‘Greening Freight Package’

Izmijenjena pravila o težini i duljini utiru put naprijed za kamione i autobuse s nultom emisijom

12.03.2024 u 15:16

Bionic
Reading

Europski parlament je dogovorio poboljšana pravila Direktive o težini i dimenzijama, koja bolje izjednačavaju uvjete za igru između kamiona i autobusa s nultom emisijom i dizelskih motora

Europski parlament je dogovorio poboljšana pravila Direktive o težini i dimenzijama, koja bolje izjednačavaju uvjete za igru između kamiona i autobusa s nultom emisijom i dizelskih motora. Danas je to objavilo Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA).

Krajnji rok do 2030. za ispunjavanje najambicioznijih svjetskih ciljeva dekarbonizacije za kamione i autobuse brzo se približava.

Dok proizvođači kamiona i autobusa pojačavaju proizvodnju vozila s nultom emisijom, kupci moraju biti u mogućnosti upravljati njima jednako profitabilno kao i modelima s dizelskim motorom.

Oprezni optimizam u pogledu prijedloga EU-a o težinama i dimenzijama

Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) je u srpnju 2023. iznijelo svoj stav o predloženim promjenama:

Vozila s nultom emisijom zahtijevaju veću težinu, osovinsko opterećenje i više prostora. Revizija Direktive o težinama i dimenzijama (W&D) mogla bi doprinijeti stvaranju jednakih uvjeta za sve s vozilima na konvencionalni pogon, prilagodbu koju su tražili europski proizvođači kamiona i autobusa.

Dok se mnogi sitniji detalji moraju ispeglati, europski proizvođači kamiona i autobusa ohrabreni su nekim od predloženih izmjena Europske komisije. Dodatna dopuštena težina i duljina za teška vozila s nultom emisijom (HDV) važan je korak u pravom smjeru; međutim, to će podržati prijelaz industrije na nulte emisije samo ako je popraćen povećanjem maksimalnih osovinskih opterećenja.

Proizvođači pozdravljaju predloženo povećanje od četiri tone do maksimalne težine vozila s nultom emisijom, povrh trenutnog ograničenja od 40 t odobrenog za teška vozila. Ovo ne samo da će kompenzirati teže tehnologije s nultom emisijom kao što su baterije (a time i teža vozila), već će omogućiti dodatnu nosivost, tj. kamion može prevesti više tereta, budući da te tehnologije s vremenom postaju sve lakše.

Komisija je također prepoznala nekoliko nedostataka u postojećoj W&D Direktivi, kao što su različita pravila za duža i teža vozila na razini država članica – što negativno utječe na učinkovitost prijevoza. Usklađena pravila u državama članicama mogla bi ublažiti trenutne prepreke u prekograničnom prijevozu za proizvođače kamiona i autobusa.

Suzakonodavci sada moraju osigurati da Direktiva o W&D bude prepoznata kao ključni pokretač prijelaza na klimatsku neutralnost. Proizvođači automobila sada pozivaju Parlament i Vijeće da ne odgađaju prijedlog W&D-a i brzo napreduju u uklanjanju prepreka koje bi mogle spriječiti tržište usvajanja kamiona i autobusa s nultom emisijom.

'Postojeća pravila o težinama i dimenzijama više ne odgovaraju svrsi i zapravo kažnjavaju vozila s nultom emisijom, koja su obično teža', izjavio je Thomas Fabian, glavni direktor za gospodarska vozila pri Europskoj udruzi proizvođača automobila (ACEA).

'Povećanje težine od četiri tone i povećanje upterećenja osovine od jedne tone koje je dogovorio Parlament imaju za cilj ispraviti neravnotežu s dizelskim modelima, ali potrebne su daljnje prilagodbe.'

Uz ubrzanu utrku za dekarbonizacijom kamiona i autobusa, skraćeno jednogodišnje vrijeme provedbe za države članice također je značajan napredak. Europski proizvođači kamiona i autobusa sada pozivaju države članice da brzo pokrenu ovaj dokument.