studija Oxford Economicsa

[FOTO] BAT stvara 1,3 milijarde kuna doprinosa hrvatskom BDP-u, a svako radno mjesto u ovoj kompaniji kreira nova tri

  • Autor: Iva Vasilj
  • Zadnja izmjena 20.09.2022 13:32
  • Objavljeno 20.09.2022 u 13:31
Zvonko Kolobara, generalni direktor BAT Adria regije

Zvonko Kolobara, generalni direktor BAT Adria regije

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić/tportal.hr

Ugledni Oxford Economics institut proveo je studiju o utjecaju British American Tobacca (BAT) na hrvatsko gospodarstvo nakon što je ova multinacionalna kompanija Hrvatsku stavila u središte svoje globalne transformacije i od prošle godine u proizvodnju u Kanfanaru investirala 600 milijuna kuna. Tvrtka je tako prošle godine hrvatskom BDP-u doprinijela s 1,3 milijarde kuna, čime je generirano čak 0,4 posto hrvatskog BDP-a.

Nakon što je prošle godine utvrdio da je u pet godina od preuzimanja TDR-a BAT postao jedan od najvećih investitora u Hrvatsku odgovoran za petinu stranih investicija u zemlju u tom razdoblju, ugledni Oxford Economics u najnovijoj studiji pokazao je da je tijekom 2021. godine BAT hrvatskom BDP-u doprinio s 1,3 milijardi kuna, čime je ukupno BAT-ovo poslovanje generirali čak 0,4 posto BDP-a Hrvatske.

BAT od preuzimanja TDR-a u Hrvatskoj realizirao gotovo investicije u vrijednosti od gotovo 5,3 milijardi kuna. Pritom je u drugoj polovici protekle godine pokrenut novi investicijski ciklus od preko 600 milijuna kuna u proizvodnju u istarskom Kanfanaru i distribuciju novih kategorija proizvoda brenda NEO za uređaje gloTM Hyper. Time se Kanfanar pozicionirao kao tvornica s najmodernijom proizvodnjom u duhanskoj industriji s 80-postotnim izvozom proizvodnje na 28 tržišta, a Hrvatska kao važan igrač u globalnoj industriji duhana.

Osim tvornice za proizvodnju duhanskih i grijanih duhanskih proizvoda BAT-ov jedinstveni lanac vrijednosti u Hrvatskoj čini i poljoprivredna proizvodnja u Slavoniji i Podravini kroz Hrvatske duhane, drugi po veličini nacionalni lanac kioska iNovine, logistički HUB za nove kategorije proizvoda u Rijeci i komercijalni ured u Zagrebu iz kojeg se upravlja s osam tržišta u Adria regiji. 'Ponosni smo što je Hrvatska i naša Adria regija prepoznata kao jedna od regija koja može predvoditi globalnu transformaciju BAT-a', izjavio je Zvonko Kolobara, generalni direktor BAT Adria regije.

Povrh dosegnutih 1,3 milijarde kuna, iz Oxford Economicsa napominju, nove investicije u tehnološki izrazito napredne proizvode dodatno povećati ekonomski doprinos BAT-a hrvatskom BDP-u, i to na dodatnih 40 milijuna kuna godišnje.

Što se tiče doprinosa državnom proračunu on je 2021. godine dosegnuo 3,5 milijardi kuna što je ekvivalent 2,1 posto ukupnih poreznih prihoda. Pritom se najveći dio odnosi na plaćanje trošarina i PDV-a. Gospodarska aktivnost i zapošljavanje kreirali su 308 milijuna kuna uplata u državni proračun, a preostala 22 milijuna kuna odnosi se na PDV koji uplate trgovci na malo koji prodaju njihove proizvode.

  • +12
  • +9

Predstavljanje studije ekonomskog doprinosa BAT-a Hrvatskoj

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić/tportal.hr

Ova multinacionalna kompanija u Hrvatskoj zapošljava 6071 ljudi, i to u industriji, poljoprivredi, logistici i transportu te u financijskom, komunalnom i ostalim uslužnim djelatnostima. Direktno je u ovoj tvrtki 2021. bio 1.491 zaposlenik, 700 radnih mjesta podržano je isključivo prodajom BAT-ova portfelja proizvoda preko nezavisnih trgovaca na malo, u domaćim lancima opskrbe podržano je 2.680 radnih mjesta, uključujući 370 proizvođača duhana u Slavoniji i Podravini, a 1200 poslova podržano je kao rezultat potrošnje zaposlenika BAT-a, dijela maloprodaje koji podržava BAT i uključenih lanaca opskrbe.

Ukupna vrijednost nabave od hrvatskih dobavljača u 2021. godini dosegnula je 644 milijuna kuna. Josip Lozančić, član Uprave za regulatorne poslove BAT Adria regije, rekao je da važnost tvornice u Kanfanaru za BAT grupu raste jer je jedna od rijetkih u svijetu koja proizvodi grijani duhanski proizvod NEO. 'To je proizvodnja ključna u našoj izgradnji održive budućnosti i smanjenja štetnog utjecaja na potrošače', dodao je Lozančić. Cilj ove kompanije je naime do 2030 godine imati 50 milijuna korisnika manje štetnih, grijanih duhanskih proizvoda.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!