institut za društvena istraživanja

Zastrašujuće: Školarce na Baniji potres uzdrmao više od korone! Posljedice će još dugo osjećati cijela Hrvatska

28.09.2021 u 13:00

Bionic
Reading

Istraživanje u kojem je sudjelovalo više od 5329 učenika iz tri generacije - 6. i 8. razred osnovne škole i završni razred srednje škole - te 1445 učitelja i nastavnika pokazalo je da su potresi imali negativan utjecaj na živote značajnog dijela njih

Ne smije se zanemariti negativan utjecaj koji su potresi imali i dalje imaju na živote velikog broja učenika i zaposlenih u školama. Zanemarivanje ovog pitanja društveno je izrazito neodgovorno i može imati značajne posljedice na pojedince, lokalne zajednice i hrvatsko društvo u cjelini. Poruka je to koju su s Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu poslali nakon što su objavljeni prvi rezultati učinaka potresa na sustav odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj.

Institut za društvena istraživanja u Zagrebu naime u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske provodi istraživačko-razvojni projekt 'Nacionalno praćenje učinaka pandemije bolesti Covid-19 i potresa iz 2020. godine na organizaciju odgojno-obrazovnih procesa i dobrobit učenika i odgojno-obrazovnih djelatnika u Republici Hrvatskoj'.

Rezultati o učincima pandemije predstavljeni su krajem kolovoza, a objavljeni su prvi rezultati učinaka potresa na sustav odgoja i obrazovanja.

U ovom dijelu istraživanja sudjelovali su učenici i zaposlenici u 52 osnovne i srednje škole iz Sisačko-moslavačke županije, Zagrebačke županije i Grada Zagreba. U istraživanju je sudjelovalo više od 5329 učenika iz tri generacije (6. i 8. razred osnovne škole i završni razred srednje škole) te 1445 učitelja i nastavnika, a pokazalo je da su potresi imali negativan utjecaj na živote značajnog dijela učenika.

  • +16
Petrinja 250 dana nakon potresa Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Također:

  • procjena negativnosti utjecaja potresa raste s dobi i posebno je istaknuta kod učenika iz Sisačko-moslavačke županije (SMŽ)
  • dvije trećine maturanata iz te županije i polovica učenika završnih razreda srednjih škola iz Grada Zagreba smatraju da su potresi negativno utjecali na njihove živote
  • za učenike iz Sisačko-moslavačke županije negativan utjecaj potresa nadmašuje negativan utjecaj pandemije bolesti COVID-19
  • kako istraživanje pokazuje, 31,7 posto maturanata iz Sisačko-moslavačke županije te njih 28,8 posto iz Zagreba iskazuje da su potresi u priličnoj mjeri ili izrazito negativno utjecali na osjećaj sigurnosti u školi, a za učenike iz Sisačko-moslavačke županije još je izraženiji negativan utjecaj potresa na osjećaj sigurnosti kod kuće
  • 22,1 posto učenika završnih razreda srednjih škola Sisačko-moslavačke županije smatra da su potresi imali izrazito negativan utjecaj na učeničku dobrobit.
  • u Sisačko-moslavačkoj županiji 89,7 posto učitelja i nastavnika izjasnilo se da su potresi negativno utjecali na njih osobno i na rad škole - u Gradu Zagrebu to je ustvrdilo 60 posto, a u Zagrebačkoj županiji 45,9 posto nastavnika i učitelja.

Kako se ističe u zaključku, prikazani rezultati ukazuju na to da se ne smije zanemariti negativan utjecaj koji su potresi imali i dalje imaju na živote velikog broja učenika i zaposlenih u školama.

'Potrebno je osigurati sustavne programe podrške i obogaćivanja. Posebno se to odnosi na pružanje podrške radu školama u Sisačko-moslavačkoj županiji i Gradu Zagrebu te osiguranje psihosocijalne potpore djeci, mladima i zaposlenima u dječjim vrtićima i školama', upozorava se u zaključku koji potpisuju Boris Jokić i Zrinka Ristić Dedić.