INTERENT TRGOVINA

Dva načina kako ćete pridobiti kupca online

28.01.2016 u 12:05

Bionic
Reading

Toliko očiti načini da na njih zaboravljamo. Inozemno tržište ih je definiralo kao webrooming i showrooming.

Što su webrooming i showrooming? Webrooming jednostavno znači da vaš budući kupac najprije pronalazi vaš proizvod ili uslugu na internetu, a zatim posjećuje vašu offline ('live') lokaciju kako bi napravio kupnju dok showrooming određuje upravo suprotan put – kupac prvo posjeti vašu offline ('live') lokaciju, a kupnju odradi online putem.

Sasvim jednostavne i logične činjenice o putu kupca do vašeg proizvoda ili usluge često zanemarimo, a prilagodbom istima vrlo je lako povećati prodaju ili dobiti nova saznanja o kupcima novog doba. Zato ovisno o tipu proizvoda/usluga koje nudite i prodajete, online prodaju u Hrvatskoj i njezine mogućnosti možete testirati i pokrenuti jednim od predloženih načina u nastavku.

Testirajte, inovirajte pa onda razvijte prodajni kanal

Poduzeća često zbog nedostatka resursa, iskustva i marketinških budžeta 'zapnu' u izradi i pokretanju web shopa većeg opsega.

Za prvi korak je dovoljno imati i web stranicu koja prezentira vaše proizvode i ne mora nužno imati tehničku mogućnost kupovine. Dovoljno je postaviti proizvode, vaš online izlog, istaknuti mogućnost narudžbe emailom ili telefonskim pozivom i testirati koliko upita i poruka u određenom periodu dobivate, koji su to kupci i koje proizvode traže.

Daje se na znanje! Onaj dio oko responzivnog web dizajna se podrazumijeva, budući da web stranica prilagođena za prikaz na mobilnim uređajima nije više novitet ili trend koji se tek treba usvojiti, već je postao standard koji jednostavno treba imati.

Ovim pristupom očituje se još jedna prednost – dobivate prodajne kontakte, a te (dotične) osobe možete nazvati, saznati više o njihovim željama i predložiti kupnju drugih proizvoda.

Upravo ste testirali tržište i inovirali svoju prodaju i marketing. Tek sad razvijte prodajni kanal.

Na temelju prikupljenih informacija možete razviti cijeli web shop – koje proizvode ćete postaviti akcijski, koje ćete istaknuti na naslovnici, koji vam proizvodi već dugo stoje na zalihama a sada ih možete jednostavno oglasiti…

Koristite druge prodajne platforme

Mnogi proizvođači, obrtnici, 'uradi sam' (DIY) poslovni segment mogu koristiti specijalizirane inozemne 'trgovine'. Sami proizvođači imaju slobudu definiranja cijene, popusta i načina isporuke upravo zbog činjenice da sami proizvode. Online platforme poput Etsya, eBaya, Amazona pa i Alibabe će vam otvoriti mogućnost prodaje. Na kraju krajeva još ljudi će čuti za vas i vaš proizvod samim time što ste prisutni na istima. Zamislite i isprobajte ih kao još jedan izlog, marketinški kanal, pa onda i prodajni kanal. Opet osjetite puls kupaca i inovirajte, prilagodite se. Nerijetki su iz Hrvatske postigli uspjehe.

Ostatak savjeta potražite na BizIT.hr