Prvi dojmovi

[FOTO] Bili smo na premijeri Opel Grandlanda X Hybrid4; Moćan plug-in ima hibridni pogon za zeleniju budućnost

31.01.2020 u 08:59

Bionic
Reading

Ovaj prvi Opelov puni hibrid pokreće 1.6-litreni turbobenzinac i dva električna motora za ukupnu sistemsku snagu do 300 KS, a okretni moment je nevjerojatnih 520 Nm

Opel je za hrvatske i slovenske autonovinare organizirao premijeru SUV modela Grandland X Hybrid4, svog prvog plug-in hibridnog električnog vozila koji kombinira snagu 1,6-litrenog benzinskog motora i dva električna motora. Opel Grandland X Hybrid4 dio je strategije njemačkog proizvođača automobila za postizanje budućih ciljeva CO2. Uz novi Opel Corsa-e, on pridonosi elektrifikaciji cjelokupnog portfelja proizvoda do 2024. godine.

Za premijeru je odabrana zračna luka EuroAirport Basel Mulhouse Freiburg na tromeđi Švicarske, Francuske i Njemačke, otkuda je praktična provjera pravih sposobnosti ovog elektrificiranog modela krenula u pitoreskno područje Schwarzwald (njem.: 'crna šuma') šumsko-brdsko područje u jugozapadnoj Njemačkoj, u saveznoj državi Baden-Württemberg.Sa zapada i juga okružena je dolinom rijeke Rajne, a na istoku dolinom rijeke Neckara. Najviši vrh je Feldberg (1463 m). Ime 'crna šuma' potječe od tamne boje crnogoričnih šuma koje rastu u tom kraju, a na području Schwarzwalda nalazi se izvor rijeke Dunav.

Sam plug-in model Grandland X Hybrid4 svoju je svjetsku premijeru imao na autosalonu IAA u Frankfurtu ujesen 2019. godine. No naravno, model Opel Grandland X kompaktni je crossover SUV, kojeg je njemački proizvođač Opel, dio grupacije PSA, službeno predstavio na IAA u Frankfurtu u rujnu 2017. godine, a u prodaju je stigao u rujnu iste godine. Temelji se na PSA EMP2 platformi i usko je povezan s drugom generacijom Peugeota 3008. Grandland X zamjenjuje model Opel Antaru, a od kolovoza 2019. i Opel Zafiru, a trenutno se prodaje u Europi i Južnoj Africi. Proizvodnja svih modela Grandland X je u njemačkom pogonu Opela u Eisenachu, u fleksibilnom proizvodnom procesu koji se može prilagoditi trenutnim potrebama tržišta za pojedinim izvedbama ovog modela.

Riječ je kompaktnom automobilu dimenzija; dužina 4477 mm, širina 1856 mm (bez retrovizora), visina 1609 mm, dok mu je međuosovinski razmak 2675 mm.

Opel Grandland X Hybrid4 pokreće 1.6-litreni turbobenzinac i dva električna motora za ukupnu sistemsku snagu do 300 KS (221 kW), okretni moment je nevjerojatnih 520 Nm. Prema WLTP1, potrošnja goriva (ponderirano, kombinirano) je 1,4-1,3 l/100 km, emisija CO2 32-29 g/km (NEDC2: 1,6-1,5 l/100 km, 36-34 g/km CO2). Četverocilindrični motor s unutarnjim izgaranjem snage 200 KS (147 kW) posebno je dizajniran da zadovolji potrebe hibridnog vozila. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je sjajnih 6,1 sekundi, a maksimalna brzina Grandlanda X Hybrid4 iznosi 235 km/h i nije elektronički ograničena. Praktična provjera na njemačkim autocestama, bez ograničenja krajne brzine u spomenutom područji, nam je tu privilegiju i omogućila, iako nismo stisnuli 'gas do daske', no bili smo vrlo blizu te cifre. Ipak pazili smo na sigurnost ostalih sudionika u prometu, ali i ograničenja krajnje brzine od 210 km/h zimskih pneumatika dimenzija 205/55R19 . U biti nam je više bila zanimljiva činjenica o potencijalnoj snazi ovako deklariranog plug-in hibridnog pogona od ukupno 300 KS.

Električna jedinica sastoji se od dva elektromotora sprijeda i straga. Snaga prednjeg električnog pogona odgovara 81 kW (110 KS), a snaga stražnjeg 83 kW (113 KS). Prednji elektromotor prenosi snagu na prednje kotače pomoću elektrificiranog 8-brzinskog automatskog mjenjača. Drugi elektromotor i diferencijal integrirani su u stražnju osovinu. Ovaj drugi električni pogon pretvara Grandland X Hybrid4 u vozilo s trajnim pogonom na svim kotačima s optimalnom vučom.

Opel Grandland X Hybrid4 može proći do 59 kilometara u čisto električnom načinu vožnje u WLTP1 voznom ciklusu (67-69 km prema NEDC2). Studije su pokazale da u Njemačkoj 80 posto svih dnevnih putovanja prelazi udaljenost ispod 50 km, tako da bi za te kupce Grandland X Hybrid4 mogao cijelo vrijeme potencijalno voziti sa nultom emisijom. Slični se podaci tako mogu uzeti i za Hrvatsku.

Treba spomenuti da osim modela Grandland X Hybrid4 s pogonom na sve kotače, u ponudi se nalazi i verzija Hybrid - FWd s pogonom na prednja dva kotača. U ovoj verziji snaga benzinskog motora je 180 KS (132 kW), a najveći okretni moment motora s unutarnjim izgaranjem je 300 Nm pri 3000 okr/min. Njegov domet čisto na struju je 57 km prema WLTP-u.

Prvi Opelov hibridni pogon na sve kotače kombinira ono najbolje od električnog pogona i motora s unutarnjim izgaranjem - za snažne performanse i koristan električni raspon. Dinamičnu vožnju u svakom trenutku osiguravaju četiri načina vožnje: 'električni', 'hibridni', 'pogon na sve kotače' i 'sport', omogućujući vozačima da prilagode karakteristike automobila njihovim željama ili specifičnim uvjetima vožnje. Na primjer, odabirom 'Hybrid' automobil može automatski odabrati svoj najučinkovitiji način pokretanja, s mogućnošću prelaska na 'Electric' za vožnju sa nultom emisijom kada dosegnu centar grada. 'E-save' mod štednje omogućava zaštitu električne energije pohranjene u visokonaponskoj bateriji za kasniju upotrebu, npr. za vožnju na područjima koja su ograničena na električna vozila. 'Sport' omogućava dinamičniju vožnju kombinirajući snagu motora i elektromotora. Odabirom 'AWD' omogućuje se maksimalna trakcija na svim vrstama cesta.

Kako funkcioniraju 4 načina vožnje?

'Hibridni' način rada fokusira se na optimizaciju potrošnje goriva u vozilu. Motor s izgaranjem i električni motori djeluju zajedno ili naizmjenično, ovisno o uvjetima vožnje i stilu vožnje.

U načinu rada "Electric", Grandland X Hybrid4 pokreće isključivo električna energija. U većini slučajeva pogon se isporučuje sa stražnjim elektromotorom, plus prednjim motorom kada vozaču treba više snage pritiskom na gas. Prilikom pokretanja, motor za izgaranje privremeno je dodatno uključen radi maksimalne snage. Najveća brzina u čistom električnom pogonu je 135 km/h.

U načinu rada 'pogon na svim kotačima' Grandland X Hybrid4 pokreću prednji i stražnji kotači. Najveća brzina u pogonu na sve kotače iznosi 135 km/h.

Način 'Sport' kombinira snagu motora s izgaranjem i električni motor za posebno dinamičan stil vožnje. Izlazna snaga sustava jednaka je najvećoj izlaznoj snazi ​​motora s unutarnjim izgaranjem plus električna snaga motora u određenom vremenskom trenutku. Na primjer, Grandland X Hybrid4 s benzinskim motorom snage 200 KS (147 kW) i dva elektromotora (sprijeda / straga: 81 / 83 kW) i jednom baterijom od 90 kW ima sistemsku snagu do 300 KS (221 kW).

Osim što pokazuje kako Opel demokratizira inovacije s najnovijim pogonskim sustavima, Grandland X Hybrid4 pokazuje kako Opel brine o potrebama svojih kupaca. Na primjer, baterija je ugrađena ispod stražnjih sjedala kako bi se optimizirao prostor u unutrašnjosti i prtljažniku.

Budući da je struja jeftinija od benzina, vozači mogu uštedjeti novac kada redovito dopunjavaju bateriju, umjesto što u samo vozilo ulijevaju fosilno gorivo. Ovisno o lokalnim cijenama i pređenim udaljenostima, to može značajno sniziti račune za energiju. Vrijeme punjenja ovisi o vrsti punjača koji koristite. Uz kabel isporučen s vozilom za punjenje iz kućne utičnice, Opel će nuditi uređaje za brzo punjenje na javnim postajama i 'zidne kutije' kod kuće. Na primjer, baterija se može u potpunosti napuniti za otprilike dva sata pomoću 7,4 kW Wall box-a.

Da bi punjenje bilo još praktičnije, Grandland X Hybrid4 će imati koristi od namjenskih rješenja za elektrificirana vozila koja pruža Free2Move Services, marka PSA Group-e za mobilnost. Lako ih je koristiti putem aplikacije 'myOpel'. Ponuda će uključivati ​​kartu za punjenje, koja će omogućiti pristup više od 125.000 točaka za punjenje u Europi, i planer putovanja, koji sugerira najbolje rute na temelju preostalog dometa automobila i prikazuje lokaciju stanica za punjenje duž rute. Povezana navigacija putem Navi 5.0 IntelliLink infotainment sustava vodi računa o pronalaženju ruta i vodilja do odabrane stanice za punjenje. Aplikacija 'myOpel' omogućava provjeru stanja napunjenosti baterije ili programiranje vremena punjenja na zidnoj kutiji kod kuće. Vlasnici Grandland X Hybrid4 također mogu prilagoditi klimu ili grijanje pomoću 'daljinskog upravljača' iz udobnosti svoje dnevne sobe.

Grandland X Hybrid4 nudi i novu OpelConnect uslugu. Korisne funkcije, poput Navigacije uživo s prometnim informacijama u stvarnom vremenu, provjere ključnih podataka o vozilu putem aplikacije, izravna veza s pomoći na cesti i hitnim pozivom, daju vozaču i putnicima dodatni mir. Pomoć možete dobiti u roku od nekoliko sekundi crvenim gumbom. Ako se zatezači sigurnosnih pojaseva ili zračni jastuci aktiviraju, poziv za hitnu pomoć aktivira se automatski.

Kako bi se dodatno poboljšala učinkovitost, Grandland X Hybrid4 ima regenerativni sustav kočenja kako bi se povratila energija proizvedena pri kočenju ili usporavanju. Za tu svrhu se koristi 'B-funkcija' pomicanjem ručice automatskog mjenjača.

Za daljnje korištenje visokonaponskog električnog sustava, Grandland X Hybrid4 opremljen je električnim kompresorom za klimatizaciju i električnim grijačem.

Prvi dojmovi s ovom plug-in hibridnom verzijom Grandlanda X su odlični, jer ovaj pogon stvarno pokazuje svoju moć, ovjes je primjereno dobar. Mala zamjerka ide osjećaju upravljanja na zavojitim regionalnim cestama kada je uključena funkcija održavanje u voznoj traci. Naravno, u unutrašnjosti Grandlanda X Hybrid4 nedostaje moderno digitalno uređenje kokpita, ali se osjeća i izostanak kvalitetnijih, profinjenijih materijala kabine poput onih za gornju ploču. No to je nešto na što će sam proizvođač voditi računa kada bude išao u osvježenje aktualne linije Grandlanda X. Uostalom, da Opel to zna, vidjeli smo i u posljednjoj generaciji npr. modela Astra. Ionako, nam je primarna zadaća bila isprobati funkcionalnost i efikasnost plug-in hibridnog pogona, i što se nas tiče on zaslužuje maksimalnu ocjenu.

Za kraj, cijena plug-in hibrida s pogonom na prednja dva kotača kreće od verzije opreme Enjoy s 310.799 kuna, a model Grandland X Hybrid4 s pogonom na četiri kotača kreće od verzije opreme Innovation po cijeni od 359.116 kuna sa svim davanjima. Prve isporuke ovog potonjeg modela očekuju se već u veljači, a Hybrid model s pogonom na prednjim kotačima od travnja ove godine.

Opel nudi garanciju od 8 godina ili 160.000 km.

  • +38
Opel Grandland X Hybrid4 Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.