ZANIMANJE KOJE SE TRAŽI

Zavladala jagma za hrvatskim vozačima

10.03.2014 u 14:45

Bionic
Reading

Traži se čak sto vozača kamiona iz Hrvatske za rad u Kanadi. Uvjeti su odlični: godišnja plaća od 35 do 49 tisuća eura, put u Kanadu plaća poslodavac, kao i novac koji je potreban za preživljavanje do prve plaće. Ovakvih oglasa bit će sve više, posebice za rad u zemljama Europske unije. U Njemačkoj recimo nedostaje 16.000 vozača autobusa, a Miljenko Gočin, predsjednik Sindikata hrvatskih vozača, kaže nam da će u EU do 2020. nedostajati milijuna vozača

Iako smo sami skloni podcjenjivanju, inozemni poslodavci cijene radnike iz Hrvatske. 'Tražimo vozače i iz mnogih drugih zemalja, ali Hrvati su poznati kao najmarljiviji i najpredaniji radnici, stoga smo sigurni da će se odlično uklopiti', kaže Michael Patterson, direktor Pro Hire Solutions, agencije koja traži vozače preko portala MojPosao.

Iako ponuda iz Kanade zvuči primamljivo, Gočin kaže kako su naši vozači najzainteresiraniji za europske zemlje koje, s obzirom da rade na području EU, no za domaćeg poslodavca, poznaju kao vlastiti džep. Posebice Njemačku, Dansku, Švedsku, Italiju. Upravo su u Italiji plaće vozača oko dvije tisuće eura mjesečno, u Njemačkoj od 2500 do tri tisuće eura, u Švedskoj i Danskoj oko 3500. U Hrvatskoj je pak većina vozača zaposlena na minimalac od dvije-tri tisuće kuna dok još pet-šest tisuća kuna dobiju na crno, na ruke.

'Uza sve te plaće, čovjek ima i društveni život i slobodno vrijeme. U Hrvatskoj se radi od ponedjeljka do subote. U subotu dođeš doma i u nedjelju navečer već krećeš dalje', kaže Gočin. Tako da postoji izuzetno velik interes za radom u inozemstvu što će, tvrdi, dovesti do deficita vozača u Hrvatskoj. Tada ćemo, kaže kritizirajući odnos politike prema njima, uvoziti vozače iz Rumunjske i Bugarske s kojima su Talijani već imali loših iskustava.

Da je potreba za vozačima u EU velika, govori i činjenica da će u Europskoj uniji nedostajati 20.000 vozača jer ih velik dio odlazi u mirovinu, a ne školuju se novi. Tu vidi veliku šansu za hrvatske prijevoznike, no tvrdi da šansu ne vide vladajući.

'Mi pokušavamo u Hrvatskoj skrenuti pozornost na to i da stavimo glave skupa. Zahtijevamo od Vlade da nam omogući predispozicije da do 2020. preuzmemo dio tog posla, a ne da nam vozači odlaze. Država nam mora skinuti davanja iz goriva koja plaćamo za razvitak autocesta i željeznica, osloboditi nas nameta da budemo konkurentniji u Europskoj uniji. Međutim, u ovom trenutku smo sektor bez resornog ministra s obzirom da imamo čovjeka koji se bavi prodajom poduzeća, a ni u jednom trenutku nije saslušao nikoga o potencijalu', zaključuje Gočin.