PRVI SIGNALI ZA 2010.

Hotelijeri optimistični, booking u porastu

  • Autor: Anica Tovernić
  • Zadnja izmjena 04.01.2010 14:16
  • Objavljeno 04.01.2010 u 13:30
hotel aristos

hotel aristos

Izvor: tportal.hr / Autor: Lucija Bušić

Nakon poslovno izuzetno teške 2009, hrvatski hotelijeri u 2010. očekuju blago poboljšanje, ako ne toliko financijskih, a ono bar 'fizičkih' rezultata, s obzirom na najave sa stranih tržišta o porastu zanimanja turista

Pozitivni signali dolaze ne samo do 'klasičnih' turista, već i od poslovnih ljudi koji također objavljuju porast zanimanja za hotele kao mjesta održavanja kongresa poslovnih skupova. Hoće li to i stvarno značiti više gostiju u hrvatskim hotelima, vidjet će se tek u proljeće kada se otvori većina objekata.

A 2009. za hotelski je sektor bila sve samo ne laka i jednostavna. Nastavljeno je bilježenje gubitaka u poslovanju, a u toj vrsti smještaja ostvaren je najveći pad noćenja. Hotelijeri ni ove godine ne mogu očekivati značajniju pomoć države. Po svemu sudeći, neće biti ništa od toliko željenog smanjenja stope PDV-a, a HBOR i banke ne planiraju reprogramiranje hotelskih kredita. U takvim uvjetima upitne su ne samo investicije u nove objekte i sadržaje, nego i one za održavanje i osnovnu obnovu hotela.

Ipak, većina hotelijera je s optimizmom ušla u novu godinu. Svjesni sve veće važnosti internetske komunikacije s tržištima, pa i online rezervacija, dosta njih se sve više okreće i tom kanalu prodaje koji će, u kombinaciji s last-minute ponudom, i iduće godine biti kralj tržišta.

Mnogi ipak ne planiraju veće investicije u objekte i ponudu, ali gotovo svi će investirati u tekuće održavanje i uljepšavanje prije sezone, pri čemu većina ne planira dirati ovogodišnje cijene. Neki se nadaju i da će cijene možda iduće godine uspjeti vratiti na razinu 2008, kada su bile nešto više nego 2009. godine.

Kvalitetni hoteli viših kategorija, kao i mali i obiteljski hoteli s raznolikom i bogatijom ponudom, i u 2010. će prolaziti bolje nego oni nižih kategorija jer su 'zamjenjivi' s privatnim smještajem, pa i kampingom, koji će uz marine, kako se predviđa, u Hrvatskoj biti najtraženiji segment smještaja.

S blagim optimizmom u 2010.

tportal arhiva

tportal arhiva

Izvor: tportal.hr / Autor: arhiva

Direktor Hotela MakarskaJoško Lelas uvjeren je da će 2010, s obzirom na relativno dobre najave partnera s britanskog i drugih stranih tržišta, postojeće 'krizne' probleme prevladati i da će opet do izražaja doći kvaliteta turističkog proizvoda. Za 2010. su se odgovorno pripremili, imaju spremne 'scenarije' i potpisane ugovore s brojnim partnerima, posebno iz Velike Britanije i Češke, čiji su turisti i njihovi najvažniji strani gosti. Vjeruje također i da će uz državne mjere udruživanja novca s touroperaterima iduća sezona biti dobra. Za te mjere smatra da su dobrodošle kao i svaka koja daje poticaj za goste i poslovanje. Cijene će u ovoj godinu biti na razini prošle.

Optimistično gledanje na iduću sezonu iznosi i direktor prodaje porečke Plave laguneDarko Ivić, naglašavajući da su i sezonu 2009. odradili relativno dobro, a ako se iduće godine vrati rusko tržište, koje je za njih među važnijim i za što ima dosta naznaka, dobar rezultat ne bi smio izostati. Ističe da Plava laguna i iduće godine nastavlja s investicijama. 'Neće biti velikih projekata, ali kao i svake godine, u bar tri-četiri hotela nešto će napraviti', pojašnjava Ivić. Iznos ulaganja bit će sličan onom iz 2009, od oko sedam do osam milijuna eura, od čega velik dio ide u održavanje postojeće kvalitete, a dio u poboljšanje kvalitete proizvoda. U hotelu Delfin rekonstruirat će svih 250 soba, što je za Plavu lagunu relativno mali broj s obzirom na ukupnih pet tisuća soba koje imaju. Općenito su za 2010. optimisti te planiraju ostvariti pet do šest posto veći broj noćenja nego ove godine, što smatra dobrim s obzirom na još uvijek prisutan oprez kod partnera.

I u zagrebačkom poslovno-gradskom hotelu Aristos u poslovnom centru Buzin od ove godine očekuju više nego od prošle, planirajući s umjerenim optimizmom rast, posebno u segmentu poslovnih skupova i turističkih grupa. Izvršna direktorica za operativne i komercijalne poslove Aristosa Suzana Marić ističe da se pritom uz stare korporativne klijente oslanjaju i na nove, posebno s kongresnog tržišta koje im je već sada za 2010. potvrdilo više od 10 velikih višednevnih kongresa.

U poslovnim planovima za 2010. grupacija Jadranski luksuzni hoteli (JLH) očekuje bolje rezultate u odnosu na 2009, i to povećanje prihoda za 10,5 posto uz rast profita. Odlučne najave temelje na, kako kažu, bogatijoj ponudi svojih hotela za pojedine segmente u idućoj godini te daljnjoj diversifikaciji gastro ponude hotela po uzoru na slične hotele visoke kategorije u svijetu. Posebno će se usmjeriti i na održavanje stabilnosti cijena hotela, pojačanu kontrolu troškova i mjere štednje posebno u zimskom razdoblju te prodajne i marketinške aktivnosti za iduću godinu. Poslovnu 2009. završit će s osam posto manje prihoda, ali s tri posto većom bruto operativnom dobiti (GOP) u odnosu na 2008, što je bolje od očekivanih rezultata. Naglašavaju i da su unatoč neizvjesnoj godini ove godine poslovali profitabilno, kao i da su održali likvidnost sustava te da imaju podršku banaka partnera.

tportal arhiva

tportal arhiva

Izvor: tportal.hr / Autor: -

Generalni direktor prvog Kempinski hotela u Hrvatskoj u Savudriji Kempinski Hotela Adriatic, Gerd P. Ruge optimizam za iduću godinu temelji na iznad svakog očekivanja dobrim početnim mjesecima poslovanja u Hrvatskoj te posebno na zanimanju za njihovu golf ponudu. Golferi iz Europe već su krajem 2009. pojačano rezervirali siječanj, veljaču i ožujak 2010. Hotel je otvoren sa 1. kolovozom 2009. i već su, kako ističu, u prvom mjesecu rada zabilježili stopostotnu popunjenost. U rujnu je popunjenost kapaciteta bila 80 posto, a u listopadu 45 posto, uglavnom gostima iz Njemačke, Austrije, Italije te djelomično iz Hrvatske, Slovenije, Švicarske te Rusije.

Najveća hrvatska hotelsko-turistička Grupacija Valamar, koja upravlja sa 23 hotela, osam apartmanskih naselja i devet kampova na Jadranu, i u idućoj godini, kako napominje član Uprave za prodaju i marketing Zrinko Kamber, planiraju nastaviti ulaganja, i to s oko 150 milijuna kuna, od čega najviše u rekonstrukciju i brendiranje porečkog Hotela Neptun s tri na četiri zvjezdice u tematski 'yacht' hotel. Nastavit će i sa širenjem poslovanja odnosno upravljanja objektima trećih osoba. Općenito 2010. planiraju ostvariti bolje rezultate nego 2009, očekujući u Hrvatskoj i bolje uvjete poslovanja. S cijenama će kao i ove godine nastojati biti fleksibilni dajući više usluga za istu ili nešto malo višu cijenu, što im je već krajem 2009, kako je kazao, donijelo rezervacije više tisuća noćenja za 2010. Ističe i da su 2009. unatoč krizi ostvarili sve zacrtane ciljeve te premašili neka svoja očekivanja sa sedam posto većim ukupnim neto operativnim prihodima u odnosu na 2008.

Mali i obiteljski hoteli, članovi Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela (OMH), također očekuju da će iduća godina biti bolja i s povećanjem broja gostiju u njihovim objektima i financijski. Predsjednik Udruge Šime Klarić napominje da će se ti hoteli iduće godine posebno usmjeriti na održanje kvalitete i likvidnosti, vjerujući u mogućnost blagog povećanja cijena što bi im trebalo poboljšati financijski efekt u odnosu na 2009.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi