DAMIR NOVOTNY

'Banke će presložiti Konzum i Mercator'

  • Autor: O.I. Novokmet
  • Zadnja izmjena 22.06.2011 16:28
  • Objavljeno 20.06.2011 u 11:42
konzum

konzum

Izvor: Promo fotografije / Autor: Konzum

Ideju o spajanju hrvatskog Konzuma i slovenskog Mercatora, u petak je ponovo oživio Ivica Todorić. Prvi put je zamisao o zajedničkom poduzeću lansirana još 2004. godine, kada je u igri bila i Miškovićeva Delta, a na posljednju inicijativu šefa Mercatora Žige Debeljaka iz ožujka, koji je na Agrokorovu ponudu o preuzimanju dijela dionica slovenskog lanca, odgovorio protuprijedlogom o strateškom povezivanju, Todorić se javio tek prošli tjedan

Zašto tek sada, i što se krije iza Todorićevog poteza, pitaju se hrvatski i slovenski mediji. U razgovoru za tportal, analitičar Damir Novotny ističe da proces spajanja odgovara bankama koje više vjeruju Agrokoru, a ne pronalaze trećeg kupca te da bi zajednička kompanija bila dobra za Konzum i za Mercator.

Novotny upozorava da banke kontroliraju dionice Mercatora te da one više vjeruju Agrokoru koji ima bolji rejting nego Mercator. 'To je pitanje preslagivanja bančinih kredita. Spojili bi se u zajedničko poduzeće Konzum i Mercator, banke bi upravljanje prepustile Agrokoru, kojemu više vjeruju jer bolje upravlja svojim obvezama', kazao je Novotny.

No nije li Agrokor već prezadužen i znači li Todorićevo pismo da Agrokor neće sudjelovati u natječaju za većinski paket Mercatora?

'Naravno da je Agrokor prezadužen, ali je prezadužen i Mercator. Vlasnički je Agorkor stabilniji, u Mercatoru politika ima dosta utjecaja. Da banke mogu naći boljeg kupca, one bi rado prodale udio u Mercatoru nekome trećem da ih isplati, kao što je belgijski Delhaize preuzeo Deltu. Ne znači da se na natječaj za većinski paket Mercatora neće javiti Agrokor. No iako se oni na natječaju nadaju nekom trećem kupcu, vjerojatno se neće javiti, pa će se opet vratiti na ideju spajanja Konzuma i Mercatora', prognozira Novotny.

Zajednička kompanija, smatra analitičar Novotny, može biti dobra za obje strane, jer se ovo malo tržište dijeli na previše igrača, a Konzum i Mercator jedino sinergijom mogu postati konkurentni, da se u Hrvatskoj suprotstave Lidl Schwartz grupi, u Srbiji Delhaizeu, i Aldiju u Sloveniji. Ili bi za pet-šest godina, zajedničko hrvatsko-slovensko poduzeće, mogao preuzeti neki veći lanac.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi