BRZO RASTUĆI FENOMEN

Čak 64 posto ljudi štedi koristeći grupnu kupovinu

  • Autor: Antonela Radić
  • Zadnja izmjena 08.10.2012 11:32
  • Objavljeno 08.10.2012 u 09:24
internetska kupovina

internetska kupovina

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Grupna kupovina fenomen je koji se proširio u cijelom svijetu brzinom munje, ali mnogi potrošači neskloni internetskim transakcijama još uvijek su vrlo skeptični prema ovom obliku trgovine. Potvrđuje to i nedavno istraživanje GfK-a

Naime, ukupni promet 60-ak portala za grupnu kupovinu mjesečno iznosi tek milijun eura, što bi značilo da se na godišnjoj razini tim oblikom šopinga ostvari ukupni godišnji promet od 90 milijuna kuna. Za usporedbu, samo u prosincu u Hrvatskoj se potroši oko 11 milijardi kuna na kupnju hrane i poklona, pa je ukupni promet grupne kupovine vrlo skroman. Ono što grupnu kupovinu razlikuje od ostalih oblika online-kupnje su veliki popusti koji dosežu i 90 posto. Zove se 'grupna' zato što je uvjet za ostvarivanje popusta određen broj kupaca.

A kako to funkcionira?

Portali za grupnu kupovinu samo su oglasnici trgovaca ili nuditelja usluga, a zarađuju tako što od oglašivača uzimaju određeni postotak iznosa ostvarene prodaje. U nekim slučajevima kozmetički salon ili trgovac koji se oglašava, portalu izdvoji i do 50 posto cijene koju kupac za uslugu plati. No bez obzira na odnos poslovnih partnera, kupac je u dobitku, jer proizvod ili uslugu plaća višestruko manje od redovne cijene. I tu doduše postoji igra brojkama. Neki prodavatelji povećavaju punu cijenu proizvoda ili usluge, kako bi popust izgledao atraktivnije.

Zato kao i u svakoj drugoj kupnji treba biti oprezan i ne nasjedati na iznos popusta. Provjerite redovne cjenike, usporedite sniženu cijenu s redovnim cijenama usluge i proizvoda kod konkurencije pa tek onda zaključite je li zaista ponuda pravi popust ili tek marketinški trik. Plaća se kreditnim karticama ili za one koji su oprezniji općim uplatnicama. Dokaz transakcije je bon kojim se pri konzumiranju kupnje dokazuje plaćanje.

Portal u suradnji s prodavačima dogovara koji će se proizvodi i usluge naći u ponudi, koliki će se popust odobriti na ponudu te koliko je minimalno potrebno zainteresiranih osoba kako bi ponuda postala važeća. Za neke proizvode i usluge potrebno je svega pet do 10 zainteresiranih ljudi kako bi ponuda postala važeća. U istraživanju GfK-a pokazalo se da samo šest posto ispitanih nije čulo za grupnu kupovinu, a da čak 64 posto ispitanika kupuje na ovaj način.

Iznenađenje je da su muškarci češće kupili neku uslugu nego žene, a najviše se kupuju kozmetičke i frizerske usluge, putovanja, popuste u restoranima i odjeća. Kupovinu u grupi prvi su počeli primjenjivati kupci u Kini. Tuangou, kako se naziva kineska verzija grupne kupovine, započinjala je na internetskim forumima i chatovima gdje su se grupirali kupci sa sličnim potrebama i razrađivali planove za zajedničku kupovinu. Nakon što bi se oformila dovoljno velika grupa, članovi te grupe dogovorili bi mjesto i vrijeme fizičkog susreta i zajedno bi se pojavili u prodavaonici maloprodavača bez prethodne najave izvolijevajući nižu cijenu za željene proizvode.

Grupnu kupovinu u obliku u kojem je poznajemo pokrenuo je američki Groupon.com, koji je unaprijedio sustav uvodeći posrednika. Groupon.com u dvije je godine postojanja prodao više od 15 milijuna kupona, ostvarivši uštedu za svoje korisnike u iznosu većem od 656 milijuna dolara. Pionir na hrvatskom tržištu je Kolektiva.hr, a servis Kupi me nedavno je privukao ulaganje Groupona od tri milijuna eura.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi