ACEA

[FOTO] Luca de Meo pisao čelnicima EU-a: Prijedlog Euro 7 o emisijama onečišćujućih tvari nameće nerealna ograničenja za industriju

  • Autor: Z.M.
  • Zadnja izmjena 01.02.2023 10:08
  • Objavljeno 01.02.2023 u 10:08
Luca de Meo - predsjednik Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) i izvršni direktor Grupe Renault

Luca de Meo - predsjednik Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) i izvršni direktor Grupe Renault

Izvor: EPA / Autor: STEPHANIE LECOCQ

'Usklađivanje s Euro 7 donijelo bi povećanje troškova koje bi moglo odvratiti kupce od kupnje ovih novih automobila, a to bi moglo produžiti životni vijek voznog parka: što znači da bi stariji automobili, s većim emisijama, ostali dulje na cestama'

Uoči otkrivanja industrijskog plana Green Deal, Luca de Meo - predsjednik Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) i izvršni direktor Grupe Renault - poziva čelnike EU-a da uspostave ambicioznu i strukturiranu automobilsku industrijsku politiku, koja će biti konkurent onima drugih svjetskih regija.

Izvršni direktor Grupe Renault Luca De Meo u razgovoru s francuskim predsjednikom Emmanuelom Macronom na Mondial de l'Automobile, Pariškom sajmu automobila, u Parizu 17. listopada 2022.

Izvršni direktor Grupe Renault Luca De Meo u razgovoru s francuskim predsjednikom Emmanuelom Macronom na Mondial de l'Automobile, Pariškom sajmu automobila, u Parizu 17. listopada 2022.

Izvor: EPA / Autor: GONZALO FUENTES / POOL

Inače, Europsko udruženje proizvođača automobila (European Automobile Manufacturers’ Association ili ACEA) predstavlja 14 najvećih europskih proizvođača automobila, kombija, kamiona i autobusa: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group , Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz, Renault grupa, Toyota Motor Europe, Volkswagen grupa i Volvo grupa.

Europsko udruženje proizvođača automobila (European Automobile Manufacturers’ Association ili ACEA) predstavlja 14 najvećih europskih proizvođača automobila, kombija, kamiona i autobusa

Europsko udruženje proizvođača automobila (European Automobile Manufacturers’ Association ili ACEA) predstavlja 14 najvećih europskih proizvođača automobila, kombija, kamiona i autobusa

Izvor: Ostale fotografije / Autor: ACEA

Zabrinut zbog slabljenja konkurentnosti industrije EU-a na globalnoj sceni, de Meo je uputio ovaj poziv u otvorenom pismu kreatorima politike. 'Naša industrija već dugo ima konkurentsku prednost u lancu vrijednosti vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem', izjavio je de Meo u obraćanju novinarima. 'To više neće biti slučaj s električnim vozilima, barem kratkoročno. Naši konkurenti imaju mnogo karata u svojim rukama koje mi još nemamo, naime uzvodno u opskrbnom lancu baterijskih električnih vozila. Povrh toga, njihova potpora nacionalnih i lokalnih vlasti bila je golema i još uvijek raste u Kini i SAD-u.'

'Doista, kroz Zakon o smanjenju inflacije (Inflation Reduction Act ili IRA), vidimo da Sjedinjene Države potiču svoju industriju u zelenoj tranziciji, dok je europski pristup reguliranje industrije - često na nesinkroniziran način.'

Prijedlog Euro 7 o emisijama onečišćujućih tvari, na primjer, nameće nerealna ograničenja za industriju i čak bi usporio put ka dekarbonizaciji. 'Usklađivanje s Euro 7 donijelo bi povećanje troškova koje bi moglo odvratiti kupce od kupnje ovih novih automobila', upozorio je de Meo. 'Ovo bi moglo produžiti životni vijek voznog parka: što znači da bi stariji automobili, s većim emisijama, ostali dulje na cestama.'

Ako prođe Euro 7 stariji automobili, s većim emisijama, ostali bi dulje na cestama zbog većih cijena novih automobila

Ako prođe Euro 7 stariji automobili, s većim emisijama, ostali bi dulje na cestama zbog većih cijena novih automobila

Izvor: EPA / Autor: FELIPE TRUEBA

'Tvrdimo da bismo mogli postići daleko bolji omjer troškova i koristi ako preusmjerimo ogromna ulaganja koja bi Euro 7 zahtijevao prema elektrifikaciji, čineći električna vozila pristupačnijim i razvijajući tehnologije s nultom emisijom za poboljšanje flote.'

Volkswagen ID.5 u serijskoj proizvodnji u tvornici u njemačkom Zwickauu

Volkswagen ID.5 u serijskoj proizvodnji u tvornici u njemačkom Zwickauu

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

Gledano kao odgovor EU-a na IRA-u, ACEA vjeruje da bi industrijski plan Green Deal - ako se uspješno provede - mogao biti prvi korak za zadržavanje ulaganja u EU, dok istovremeno štiti slobodnu trgovinu diljem svijeta. Sektor se također nada da će Zakon o kritičnim sirovinama (Critical Raw Materials Act) poboljšati domaće kapacitete za vađenje, rafiniranje i preradu sirovina, kao i poboljšati njihovu sigurnost opskrbe. U protivnom će proizvođači vozila iz EU i dalje biti u znatno nepovoljnijem položaju u usporedbi s kolegama iz drugih regija, upozorava ACEA.

Sigrid de Vries, glavna direktorica ACEA-e

Sigrid de Vries, glavna direktorica ACEA-e

Izvor: EPA / Autor: STEPHANIE LECOCQ

ACEA je također objavila svoju prognozu prodaje novih automobila ove godine. 'Unatoč brojnim neizvjesnostima koje su pred nama, tržište bi trebalo krenuti u proces oporavka 2023.', objasnila je glavna direktorica ACEA-e, Sigrid de Vries. 'Očekujemo da će ove godine u cijeloj regiji biti prodano oko 9,8 milijuna novih automobila, što je 5 posto više u odnosu na 2022. Međutim, to ostaje 25 posto ispod razine prije krize iz 2019., što pokazuje da smo još uvijek u osjetljivoj situaciji. U tom kontekstu, još je važnije da naša industrija ojača svoju poziciju na globalnoj sceni.'

Pratite nas na društvenim mrežama:

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!