Obje BEV verzije imaju električni motor smješten naprijed jednake snage (123,5 kW/168 KS) i bateriju identičnog kapaciteta (neto 43 kWh). brzanje od 0-100 km/h za 8,0 s, što je brže i od Pume ST s 1.0L ecoboost mHeV motorom snage 160 KS. Krajnja brzina je ograničena na 160 km/h
Ford je u prosincu prošle godine predstavio potpuno električnu verziju modela Puma, svog najprodavanijeg modela u Europi. Ime njegove BEV verzije je Puma Gen-E, a riječ je o dobro prihvaćenom kompaktnom crossoveru B-segmenta koji s ovom verzijom omogućuje vožnju s nultom emisijom uz zabavnu vožnju i prepoznatljiv vanjski dizajn.
Je li električna Puma doista dobitak za europsku podružnicu Forda, legendarnog američkog proizvođača automobila, provjerili smo na njegovoj međunarodnoj dinamičkoj premijeri u pitoresknoj talijanskoj pokrajini Piemonte, u okolici Torina.
Ono što će zanimati mnoge jest činjenica da BEV verzija dolazi u dvije razine opreme: Puma Gen-E i Puma Gen-E Premium. Obje verzije imaju električni motor smješten naprijed jednake snage (123,5 kW/168 KS) i bateriju identičnog kapaciteta (neto 43 kWh). Pogon im je na prednja dva kotača, a domet im se tek neznatno razlikuje, uglavnom zbog toga što Premium verzija ima veće kotače i donekle težu ugrađenu opremu.
Izrađena u najsuvremenijoj tvornici Ford Otosan u Craiovi u Rumunjskoj, koristeći električne pogonske jedinice proizvedene u Fordovom pogonu u Halewoodu u Velikoj Britaniji, Puma Gen-E predstavlja još jedan korak u Fordovom uvođenju električnih vozila. Recimo kako se tamo proizvode i novo višenamjensko vozilo E-Tourneo Courier i kombi E-Transit Courier.
Vanjski dizajn i dimenzije
Izvana, Puma Gen-E, ne razlikuje se bitno od njegove blagohibridne MHEV verzije pogonskog sklopa, no ipak je poboljšan u nekim detaljima kako bi električnoj Pumi dao jedinstven izgled i povećao aerodinamičnu učinkovitost za povećani domet. Doseg s jednim punjenjem je, naravno, bitna odrednica kad je riječ o potpuno električnim automobilima.
Vanjski dizajn obuhvaća duh Pume najnovije električne verzije koji je čine prepoznatljivijom i aerodinamičnijom. Smjeli dizajn ‘štita’ zamjenjuje konvencionalnu rešetku na MHEV verzijama, dajući svježe lice i inspiriran električnim SUV-om Ford Mustang Mach-E. Standardna su LED projektorska prednja svjetla, LED dnevna svjetla te LED stražnja svjetla.
Premium Puma Gen-E verzije ima i opcionalna tehnologiju (Dynamic Matrix LED with Glare-Free High Beam) dinamičkih matričnih LED prednjih svjetala, koja koristi prediktivna dinamička svjetla za zavoj kako bi pratila cestu ispred sebe i osvjetljavala više svjetla tamo gdje je najpotrebnije, te prilagođava uzorak snopa za najbolji pogled, bilo da se prelazi grad ili se vozi na neosvijetljenoj autocesti.
Sportski stražnji spojler i jedinstveni dizajn aluminijskih naplataka doprinose električnoj pojavnosti vozila i pomažu električnoj Pumi da učinkovitije ‘probija’ zrak za još bolje performanse. Iz Forda su rekli da samo ovaj stražnj spojler na Gen-E verziji donosi oko 15 posto bolju aerodinamiku.
Što se vanjskih dimenzija tiče, Puma Gen-E mjeri: duljina 4214 mm, širina 1805 mm (s otvorenim retrovizorima 1930 mm), visina 1555 mm, međuosovinski razmak 2588 mm. Visina od podloge je 129 mm, a krug okretanja 10,5 m između rubnika.
Težina Gen-E verzije je 1563 kg (Predstavlja najlakšu masu praznog vozila uz pretpostavku da je vozač težak 75 kg i da su razine tekućina pune, ovisno o proizvodnim tolerancijama i ugrađenim dodacima itd. Težine predstavljaju osnovnu specifikaciju modela bez panoramskog staklenog krova.). Može vući prikolicu od 750 kg (kočenu ili nekočenu).
Što se prtljažnika tiče, Puma se i inače može pohvaliti s izvrsnim volumenom, a električna verzija nudi još veću učinkovitost prostora zahvaljujući kompaktnom električnom pogonskom sklopu. Pumin inovativni MegaBox prtljažnik povećan je u GigaBox volumena 145 l, što znači do 574 litre prostora za prtljagu s postavljenim stražnjim sjedalima – više nego što mogu ponuditi neki veći SUV-ovi.
Prednji prtljažnik (tzv. frunk) od 43 litre dobro iskorištava prostor koji je oslobodio benzinski motor, idealan za pohranu dodatne opreme kako bi se mogla izvaditi čak i ako je prtljažnik pun. Maksimalni volumen prtljažnika s polegnutim naslonima stražnjih sjedala i do krova sada iznosi 1283 l. Premium verzija ima standardna električno podizna vrata prtljažnika.
Tri su dimenzije aerodinamičkih aluminijskih kotača na raspolaganju, u početnoj razini opreme su standardni 17-colni kotači s gumama dimenzija 215/55R17, za Premium razinu opreme su standardni 18-colni kotači s gumama dimenzija 215/50R18 (u našem slučaju) i opcijski 19-colni kotači s s gumama dimenzija 225/40R19. Standardan je i set za popravak guma s kompresorom, umjesto rezervnog kotača.
Što se vanjskih boja karoserije tiče, Gen-E ima 6 nijansi: Frozen White bijelu, Agate Black crnu, Solar Silver srebrnu (metalik), Digital Aqua Blue plavu (metalik), Electric Yellow žutu troslojnu (bez nadoplate) te Fantastic Red crvenu (tonirani prozirni premaz). Podsjetimo, MHEV verzije imaju standardno 7 boja karoserije: Blazer Blue plavu, Frozen White bijelu, Cactus Gray sivu, Agate Black crnu, Solar Silver srebrnu, Desert island Blue plavu te Fantastic Red crvenu.
Puma Gen-E nudi i crni krov, koji je dostupan uz boje - Solar Silver srebrnu, Electric Yellow žutu, Fantastic Red crvenu i Digital Aqua Blue plavu.

Unutrašnjost
U kabini Pume Gen-E, oštar i moderan dizajn nastavlja se s dva zaslona visoke razlučivosti nadohvat ruke vozaču. Tu su 12,8-inčni digitalni zaslon s instrumentima i 12,0-inčni središnji infotainment zaslon osjetljiv na dodir.

Fordov infotainment sustav SYNC 4 najnovije generacije ima navigaciju povezanu s oblakom kako bi se lakše snalazili u gradskom prometu, s bežičnim Apple CarPlayom i Android Autom što znači da se aplikacije i informacije sinkroniziraju između pametnih telefona i automobila bez upotrebe kabela. Ugrađena Alexa omogućuje vozačima korištenje glasovnih naredbi kako bi saznali kada je njihov omiljeni restoran otvoren ili dodali artikle na popis za kupovinu.
Nova, podignuta središnja konzola pruža praktičan prostor za odlaganje osobnih predmeta koji bi inače zatrpavali džepove na vratima. Klizni naslon za ruke pomiče se kako bi se pronašao najudobniji položaj na dugoj vožnji, a tu je i bežično punjenje telefona tako da se telefoni dopune na kraju putovanja. Tu je i ambijentalno osvjetljenje, a Premium ima i aluminijske pločice za prednja vrata s logotipom.
U početnoj razini opreme tu su i sportska prednja sjedala s platnenim presvlakama. Vozačko i suvozačko sjedalo standardno su podesiva u četiri smjera s lumbalnim podešavanjem. Premium razina nudi i presvlake sjedala Sensico/neo Suede ebony sjedala sa šivim šavovima.
Zanimljivo je i 'kolo' volana s dvostrukim krakovima koje zapravo ima gotov ravni i donji dio, a sam 'promjer' je prilično velik što vožnju čini laganom. Presvučen je Sensico umjetnom kožom i dobro leži u rukama.
Opcijski je u ponudi i otvorivi panoramski krov. Zimski paket sadrži: grijana prednja sjedala, grijano vjetrobransko staklo, grijani upravljač.
Ulazna razina opreme nudi audio sustav sa šest zvučnika, a Premium razina opreme dodaje Bang&Olufsen vrhunski audio sustav s 10 zvučnika (uklj. Subwoofer) 575W i otključavanje bez ključa.
ADAS sustavi pomoći vozaču
Napredni sustavi pomoći vozaču smanjuju umor vozača, s dostupnim sustavima pomoći za održavanje vozne trake, upozorenjem na vožnju u pogrešnom smjeru i upozorenjem na promet u križnom prometu s aktivnim kočenjem.
Advanced Driver Assistance pack (ADAS) uključuje sljedeće: vanjski retrovizori, električno podesivi, preklopivi i grijani, s logo lampom i bočnim pokazivačem smjera, Sustav za ublažavanje sudara (kamera i radar), intelligent Speed Assistant, Adaptivni tempomat, Sustav upozorenja i zadržavanja vozila unutar prometne trake, napredno prepoznavanje prometnih znakova brzine, kamera od 360 stupnjeva, BLiS sustav za prepoznavanje vozila u mrtvom kutu, prednji parking senzori, pomoć pri kretanju unatrag.
Inteligentni adaptivni tempomat sa Stop & Go funkcijom i centriranjem trake glatko ubrzava i koči kako bi se vozač osjećao prirodnije, a može koristiti i prediktivnu pomoć pri brzini za podešavanje brzine krstarenja u zavojima na cesti, kružnim tokovima i pri ulasku ili izlasku s autocesta.
U gradu, dostupan sustav kamera s 360-stupanjskim pogledom može prikazati pogled iz ptičje perspektive za ulazak i izlazak iz onih neugodnih višekatnih prostora.
Pogonski sklop i litij-ionska NMC tipa
Potpuno električna Puma Gen-E ima električni motor smješten naprijed jednake snage (123,5 kW/168 KS) i bateriju identičnog kapaciteta (neto 43 kWh) u obje opcije BEV Pume. Elektromotor ima najveći okretni moment od 290 Nm, za pogon na prednja dva kotača.
Što se performansi tiče, Puma Gen-E ima ubrzanje od 0-100 km/h za 8,0 sekundi, što je brže i od Pume ST s 1.0L ecoboost mHeV motorom snage 160 KS s 7-stupanjskim automatskim mjenjačem. Krajnja brzina električne Pume je ograničena na 160 km/h.
Novi električni pogonski sklop pojačava iskustvo vožnje Pume i pruža iznimnu učinkovitost od 13,1 kWh/100 km. Sama baterija je litij-ionska NMC tipa.
Puma Gen-E nudi do 376 km s punim punjenjem, dok do 523 km gradskog dometa znači dane gradskih putovanja bez punjenja. Spojen na brzi DC punjač snage 100 kW, punjenje od 10-80 posto traje otprilike 23 minute, uz uvjet da ste prethodno na vrijeme pretkondicionirali bateriju. Ford osigurava osmogodišnje/160.000 km jamstvo na bateriju.
Puma Gen-E također olakšava vožnju u gradu i izvan njega. Pojednostavljena elektronička ručica mjenjača iza kola upravljača čini prebacivanje između pogona, neutralnog i vožnje unatrag jednostavnim kao posezanje za pokazivačima smjera, s upravljanjem vrhom prsta. Mogućnost odabira vožnje jednom papučicom čini kretanje kroz gradski promet još praktičnijim bez obzira u kojem od četiri načina vožnje krstarite.Vozač ima na izbor četiri načina vožnje: Normal, ECO, Sport i Slippery (za npr. sklisku podlogu zimi)
U vožnji Puma Gen-E djeluje vrlo uvjerljivo, jer je i inače jaka konstrukcija vozila sada ojačana baterijom smještenom u podu. Naravno, težište je nisko, niže nego na MHEV verziji. Električni pogon osigurava tihu vožnju, pa se možete opustiti uz odlični B&O premium audio sustav, kao u slučaju našeg isporbanog modela. Upravljanje je precizno i reakcije upravljača su vrlo brze.
Kočnice su odgovarajuće, iako će vas možda začuditi da su straga bubanj kočnice, no kod električnih vozila vrijede neka druga pravila, pa s time nećete imati problema.
Što se cijena kod nas tiče, Puma Gen-E kreće od 31.395 eura, a Puma Gen-E Premium verzija od 33.490 eura.