UOČI PREMIJERE

Najava nove generacije GLA: I Mercedes-Benz prelazi na digitalno predstavljanje novih modela

28.11.2019 u 08:30

Bionic
Reading

Novi GLA, osmi model koji zaokružuje trenutnu kompaktnu generaciju automobila Mercedes-Benza, ujedno je i početna razina u obitelji SUV modela ove marke

Mercedes-Benz će po prvi put u svojoj povijesti predstaviti neki svoj novi automobil u formtu čisto digitalne svjetske premijere: novi Mercedes-Benz GLA proslaviti će svoje prvo predstavljanje svjetskoj javnosti na komunikacijskoj platformi Mercedes me media. Zainteresirani mogu pogledati svjetsku premijeru od 14:00 sati 11. prosinca na https://media.mercedes-benz.com/gla, iz bilo kojeg kraja svijeta, a mi ćemo vam u Autozoni na vrijeme omogućiti isto. Nakon toga će svjetska premijera biti dostupna na web stranici u obliku videa na zahtjev.

U pozadini korporativne transformacije, Mercedes-Benz također bilježi nove polazišne točke u komunikaciji. Na primjer, proširena stvarnost nije samo značajka novog modela GLA, već igra i uzbudljivu ulogu u predstavljanju novog modela koje će voditi osobno Ola Källenius, predsjedatelj Daimler AG-a i Mercedes-Benz-a AG, i Gorden Wagener, glavni dizajnerski direktor Daimler Group-a.

Novi GLA, osmi model koji zaokružuje trenutnu kompaktnu generaciju automobila Mercedes-Benza, ujedno je i početna razina u obitelji SUV modela ove marke. Visina novog GLA za više od deset centimetara prelazi visinu svog prethodnika. To omogućava viši, karakterističan položaj SUV sjedala i više prostora za glavu u prvom redu. Prostor za noge straga je također mnogo izdašniji, iako je GLA sada jedan i pol centimetara kraći. Značajke dizajnerskog off-road obilježja uključuju uspravni prednji dio, kratke prevjese sprijeda i straga i zaštitnu oblogu oko cijelog vozila.

Kada je u pitanju sigurnost, novi GLA također je pretrpio daljnji razvoj zahvaljujući sustavima asistencije u vožnji s kooperativnom podrškom za vozača. Proširene funkcije paketa pomoći za vožnju uključuju aktivnu pomoć pri kočenju (Active Brake Assist), funkciju vožnje u zavoju, funkciju držanje trake za slučaj nužde, funkciju upozoravanja prilikom izlaska koja upozorava vozača na približavanje biciklista ili vozila i upozorenje kada se pješaci otkriju u blizini prijelaza zebre.

Novi GLA biti će baziran na Mercedesovoj MFA platformi, uz hatchback A-klasu, limuzinu A-klase, CLA coupé s četvero vrata, karavanskoj izvedbi CLA Shooting Brake i MPV-u B-klasi.

Ova platforma je osnova i za trenutni GLB, najvećeg automobila na toj platformi i novog, najžešćeg konkurenta BMW-ovom X1 i Audijevom Q3. Zbog toga će novi GLA biti konkurent manjim kompaktnim crossoverima kao što su Audi Q2 i Ford Focus Active i zato vjerojatno ima niži profil više sličan automobilu.

Ostali tehnički detalji GLA-a još nisu objavljeni, ali znamo da će on biti usko povezan s A-klasom u pogledu dizajna interijera i tehnologije, motora i mjenjača. To znači da će usvojiti najnoviji Mercedesov touchpad i glasovno upravljani informacijski sustav MBUX, zajedno s naprednijim sigurnosnim značajkama i poboljšanom kvalitetom materijala.

Paleta motora započet će s 1,3-litrenim turbobenzinskim motorom razvijenim u suradnji s Renault-Nissan alijansom. Ovaj motor će biti vjerojatno dostupan u dvije jačine, dok će 2,0-litreni motor zasad biti najjači. U ponudi će biti i 1,5-litreni dizel. Kasnije, nakon lansiranja GLA na tržište, ćemo vidjeti i povratak AMG izvedbe.

Mercedes-Benz GLA - sljedeća generacija Izvor: Promo fotografije / Autor: Daimler AG

GLA će se proizvoditi zajedno s A-klasom u Mercedesovoj tvornici u Rastattu u Njemačkoj. Model A-klasa će poslužiti i kao osnova za budući EQA, električnog hatchbacka koji bi trebao stići sljedeće godine.