POSLOVANJE AGROKORA

Konzum razočarao, Jamnica nikad bolja

31.10.2012 u 07:00

Bionic
Reading

U prvih devet mjeseci prihodi su porasli većini kompanija iz koncerna Agrokor izlistanih na Burzi: Konzumu, Tisku, Zvijezdu, Jamnici, Vupiku i PIK-u Vinkovci, a samo su Belje i Ledo zabilježili pad. Istovremeno, dobit je porasla samo trima, Tisku, Jamnici i Ledu, dok je Agrokorovoj perjanici Konzumu dobit smanjena, a Belje, Vupik i PIK Vinkovci poslovali su s gubitkom. Osam Todorićevih kompanija uprihodilo je oko 16 milijardi kuna u prva tri kvartala 2012. godine

Trgovački lanac Konzum u prvih devet mjeseci ove godine ostvario je 160,6 milijuna kuna neto dobiti, što predstavlja pad od 5,6 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Poslovni prihodi porasli su za samo dva posto (sa 10,13 na 10,34 milijardi kuna) iako su prodajni kapaciteti povećani za 5.525 kvadratnih metara. Obaveze prema dobavljačima Konzuma porasle su s 2,29 na 2,31 milijardi kuna, no porasla su i njihova potraživanja prema kupcima s 907 na 942 milijuna kuna.

U objašnjenju razočaravajućih rezultata direktor Konzuma Darko Knez poziva se na krizu, rast nezaposlenosti, povećanje cijena energetata, pad prometa u maloprodaji i BDP-a, negativne faktore u gospodarstvu koji i njima kvare posao. Istaknuo je da su se dobri turistički rezultati pozitivno odrazili na kolovoške rezultate. U prvih devet mjeseci otvorili su jedan novi SuperKonzum, dva MaxiKonzuma, osam malih prodavaonica i dva veleprodajna centra.

Prihodi Tiska iznosili su 2,49 milijardi kuna, što je rast od tri posto u odnosu na lanjske, dok je dobit porasla za 14 posto, na 8,3 milijuna kuna. Iz Tiska naglašavaju kako su postigli rast prihoda unatoč produbljenju krize te da je to rezultat rasta prodaje kroz maloprodaju, širenja asortimana uvođenjem novih robnih marki (Trident, BIC, licencirane igračke), te uspješnog uvođenja novih proizvoda i usluga koje su generirale značajan promet (elektroničke i financijske usluge).

I Jamnici su, baš kao i Tisku, rasli i prihodi i dobit. Vodeći hrvatski proizvođač mineralnih i izvorskih voda u prvih je devet mjeseci ove godine ostvario 136,4 milijuna kuna neto dobiti, što je povećanje u odnosu na isto lanjsko razdoblje od čak 31 posto. Prihodi su porasli za pet posto, na milijardu kuna. Ostali su tržišni lider u vodama i sokovima, povećali su udio brendom Sky i lansirali su dva nova pića, Ginger i Ginetu.

Tvornici ulja Zvijezda dobit je pala za 24 posto, na 9,1 milijun kuna, dok su joj prihodi porasli za 1,5 posto, na 782,7 milijuna kuna. U objašnjenjima rezultata spominju ulaganja u tvornicu od 15 milijuna kuna u drugom kvartalu.

Agrokorovoj tvornici sladoleda Ledu prihodi su pali za 0,5 posto, na 551,7 milijuna kuna, dok mu je dobit porasla za šest posto, na 79,3 milijuna kuna. Iz kompanije pad prihoda objašnjavaju smanjenim izvozom trgovačke robe u povezane kompanije u inozemstvu.

Belje je jedna od tri Agrokorove kompanije koja je poslovala s minusom, umjesto prošlogodišnjeg dobitka, devet mjeseci završili su s gubitkom od 16,1 milijuna kuna, a prihodi su im pali su za dva posto, na 1,14 milijardi kuna. Na poslovni rezultat Belja, ističu iz te kompanije, utjecala je suša koja je pogodila ratarsku proizvodnju i smanjila prihode kod proizvodnje ječma, uljane repice i šećerne repe.

Gubitak od 362.000 kuna zabilježio je i Vupik, no njemu su prihodi porasli za 22 posto, na 315 milijuna kuna. S minusom od 9,8 milijuna kuna poslovali su PIK Vinkovici, i to je drastično produbljenje gubitka, koji je lani iznosio od 2,3 milijuna kuna. No prihodi su i ovdje porasli, i to za 13 posto, na 237,4 milijuna kuna. U ovoj poljoprivrednoj tvrtki ističu da su investirali skoro 30 milijuna kuna u prva tri kvartala.