CENTRALNO RAČUNALO U AUTU

Početak električne ere: Novi VW ID.3 opremljen je Continentalovim tehnologijama

Elektroničke arhitekture u novim modelima vozila mijenjaju se: od troznamenkastog broja decentraliziranih upravljačkih jedinica, od kojih neke imaju vlastitu 'inteligenciju', do upotrebe središnjih računala

Elektroničke arhitekture u novim modelima vozila mijenjaju se: od troznamenkastog broja decentraliziranih upravljačkih jedinica, od kojih neke imaju vlastitu 'inteligenciju', do upotrebe središnjih računala

Izvor: Promo fotografije / Autor: Continental

Inovativni koncept ICAS1 omogućuje visoku razinu povezanosti vozila, a zahvaljujući razdvajanju hardvera i softvera, poslužitelj može integrirati i ažurirati Volkswagen aplikacije i softver treće strane

Da su danas moderni automobili premereženi hardverskim i softverskim računalnim rješenjima bez kojih bi njihovo normalno funkcioniranje bilo nemoguće svakim nam je danom sve jasnije. Naravno, kod električnih automobila sve je to još daleko složenije. Elektroničke arhitekture u novim modelima vozila mijenjaju se: od troznamenkastog broja decentraliziranih upravljačkih jedinica, od kojih neke imaju vlastitu 'inteligenciju', do upotrebe središnjih računala.

Novi model VW ID.3 vozi sigurno, daleko i potpuno povezan s tehnologijama Continentala

Novi model VW ID.3 vozi sigurno, daleko i potpuno povezan s tehnologijama Continentala

Izvor: Promo fotografije / Autor: Hardy Mutschler

Njemačka tehnološka tvrtka Continental iz Hanovera, nama možda najpoznatija po proizvodnji guma za gotovo sve vrste vozila, pokreće prijelaz na električnu mobilnost i isporučuje bitne komponente za Volkswagnov novi električni model ID.3. Svojim računalima visokih performansi Continental revolucionira elektroničku arhitekturu vozila. Takozvani In-Car Application Server 1 (ICAS1) služi kao inteligentno sučelje za internet. Također čini središnju komponentu za sva vozila temeljena na modularnom sustavu električnog pogona, uključujući kineske inačice. Uz ID.3, koristit će se i u drugim vozilima serije ID poput VW ID.4. Nadalje, osim ove tehnologije, Continental opskrbljuje bubanj kočnicom integriranom elektromehaničkom funkcijom parkirne kočnice.

Stražnje bubanj kočnice na novom VW ID.4

Stražnje bubanj kočnice na novom VW ID.4

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

Bubanj kočnice u VW ID.3? Sigurno se šalite! Ne, to nije šala, a evo i zašto je ovo rješenje bolje kod električnih automobila od uobičajeno uzevši efikasnijih disk kočnica kod današnjih modernih automobila. Bubanj kočnica, ugrađena u ID.3, pruža brojne pogodnosti, posebno na području električnih vozila, na primjer duži servisni interval do 150.000 kilometara. Zbog zatvorenog i zapečaćenog sustava, kočnice u novom VW ID.3 izrazito su manje podložne koroziji. No, svakako treba reći da su kod ID.3 prednje kočnice s diskom, a straga električna bubanj kočnica s elektromehaničkom funkcijom parkirne kočnice, koja se temelji na principu Simplex (EPB-Si). Posebno je robusna i zahtjeva malo održavanja, što udovoljava sve većim životnim zahtjevima električnih vozila. Uz to, električna parkirna kočnica pruža proizvođačima vozila veću slobodu i više mogućnosti u dizajnu unutrašnjosti vozila, kao i ugradnji sustava pomoći u vozilu. Štoviše, kočioni sustav je prilagodljiv i s tim je pogodan za mini i male automobile kao i za veća vozila, teška do 3,5 tone.

Bubanj kočnica EPB-Si je zatvoreni, zapečaćeni sustav i zbog toga manje sklon koroziji

Bubanj kočnica EPB-Si je zatvoreni, zapečaćeni sustav i zbog toga manje sklon koroziji

Izvor: Promo fotografije / Autor: Continental

Osim toga, Continental je posebno razvio ljetne, cjelogodišnje i zimske gume EcoContact 6, WinterContact TS 850 P i AllSeasonContact, koje smanjuju trošenje i potrošnju energije i tako doprinose najširem mogućem rasponu ID.3. Štoviše, sofisticirano upravljanje termalnim sustavom Continentala osigurava optimalan domet i povećava trajnost baterija u ID.3.

Continental EcoContact6 ljetne gume

Continental EcoContact6 ljetne gume

Izvor: Promo fotografije / Autor: Continental

Koncept poslužitelja revolucionira elektroničku arhitekturu e-vozila

Helmut Matschi, član izvršnog odbora Continentala i voditelj umrežavanja i informiranja o vozilima poslovno područje u Continentalu, kaže: 'S našim računalom visokih performansi (HPC), VW-električni automobili mogu pružiti potpunu vezu i novu dimenziju inteligencije i udobnosti. Zajedno s VW-om i našim partnerima na put smo doveli inovaciju koja je prijelomna za cijelu industriju mobilnosti.'

Inovativni koncept ICAS1 omogućuje visoku razinu povezanosti vozila. Zahvaljujući razdvajanju hardvera i softvera, poslužitelj može integrirati i ažurirati Volkswagen aplikacije i softver treće strane.

Elektroničke arhitekture u novim modelima vozila mijenjaju se: od troznamenkastog broja decentraliziranih upravljačkih jedinica, od kojih neke imaju vlastitu 'inteligenciju', do upotrebe središnjih računala

Elektroničke arhitekture u novim modelima vozila mijenjaju se: od troznamenkastog broja decentraliziranih upravljačkih jedinica, od kojih neke imaju vlastitu 'inteligenciju', do upotrebe središnjih računala

Izvor: Promo fotografije / Autor: Continental

HPC služi kao integrirani ICAS1. Continental je usko surađivao s Elektrobitom na razvoju potpuno povezanog središnjeg HPC-a na posebno stvorenoj platformi za takav HPC. Kao ICAS1 u VW ID.3, HPC je također središnji element za prijelaz na servisno orijentiranu elektroničku arhitekturu. Poslužitelj čini središnje podatkovno središte i vezu između vozila i digitalnog svijeta. Omogućuje instaliranje novih softverskih funkcija i sigurnosnih ažuriranja putem bežične veze u bilo kojem trenutku u budućnosti. Bežična ažuriranja postat će norma. Uz to, inovativni koncept poslužitelja može integrirati i Volkswagen aplikacije i softver nezavisnih proizvođača. Pojednostavljeno je pružanje funkcija kao što je planiranje rute optimizirano za doseg i lokalizacija punionica za električne automobile. Štoviše, Continental je za svoj ICAS1 razvio i takozvanu 'Plug and Charge' (uštekaj i puni) funkciju koja se koristi za kontrolu i pojednostavljenje postupka punjenja vozila. Funkcija će biti dostupna od 2021. Kada je kabel za punjenje priključen, softver u ICAS1 moći će ovjeriti registrirano vozilo na podržanim mjestima za punjenje i preuzeti postupak punjenja i njegovu naplatu na temelju ugovora o punjenju pohranjenog na stražnjem kraju.

VW ID.3

VW ID.3

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!