OTKRIVENO KAKAV NAM JE IMIDŽ

Lijepa obala, plaže, rat i Jugoslavija – to je za strance Hrvatska

20.01.2012 u 14:13

Bionic
Reading

Na što pomisle stranci koji Hrvatsku nisu nikad posjetili kad im se spomene naša zemlja? Najčešće asocijacije su: lijepa obala, plaže, more, ali i rat i Jugoslavija. Istraživanje našeg imidža provedeno je u sklopu izrade Glavnog plana i Strategije razvoja turizma Hrvatske do 2020. godine

Istraživanjem je bilo obuhvaćeno 2.574 ispitanika iz Njemačke, Velike Britanije, Danske, Švedske, Poljske i Španjolske.

Veliki broj njih oko 20 posto, i to uglavnom mlađi i nižeg obrazovanja, odgovorilo je da im ništa ne padne na pamet kad im se spomene Hrvatska.

Kad se gleda prema zemljama, Poljaci, Nijemci i Šveđani najčešće nas vežu uz asocijacije 'lijepa obala', 'more' i 'plaža'. Slično na nas i gledaju Španjolci, ali nas oni, češće od drugih, povezuju i s 'povijesti i kulturom'. Englezima, a posebice Dancima, kad se spomene Hrvatska, prva asocijacija je 'rat'.

Zanimljivo je, da nas malo tko vidi kao 'novu članicu EU' ili državu 'faktor' u jugoistočnoj Europi, od toga je izraženija svijest da smo 'bivša jugoslavenska republika'

Zbog čega je imidž Hrvatske važan za naš turizam, objasnio je Siniša Horak, voditelj projekta izrade Strategije s Instituta za turizam

'O tome izravno ovisi hoće li nas netko posjetiti ili ne. Što je bolji imidž, to skuplje možete prodati svoj proizvod. Na osnovu ovih rezultata, može se zaključiti da nam je imidž kod stranaca koji nisu nikad bili u Hrvatskoj, i koji su potencijalno naši novi gosti, relativno dobar', istaknuo je Horak na današnjem predstavljanju prvih rezultata izrade Glavnog plana i Strategije razvoja turizma Hrvatske u resornom ministarstvu.

Čitav projekt trebao bi biti gotov do 3. rujna i on bi nam konačno trebao dati odgovor kakav turizam želimo i načine kako ćemo to realizirati. Osim toga, bez Strategije Hrvatska ne bi mogla povlačiti sredstva iz fondova EU namijenjenih za turizam kad postanemo njezin član.

Strategiju čini 13 izvještaja podijeljenih u šest cjelina, od kojih je pet gotovo i oni su dostupni na web stranicama Ministarstva turizma i Instituta za turizam

Osim petog izvještaja pod nazivom 'Čimbenici razvoja turizma u Hrvatskoj II', u sklopu kojeg su i rezultati istraživanja o imidžu Hrvatske, zanimljive podatke donosi i treći izvještaj 'Hrvatski turizam i konkurentsko okruženje'. U njemu je, prema riječima Horaka, prvi put dana cjelovita slika domaćeg turizma i što on znači za ukupno gospodarstvo.

Zaključeno je da je turizam za Hrvatsku ima veću važnost nego za druge zemlje EU-a. U BDP-u Hrvatske turizam izravno sudjeluje as 8,3 posto (primjerice u Španjolskoj je to 6,3 posto, Austriji 5,4 posto, Francuskoj četiri posto). Kad se gleda ukupna gospodarska aktivnost koju je potaknuo turizam taj se udio penje na gotovo 15 posto ( u Španjolskoj 11 posto).

U izradi Strategije mogu sudjelovati svi zainteresirani, svoje prijedloge i mišljenja možete slati na strategija@iztg.hr, a otvoren je i poseban forum: forum.iztg.hr