Hrvatska prezentacija

Škoda je predstavila Kamiq: Mali urbani crossover

15.11.2019 u 10:25

Bionic
Reading

Kamiq se oslanja na sigurnosnu i infotainment opremu VW Grupe kako bi se omogućio odabir opreme kakav se obično viđa u skupljim modelima

Škoda je u Hrvatskoj sinoć predstavila svoj urbani mali crossover Kamiq. Ovo je treći i najmanji SUV model u gami Škode, koji spaja agilnost kompaktnog automobila s voznom visinom jednog SUV-a.

U ovoj gami vozila SUV orijentacije Kodiaq je najduži s duljinom od 4697 mm, slijedi Karoq duljine 4382 mm, dok je duljina Kamiqa 4241 mm. Kamiq je od podloge 37 mm viši od novog Škodina kompaktnog modela tvrtke Scala te će brendu omogućiti pristup novim kupcima koji žele automobil visoke kvalitete za gradsku vožnju.

Poput malih SUV vozila Seat Arone i VW T-Roca, Kamiq je izgrađen na platformi MQB VW Grupe. I bit će u izravnoj borbi za naklonost kupaca s novim modelima u sektoru, kao što su Hyundai Kona, Kia Stonic i Citroen C3 Aircross, kao i novim Renault Capturom.

Kakav uzlazni trend ima ova kategorija vozila u Europi, govori i podatak da je prošle godine prodaja malih SUV vozila porasla za 37 posto, na 1,83 milijuna, što je gotovo jednako prodaji kompaktnih SUV vozila od 1,88 milijuna. Što se tiče najvećeg Škodina SUV-a, Kodiaq je bio drugi najprodavaniji srednje veliki SUV u Europi prošle godine iza Peugeota 5008 s nešto više od 66.000 prodanih vozila, dok je Karoq bio deveti u sektoru u svojoj prvoj godini prodaje, s 82.032 prodanih primjeraka, prema podacima JATO Dynamicsa. No u Škodi već sad izjavljuju da će Kamiq biti drugi najprodavaniji SUV tvrtke.

Kamiq se oslanja na sigurnosnu i infotainment opremu VW Grupe kako bi se omogućio odabir opreme kakav se obično viđa u skupljim modelima. Dostupna je standardna poluautonomna tehnologija, što podrazumijeva automatsko kočenje u hitnim slučajevima pri gradskim brzinama i pomoć pri vožnji unutar granica vozne trake. Na izbor kupcima su prilagodljiva cruise kontrola te bočna pomoć side-assist, koja upozorava na pretjecanje automobila straga i pomoć pri parkiranju.

Druga dostupna tehnologija uključuje automatska prednja svjetla, grijani upravljač, grijana sjedala sprijeda i straga te električna vrata prtljažnika. Dodatni sportski ovjes spušta automobil za 10 mm, uz podesive amortizere. Infotainment displej postavljen je malo iznad instrumentne ploče i veličine je 9,2 inča. Takozvana virtualna kabina, tehnologija koja se prvi put pojavila na Audiju, dodatni je zaslon koji zamjenjuje brojčanike ispred vozača.

Automobil je od samog lansiranja na tržište dostupan s četiri motora. Ulazni motor je benzinski 1-litreni trocilindrični motor s turbopunjačom, uz dvije jačine motora; 95 i 115 KS, dok je najjača izvedba benzinskog motora od 150 KS 1,5-litreni četverocilindrični TSI turbo agregat s isključivanjem cilindara pri konstantnim brzinama radi veće ekonomičnosti. Od dizelskih motora na raspolaganju je 1,6-litreni TDI motor snage 115 KS. Što se mjenjača tiče, najslabija izvedba 1.0 TSI ima 5-brzinski ručni mjenjač, dok jači 1.0 TSI motor ima na izbor 6-brzinski ručni i 7-brzinski DSG mjenjač. Najjači 1.5 TSI ima na izbor 6-brzinski ručni i 7-brzinski DSG mjenjač, kao i dizelski 1.6 TDI motor.

  • +19
Škoda Kamiq Izvor: Ostale fotografije / Autor: Z.M.

Tri su opcije opreme na izbor: Active, Ambition i Style.

Ulazna varijanta Active 1.0 TSI snage 95 KS s 5-brzinskim ručnim mjenjačem stoji 121.185 kuna, a najskuplja izvedba je Style 1.6 TDI sa 7-brzinskim DSG mjenjačem, koja stoji 181.046 kuna.