Driving Sensei koncept

Toyotin istraživački institut predstavlja najnoviju tehnologiju vožnje potpomognutu umjetnom inteligencijom

28.11.2023 u 15:14

Bionic
Reading

TRI-jev tim za ljudsku interaktivnu vožnju cilja svoje istraživanje ne na samovozeće robotaksije, već na aktivnu sigurnost, uključujući visoku autonomiju i visoku angažiranost vozača

Prošlog mjeseca, Toyotin istraživački institut (TRI) je pozvao novinare da dublje prouče svoj novi program Accelerated Concepts u aktivnoj sigurnosti.

Međunarodni medijski događaj na Thunderhill Racewayu, Willows, u Kaliforniji, je označio prvi događaj za TRI, nudeći novinarima iz SAD-a i Europe priliku da se provozaju unutar njegovih istraživačkih vozila i simulatora i iz prve ruke iskuse kako se TRI približava autonomiji.

TRI-jev tim za ljudsku interaktivnu vožnju (HID ili Human Interactive Driving) cilja svoje istraživanje ne na samovozeće robotaksije, već na aktivnu sigurnost, uključujući visoku autonomiju i visoku angažiranost vozača. Ovaj pristup čini vožnju sigurnijom i zabavnijom – zadržavajući vozača angažiranog i radeći s automobilom kao istinski inteligentnim partnerom.

Toyotin istraživački institut (TRI) pozvao novinare na novi program Accelerated Concepts u aktivnoj sigurnosti Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

TRI je također predstavio svoj Driving Sensei koncept koji koristi umjetnu inteligenciju kako bi vozačima pomogao da ovladaju vještinama vožnje kombinacijom uputa vođenih umjetnom inteligencijom i podrške vozaču koju pokreće umjetna inteligencija.

Driving Sensei pomaže ljudima da postanu bolji, sigurniji vozači, istovremeno osiguravajući da su angažirani u zadatku vožnje.

'Sigurnost je glavni prioritet za Toyotu,' rekao je izvršni direktor TRI-a Gill Pratt. 'Naš pristup usmjeren na čovjeka otkriva bolje, sigurnije načine za suradnju ljudi i umjetne inteligencije. Osnažujemo ljude izgradnjom modela koji predviđaju radnje vozača, razvijajući AI koja poboljšava performanse vozača.'

Toyotin istraživački institut (TRI): Toyota GR Supra Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Svako istraživačko vozilo i simulator demonstrirali su različite tehnologije razvijene u okviru istraživačkih stupova HID tima:

  1. Učenje usmjereno na čovjeka (Human-Focused Learning) koristi tehnike strojnog učenja vođene podacima za stvaranje modela ljudskog ponašanja. Od svjesnosti vozača do akcije i namjere, ovi modeli osiguravaju da će tehnologija razumjeti vozače i podržati ih na najprirodniji mogući način.
Toyotin istraživački institut: Lexus LC500 Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

2. Uz Performanse i sigurnost vozača/vozila (Driver/Vehicle Performance and Safety), tim nastoji izgraditi vozačke vještine na stručnoj razini pomoću umjetne inteligencije. Članovi medija iskusili su to iz prve ruke u autonomnoj samovozećoj Toyoti Supra, testirajući granice upravljanja, iu potpuno autonomnom Lexusu LC500, demonstrirajući njegovu sposobnost izbjegavanja prepreka dok juri niz stazu pri velikim brzinama. Podučavanje ovih stručnih vozačkih vještina pomoću umjetne inteligencije pomaže u postavljanju temelja za autonomnu tehnologiju koja pomaže vozačima da izbjegnu nesreće prolazeći kroz iznenadne prepreke ili opasne uvjete na cesti poput crnog leda.

GRIP istraživačko vozilo (Global Research Innovation Platform) Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

3. Posljednja komponenta je dijeljena autonomija (Shared Autonomy), gdje AI i vozači rade zajedno za sigurnije i ugodnije iskustvo vožnje. Sudionici su imali vremena za volanom testirati TRI-jevu prilagođenu globalnu istraživačku inovacijsku platformu (GRIP), istraživačko vozilo s upravljanjem na četiri kotača i električnim motorima u kotačima koji se koriste za brzo ponavljanje istraživanja vožnje. GRIP-ova emulacija dinamike u automobilu omogućuje nove scenarije za obuku vozača unutar kontroliranog okruženja.

Novinari su naučili kako protuupravljati (eng. countersteer) kako bi kontrolirali driftanje kroz kombinaciju uputa i podrške pokretane umjetnom inteligencijom prije testiranja svojih vještina na simuliranoj ledenoj površini. Novinari su također iskusili TRI-jev 'trener vožnje' na stazi koji pokreće AI u simulatoru. Ovaj AI trener je koristio prirodni jezik u stvarnom vremenu za davanje uputa novinarima na temelju njihovih trenutnih radnji. Novinari su također mogli komunicirati s agentom koristeći sučelje chatbota kako bi razumjeli njihovu izvedbu i dobili savjete o tome kako se poboljšati.

  • +5
Toyotin istraživački institut (TRI) Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

'Možemo li spasiti više života dovođenjem tehnologije automatiziranih vozila većem broju ljudi na više mjesta i to ranije?' upitao se Avinash Balachandran, direktor Odjela za interaktivnu vožnju TRI-a. 'Mislimo da je odgovor potvrdan - preispitivanjem načina na koji ljudi i utjelovljene tehnologije međusobno djeluju kako bismo stvorili nova iskustva i vrijednost za naše klijente.'

Tportal je i na WhatsAppu

Želite li dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'