SINDIKAT O SMRTI STROJOVOĐE

'Za nesreću je krivo urušavanje objekta, a ne odron'

  • Autor: Karmen Mrkić
  • Zadnja izmjena 11.04.2011 17:36
  • Objavljeno 11.04.2011 u 16:00
SINDIKAT STROJOVOĐA

SINDIKAT STROJOVOĐA

Izvor: tportal.hr / Autor: Karmen Mrkić

Dva sata nakon što je jutros sahranjen strojovođa Damir Domitrović iz Rijeke koji je stradao u teškoj željezničkoj nesreći prije pet dana na Kupjaku, a treći u posljednjih pet godina, čelni ljudi Sindikata strojovođa Hrvatske sazvali su konferenciju za novinare na kojoj su, shrvani tragedijom, upozorili na loše održavanje infrastrukture i nedovoljno ulaganje u vozni park vučne lokomotive te imenom i prezimenom zatražili krivca nesreće

'Očekujemo da će istraga ići dovoljno daleko i da neće samo konstatirati da se radi o odronu kamenja, nego da je pao potporni zid te da će se točno utvrditi kada se je taj zid odvojio od zemlje, a rezultat je da je teretni vlak težine 700 tona brzinom od 58 km/h naišao na kamenje, lokomotiva je iskliznula, zabila se u tunel Kupjak i, nažalost, poginuo je strojovođa', rekao je Nenad Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske, upozorivši da bi odgovornost čelnih ljudi HŽ Holdinga trebala postojati, a istragu provoditi neovisna tijela.


'Bili smo zagovornici novih višesustavnih lokomotiva, tražili smo, molili smo, a i raspisani su natječaji, no kako je bila samo jedna ponuda, ministar Kalmeta je osobno tražio da se natječaj ponovi, da ne bi bilo nismo znali da je netko uzeo nekakve novce. No kada je natječaj ponovljen, projekt je koštao 12 milijuna eura više pa se tražilo kako doći do povoljnijih kredita', ispričao je Mrgan, vjerujući da će Vlada ipak dati tu suglasnost kako bi se moglo uložiti u razvijanje voznog parka, jer, kako je rekao, da su lokomotive bile modernije, a ne stare 50 godina, danas ni ne bi bili ovdje.

Kazao je da je prije dvije godine rađen kapitalni remont baš na tom dijelu pruge i saniran sporni tunel, što je koštalo oko 150 milijuna kuna te da su očekivali da će promjena sustava napajanja lokomotive biti onda i završena, a najavljuju je već tri godine.

Mrgan se pita zašto netko nije stvarno sagledao statiku tog zida, koji je kao i pruga izgrađen prije više od 100 godina, a koji se po njemu, kada su došli teški strojevi i kada je pruga spuštena za deset centimetara, počeo urušavati.

Zanimljivo je da s druge strane tunela postoji isti takav potporni zid, koji je prilikom remonta saniran. 'Došla je informacija da za sanaciju drugog zida nema sredstava, a u njemu je već bio udubljen kanal za kabele, gdje se dva, tri mjeseca skupljala voda', rekao je Miroslav Krulčić, povjerenik riječke podružnice Sindikata strojovođa Hrvatske, koji je sve to, kao i njegovi kolege, vidio jer prolaze svakodnevno onuda i upozoravali.

'Kada su u pitanju građevinski radovi i sigurnost, stvari se u HŽ Infrastrukturi obavljaju traljavo. Ne želimo reći da je za pad ovog zida odgovorna sadašnja uprava jer ona postoji tek godinu dana, ali sadašnje uprava će biti ukoliko u nekoliko dana, a ne mjesec dana koliko oni traže da bi se stišala medijska prašina, ne imenuju odgovorne institucije koje su tamo radile', rekao je dopredsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Dalibor Petrović, upozorivši da je nemoguće da netko može kopati po pruzi, a da za to nema sve potrebne dozvole i obavljena ispitivanja.

'Apsurdno je da je sadašnja uprava HŽ Infrastrukture potrošila milijun i pol kuna na analizu iskoristivosti radnih mjesta, milijune kuna na informatizaciju, što pozdravljamo, međutim, to će dati rezultate tek za pet ili deset godina, a za to vrijeme mi trebamo živjeti', ustvrdio je Petrović i napomenuo da baš ništa nije uloženo na osiguravanje kritičnih mjesta.

Reagirao je na izjavu predsjednika HŽ Infrastrukture Branimira Jerneića da su odroni nešto što se događa te na taj način pokušao minorizirati ovaj teški propust, rekavši da se nije odronilo nikakvo kamenje, nego se srušio građevinski objekt HŽ Infrastrukture, odnosno desni ulazni zid u tunel. Usporedio je to s propadanjem mosta na Savi pod vlakom natovarenim s tisuću tona benzina.

'Nije ovo Bangladeš i nisu ovdje rijeke kao u Pakistanu pa su odnijele most. Most je načet sigurno mjesecima prije. Postoje ljudi koji primaju plaću nimalo malu, koji su to trebali vidjeti, a nisu, i nitko nije kriv', tvrdi Petrović i u ovom slučaju traži odgovornost kao što se krajem 80-ih dogodilo u Splitu. Tamo se, kaže, na autobusnom stajalištu urušio zasjek potpornog zida, pronađena je odgovorna osoba, kažnjena je, završila je u zatvoru, a izvođač radova je platio kaznu.

'Ostavka je dio odgovornosti i neće nas zadovoljiti. Tražimo pravnu satisfakciju, od institucija ove države da imenuju odgovornog krivca za ovu nesreću, podignu optužnicu i suđenje, a ako ljudi u upravi ne mogu odrediti tko je odgovoran, onda oni ne mogu biti uprava', zaključio je Petrović.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi