,1 milijun novih automobila, za samo 0,9 posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju.
U skupini vodećih europskih tržišta najsnažnije je u rujnu porasla prodaja novih automobila u Španjolskoj, za 16,4 posto. Dvoznamenkasti rast bilježilo je i njemačko tržište, uz 12,8 posto više registriranih novih automobila nego u istom prošlogodišnjem mjesecu.
Talijansko tržište poraslo je za 4,2 posto, a francusko za skromnih jedan posto, izračunali su u ACEA-i.
Pomama za hibridima
Najpopularnija su među europskim kupcima u razdoblju od siječnja do rujna bila hibridna električna vozila, prema tržišnom udjelu od 34,7 posto.
Skupina obuhvaća, prema definiciji ACEA‑e, "potpune i parcijalne hibride" koji, ovisno o snazi baterije, mogu u prosjeku voziti do 62 posto vremena samo na električni pogon.
Slijede benzinci s udjelom od 27,7 posto, te električna vozila na baterije sa 16,1 posto.
Udio dizelaša i plug-in hibrida bio je gotovo izjednačen i iznosio je oko devet posto, pokazuju podaci ACEA‑e.
Udio hibrida time se do početka jeseni još više približio kombiniranom tržišnom udjelu benzinaca i dizelaša.
Tesla ispred BYD-a
Usprkos snažnom padu prodaje u rujnu, za čak 18,6 posto u odnosu na isti prošlogodišnji mjesec, američki Tesla pretekao je kineske konkurente BYD i SAIC Motor, s prodanih 25.656 automobila.
Tesla, za razliku od BYD‑a i SAIC‑a, proizvodi isključivo baterijska električna vozila.
Kineski divovi bilježili su i u rujnu snažan rast prodaje, pokazuju podaci ACEA‑e, a utjecaj visokih carina EU-a na uvoz baterijskih električnih vozila neutralizirali su prodajom hibrida.
BYD je u rujnu gotovo učetverostručio prodaju na europskom tržištu, isporučivši europskim kupcima preko 13 tisuća vozila. SAIC‑ove isporuke uvećane za pak gotovo 80 posto, na 18.406 vozila.
EU je SAIC-u odredila carinu od 35,3 posto, a BYD-u od 17 posto. I uvoz Teslinih automobila podliježe carini, ako su proizvedeni u Kini, ali od samo 7,8 posto.