pilot projekt

[FOTO] Audi predstavio filtar za finu prašinu za električna vozila: A znate li otkud dolazi fina prašina u cestovnom prometu?

09.11.2022 u 11:14

Bionic
Reading

Filtarskim elementom upravlja se preko promjenjivog ulaza zraka za hlađenje, a njegova mehanička funkcija usporediva je s onom usisavača. Po sličnom principu, sitne čestice prašine ostaju zaglavljene u filteru i zrak i dalje može strujati kroz njega

Audi je objavio kako u pilot projektu radi s dobavljačem MANN+HUMMEL na razvoju filtra čestica za električne automobile Audi Urban Purifier koji skuplja čestice iz okolnog područja. Tijekom vožnje i punjenja, već će pomoći u poboljšanju kvalitete zraka u gradovima tijekom prve pilot faze. Ova inovativna tehnologija je prikazana na Greentech Festivalu u Londonu, koji se održavao 13. i 14. listopada.

Bez obzira na pogonski sustav vozila, 85 posto fine prašine u cestovnom prometu uzrokovano je kočnicama, gumama ili abrazijom ceste. Najmanje čestice prašine, jedva uočljive golim okom, veličine su svega nekoliko mikrometara i promjera od samo 10 mikrometara te se stoga mogu lako udahnuti. Prošle godine Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) preporučila je znatno niže granice čestica nego u prošlosti, ali prema mišljenju stručnjaka, bilo bi nemoguće uskladiti se s tim novim vrijednostima u mnogim urbanim područjima u Njemačkoj.

Pasivno filtriranje tijekom vožnje, aktivno filtriranje tijekom punjenja

Audi stavlja održivost u središte svojih aktivnosti i preuzima odgovornost za okoliš i društvo. Tvrtka nastoji proizvodnju učiniti neto-ugljično neutralnom i smanjiti emisije gdje je to moguće. Zajedno s dobavljačem MANN+HUMMEL, Audi je sada razvio filtar za prednji kraj koji može skupljati čestice iz okoline; funkcionira slično stacionarnim sustavima koji se već koriste u nekim gradovima. Mobilna inačica osigurava ne samo apsorbiranje vlastitih emisija čestica automobila, poput onih Audi e-trona, već se mogu apsorbirati i emisije drugih vozila – točno tamo gdje se stvaraju.

Pilot projekt pokrenut je 2020. i trajat će četiri godine, Fabian Groh, voditelj projekta u razvoju sustava priključaka u tvrtki AUDI AG, objašnjava: 'Ovaj filtar čestica primjer je naše težnje za inovacijama za dobrobit svih i uspješnog suradnja sa specijaliziranim dobavljačima. Puno toga već danas radimo samoinicijativno. Predviđamo da će to također postati zakonska obveza u budućnosti.'

Filtar je integriran u postojeći protok zraka u vozilu ispred hladnjaka tako da je potrebno samo nekoliko izmjena na automobilu, čime se smanjuju troškovi. Filtarskim elementom upravlja se preko promjenjivog ulaza zraka za hlađenje, a njegova mehanička funkcija usporediva je s onom usisavača. Po sličnom principu, sitne čestice prašine ostaju zaglavljene u filteru i zrak i dalje može strujati kroz njega.

Do sada je filtar korišten u testnim vozilima Audi e-tron. Tijekom vožnje pasivno filtrira putem kretanja vozila; zrak struji kroz sustav filtera koji hvata i najmanje čestice. Druga mogućnost je filtriranje tijekom stacionarnog punjenja. Ventilator koji je već ugrađen u svako električno vozilo prenosi okolni zrak kroz hladnjak – sustav koristi prednost ovog procesa i tako može aktivno filtrirati zrak koji struji kroz njega, koristeći filtar za finu prašinu, osiguravajući apsorpciju najsitnijih čestica, čak i kada stacionarni. Ovo je idealno za korištenje u urbanim sredinama, gdje je zagađenje česticama puno veće nego u ruralnim područjima.

Učinkovitost dokazana kroz testove izdržljivosti

Procjene provedene na testnim vozilima nisu korištene samo za analizu učinkovitosti filtara, već i za određivanje utječe li tehnologija na cjelokupnu upotrebu vozila. Nakon više od 50.000 kilometara testova izdržljivosti na Audi e-tronu, odgovor je bio jasan: filtri nemaju negativan učinak na rad električnog vozila, uključujući vruće ljetne dane ili tijekom brzog punjenja.

  • +4
Audi Urban Purifier - filtar za finu prašinu za električna vozila Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi

Sustav je toliko učinkovit da se, ovisno o scenariju uporabe, Audi e-tron čestice potpuno filtriraju u visoko zagađenom gradu kao što je Stuttgart. U još zagađenijim gradovima emisije fine prašine mogu aktivno i pasivno apsorbirati do tri vozila u tipičnom scenariju kupca. Kako bi sustav bio još učinkovitiji, Audi radi s MANN+HUMMEL-om na povezivanju s postojećim senzorima kao što su meteorološke stanice, a uz to planiraju razviti logiku prikaza u vozilu, omogućujući putnicima da utvrde kada je sustav aktivan i koliko ima već filtriran.

Sustav filtera s visokim udjelom recikliranih materijala

Filter je jednostavan za održavanje i mora se zamijeniti tek kada se dosegne redoviti servisni interval. Analiza životnog ciklusa cijelog sustava filtera pokazala je da će on imati 14,9 kg ekvivalenta CO2. Osim toga, sam filter se sastoji od 15 posto recikliranog materijala, a cijeli sustav je 60 posto recikliran.