POMAMA ZA TANGOM

I Kraš i Konzum pale se na Vatru

21.11.2014 u 11:29

Bionic
Reading

'Tango' virovitičke grupe Vatra trenutačno je najslušanija pjesma u Hrvatskoj, a za njom su se pomamile i najveće domaće kompanije u svojim reklamnim kampanjama. Posljednjih se tjedana tako na televiziji vrte reklame Kraša i Konzuma u kojima svira upravo 'Tango'. Iako je prilično neuobičajeno i dosad nezabilježeno da dvije tako jake i poznate kompanije u isto vrijeme vrte reklame s istim glazbenim odabirom, i u Krašu i u Konzumu tportalu su poručili kako ne vide nikakav problem u tome što u reklamama imaju istu pjesmu

Iako iz dviju kompanija nismo uspjeli dobiti odgovor na pitanje tko se prvi sjetio 'Tanga', uspjeli smo neslužbenim kanalima doznati da je to bio Kraš. No kako u najvećem domaćem konditoru nisu kupili ekskluzivno pravo na korištenje popularne pjesme, za Konzum nije bilo prepreke da je i on izabere.

'Pjesmu 'Tango' odabrali smo s obzirom na njenu veliku popularnost među mladima i činjenicu da ne samo glazbom, koja je dinamična i odlično se uklapala u ritam spota, već i porukama u tekstu, odlično odgovara onom što smatramo da predstavlja naša čokolada. Grupa Vatra svoju pjesmu ponudila je na tržištu redovnim komercijalnim uvjetima koji sadrže i opciju ekskluzive. S obzirom na to da se na nju nismo odlučili, pravo korištenja pjesme imali su i drugi oglašivači. Budući da se radi o dvije potpuno različite poruke, u kojoj je u jednoj važan i tekst, a u drugoj se koristi samo glazbena podloga, smatramo da nema nikakvih problema za korištenje glazbenog broja istog izvođača', objasnili su nam iz Kraša.

Kraš u najnovijem spotu reklamira čokoladu Dorina, a čini se da je upravo stih 'ugrizi mi usne, gorko slatko…' bio ključan. U Kraševom spotu se ti stihovi jasno čuju, a u Konzumovoj reklami pjesma se više vrti u pozadini.


'Drago nam je da je pjesma 'Tango' grupe Vatra, koja je glasovna pozadina naše kampanje 'Sa Zagrebom kroz život', uspješna i dobro prihvaćena među ljudima u cijeloj Hrvatskoj, a činjenica da je u svojoj reklami koristi i kompanija Kraš, koja je jedan od naših najvećih poslovnih partnera, nam ne smeta', rekli su nam u koncernu Agrokor u sklopu kojeg posluje Konzum.

U bendu Vatra nisu htjeli previše komentirati navalu na pjesmu u reklamne svrhe, a pogotovo ne financijski dio priče.

'Zbog poslovne tajne određene ugovorom s Konzumom i Krašom, možemo samo reći kako su se oba klijenta odlučila na neekskluzivno korištenje pjesme. Tako se i desila situacija da je pjesma istovremeno u dvije različite reklame. Klijenti su, naravno, bili upoznati s činjenicom da će pjesma biti korištena kao glazbena podloga reklame svakoga od njih', poručili su.

Tomo In Der Mühlen, direktor agencije IDM koja se bavi upravo prodajom autorskih prava na glazbu koja se koristi između ostalog i u oglašivačkim kampanjama, rekao nam je da se ovo 'kopiranje' dogodilo ponajprije zato što u dogovaranju posla nije bilo posrednika.

'Da su i jedni i drugi angažirali agenciju, stručnjaci bi ih upozorili da traže ekskluzivitet. On je nešto skuplji od običnog ugovora, ali je u konačnici isplativiji pa se štednja jedne od kompanija na kraju pokazala kao loš potez. Ali ovo što se dogodilo nije loš slučaj, jer je riječ o poslovnim partnerima koji nisu direktni konkurenti. No ako ne uzmete ekskluzivno pravo korištenja neke pjesme, može biti puno gore: da, primjerice, neka tehnološka tvrtka uzme istu glazbu kao klaonica. To im se sigurno ne bi svidjelo', objasnio nam je.

A koliko kompanije plaćaju glazbenicima za korištenje njihovih pjesama u kampanjama?

'Neki su spremni pjesme prodati za par stotina eura a neki traže i do 20, 30 tisuća eura. Sve ovisi o tome koliko traje kampanja, o kojem se izvođaču radi… Trenutačno se za reklame više traže izvođači urbanijeg zvuka i bolje su plaćeni. Koga će kompanije izabrati, itekako je bitno jer je glazba najvažniji element reklame', rekao nam je.

Kad su u pitanju strani izvođači, kaže kako je njima najvažnije je li 'kul' tvrtka koja bi uzela njihovu pjesmu nego konkretna financijska korist.

'Nedavno smo imali slučaj da je jedna domaća prehrambena kompanija bila spremna stranom izvođaču platiti čak sto tisuća eura, no on ih je odbio. Nije mu odgovaralo da se vezuje uz taj brend', kaže In der Mühlen.

Na koncu, pogledajte sami u koju se reklamu 'Tango' bolje uklopio.