NULTA EMISIJA

Papa Franjo koristi Toyotu Mirai kao službeni papamobil; mobilnost bez ispuštanja CO₂ ili sitnih čestica

16.10.2020 u 14:57

Bionic
Reading

Duljina ovog ekološkog papamobila je 5,1 metara, a visina (uključujući krov) 2,7 metra, što omogućava Papi da stoji i bude vidljiv okupljenim ljudima

Njegova svetost papa Franjo dobio je na poklon od Japanske katoličke biskupske konferencije (Catholic Bishops’ Conference of Japan ili CBCJ) Toyotu Mirai s pogonom na vodik prilagođenu njegovim potrebama za mobilnošću.

Dva automobila Toyota Mirai predana su papi Franji nakon završetka vatikanske ceremonije kojoj su prisustvovali predstavnici Katoličke crkve, japanske vlade i Toyote. Sjajna je stvar da se Toyota odlučila za svoj FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) koji nadopunjuje dobrotu i osjetljivost Njegove Svetosti prema 'majci zemlji'. Ovaj automobil je jedno od dva vozila Toyota Mirai koje je posebno proizvela Toyota i donirala CBCJ-u za potrebe mobilnosti Svetog Oca tijekom Papinog posjeta Japanu u studenom prošle godine.

Duljina ovog ekološkog papamobila je 5,1 metara, a visina (uključujući krov) 2,7 metra, što omogućava Papi da stoji i bude vidljiv okupljenim ljudima. 'Mirai', riječ koja na japanskom znači 'budućnost', prva je limuzina koja se serijski proizvodi s pogonom na gorivne članke i lansirana je još 2014. To je automobil s nultom emisijom koji se napaja sustavom vodikovih gorivnih ćelija i omogućava domet od oko 500 km, a krajnji rezultat rada pogonskog sklopa je taj da emitira samo vodu.

Papa Franjo duboko se zanima za globalna pitanja okoliša, što je podijelio u svojoj enciklici Laudato si' 2015. Ovo je njegov apel da zaštiti zemlju i sve što nas okružuje, mijenjajući naš način života kako bismo sačuvali svoj 'zajednički dom'. U tom smislu Toyota Mirai doista svaršeno odgovara njegovoj viziji.

Može se primijetiti i da se za razliku od svog prethodnika, koji je u svom službenom vozilu bio zaštićen neprobojnim staklom, Papa se sada vozi na otvorenom automobilu. Na pitanje o nedostatku zaštite nakon što je započeo svoj mandat, legendarno je rekao: 'u mojim godinama nemam puno toga za izgubiti'. Stoga novi papamobil započinje svoju funkciju ne samo kao kočija Svetog Oca, već i pogled u budućnost automobilizma.

Inače, koliko je dobra ova tehnologija svjedoči i REXH2 modularno pomorsko pogonsko rješenje s vodikom kao gorivom, razvijeno na temelju Toyotine tehnologije gorivnih članaka. Uspješno je ispitano u stvarnim uvjetima otvorenog mora na brodu Energy Observer na preko 7000 nautičkih milja, uključujući i prelaske Atlantika. Hibridna tehnologija električne energije dobivene iz vodika u REXH2 čini tihu pomorsku i riječnu mobilnost, bez ispuštanja CO₂ ili sitnih čestica, mogućom.

Prošli tjedan je Energy Observer Developments predstavio ovaj REXH2 na brodu HYNOVA 40, 12-metarski brod proizvođača HYNOVA Yachts, koji se može koristiti kao brod za dnevne izlete ili kao pratnja superjahti. Dok glavni pogon broda Energy Observer čini električna energija dobivena izravno od sunca i vjetra, HYNOVA Yacht je baterijski električni brod, dopunjen produživačem dosega na vodik uz Toyotin gorivni članak u središtu. Uz kapacitet od 12 putnika, to je prvi brod za razonodu opremljen tehnologijom gorivnih članaka i uvodi hibridnu tehnologiju električne energije dobivene iz vodika u širu pomorsku primjenu.

Toyotin modul gorivnih članaka unutar REXH2 daje snagu do 60 kW, te se temelji na postojećoj tehnologiji gorivnih članaka iz Toyote Mirai. Istraživanje i razvoj koje su provodili EODev i Toyota omogućili su savršeno prilagođavanje ove tehnologije izazovnim uvjetima na moru.

'Veselimo se prilici daljnjeg širenja ispitivanja naše vodikove tehnologije na druge oblike pomorske plovidbe. Tragom ugradnje našeg modula gorivnih članaka u brod Energy Observer, dodatno smo ga podesili kako bi se mogao spojiti na Hydrogen Range Extender (produživač dosega na vodik) EODev-a. Zajedno s ekipom iz EODev, pokazali smo da su tehnologije nulte emisije i nulte buke za razne oblike mobilnosti i vrste pogona moguće već danas. Omogućavanje raznih oblika primjene je odlična prilika za izbacivanje ugljika iz korištene energije već danas i doprinos razvoju društva vodika', kaže Thiebault Paquet, Direktor Odjela za poslovanje s gorivnim člancima u Toyota Motor Europe.

Uz ovakvu vrstu projekata, Toyota pojačava svoju širu poslovnu strategiju s tehnologijom gorivnih članaka koja posjeduje prilagodljivost za korištenje u različitim oblicima primjene. Pored proizvodnje modula gorivnih članaka, Odjel poslovanja s gorivnim člancima u Toyota Motor Europe pruža tehničku podršku i stručnost radi osiguravanja optimalnog korištenja modula.

Toyota integrira svoju tehnologiju gorivnih članaka u široku lepezu primjena uključujući automobile, autobuse, kamione, generatore i čamce.

  • +11
Toyota Mirai s pogonom na gorivne članke je novi službeni papamobil Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota